Dumpvalve Forge FMDV004
- Coenwagner
- Geregistreerd lid
- Berichten: 2241
- Lid geworden op: wo 17 jan, 2007 16:55
- Regio: Deze houd ik graag voor me zelf
- NK900se
- Geregistreerd lid
- Berichten: 542
- Lid geworden op: di 07 okt, 2008 21:13
- Regio: NL - Provincie Noord-Brabant
Dat bedoel ik dus, ik wil dat hij wat eerder het bekende geluid maakt. Bij speektuning vertelden ze mij dat ik een gele veer nodig zou hebben voor mijn auto, maar ik heb even gekeken en er steekt een sterkere blauwe veer in. Dus als ik deze dan vervang voor een gele, welke slapper is, zou hij toch eerder moeten afblazen?
- racingboy
- Geregistreerd lid
- Berichten: 186
- Lid geworden op: vr 26 okt, 2007 23:13
- Regio: Deze houd ik graag voor me zelf
Re: Dumpvalve Forge FMDV004
Ik heb er eentje gemonteerd om de 900s, maar toen ik de motor startte, dan ging deze reeds open. Niet goed dus en er terug af. Ik zal waarschijnlijk op zoek dienen te gaan naar andere veer voor erin. Iemand die me kan melden welke veer ik nodig heb?
Thx
Thx
Voorheen: 1990-2002 900I '89 16v
2002-2008 9000 Anni 2.0 eco.'98
2008-2014 9-5 estate 2.2 TID. '02
2014-2017 9-3 estate 1.9 TID '09
nu DS3 Performance
M’n zoon: 900S classic cabrio '92 + 9-3 CV ‘04
2002-2008 9000 Anni 2.0 eco.'98
2008-2014 9-5 estate 2.2 TID. '02
2014-2017 9-3 estate 1.9 TID '09
nu DS3 Performance
M’n zoon: 900S classic cabrio '92 + 9-3 CV ‘04
- Krizzie
- Donateur (3x)
- Berichten: 12486
- Lid geworden op: wo 15 okt, 2008 23:44
- Regio: NL - Provincie Limburg
- Contacteer:
Re: Dumpvalve Forge FMDV004
Een sterke, ik kreeg hem zelfs met de sterkste veer en spacer-ring niet gesloten..
Nu een GFB DV+ erop en die is veel beter af te stellen (geen veren gewissel, maar een stelschroefje)
Nu een GFB DV+ erop en die is veel beter af te stellen (geen veren gewissel, maar een stelschroefje)
-MY91 Witte T5.5'ed 900 Aero - 216wpk / 338wnm: Meer info en foto's hier
- Foll
- Geregistreerd lid
- Berichten: 2248
- Lid geworden op: ma 20 aug, 2007 12:01
- Regio: NL - Provincie Drenthe
Re: Dumpvalve Forge FMDV004
Veer zegt niet alles. Vooral een verhaal van druk boven en onder de zuiger. Als je een atmosferische dumpvalve op een 900 Classic wil moet je een dual piston hebben. Deze staat bij stationair en deellast dicht (ook al zuigt de dunne vacuumslang de 1e zuiger omhoog als er geen boost is). Heb deze zelf op een 900 Classic met Lucas injectie. Ook op k-Jetronic werkt dit. Zit gewoon standaard veertje in dus blaast meteen (hard) af als er met een beetje drukverschil gas los gelaten wordt, hoef er niet voor door te trekken. Moet ook, dan werkt de dumpvalve altijd en behaal je het effect waar die voor bedoeld is .
‘92 Saab 900 T16 5-deurs ambassadeurs-blauw
‘84 Saab 99 GL 4-deurs admiraal-blauw
'96 Saab 9000 CSE 2,3T citrin beige
'87 Skoda 120L
‘84 Saab 99 GL 4-deurs admiraal-blauw
'96 Saab 9000 CSE 2,3T citrin beige
'87 Skoda 120L
- racingboy
- Geregistreerd lid
- Berichten: 186
- Lid geworden op: vr 26 okt, 2007 23:13
- Regio: Deze houd ik graag voor me zelf
Re: Dumpvalve Forge FMDV004
Bedankt voor de reactie Foll. Denk dat het niet zal lukken met welke we nu hebben. Kan jij ons vertellen welke we nodig hebben en waar te bestellen?
Degene welke we nu hebben is een enkele, zo'n grijze( staat Maptune op). En deze zou het volgens R&D doen, maar niet dus.
Alvast bedankt.
Degene welke we nu hebben is een enkele, zo'n grijze( staat Maptune op). En deze zou het volgens R&D doen, maar niet dus.
Alvast bedankt.
Voorheen: 1990-2002 900I '89 16v
2002-2008 9000 Anni 2.0 eco.'98
2008-2014 9-5 estate 2.2 TID. '02
2014-2017 9-3 estate 1.9 TID '09
nu DS3 Performance
M’n zoon: 900S classic cabrio '92 + 9-3 CV ‘04
2002-2008 9000 Anni 2.0 eco.'98
2008-2014 9-5 estate 2.2 TID. '02
2014-2017 9-3 estate 1.9 TID '09
nu DS3 Performance
M’n zoon: 900S classic cabrio '92 + 9-3 CV ‘04
- Motolab
- Geregistreerd lid
- Berichten: 1312
- Lid geworden op: vr 01 jul, 2011 11:44
- Regio: NL - Provincie Drenthe
- Contacteer:
Re: Dumpvalve Forge FMDV004
Nou .... "We"?? Racibgboy je Hebt gereageerd op een 10jr oud topic... Denk dat de "anderen" allang wat verder zijn, of geen Saab meer hebben, oid..
Saab 9-5 2.3T estate Aero M02 (stage 3) verkocht
2 x Saab 9-3 2.0T Coupe M00 T5 (aero ECU + T7 APC + Viggen intercooler) verkocht
Reliant Scimitar 3.0 V6 '77
Land Rover Discovery 3 TDV6 HSE 240pk 500Nm (Vantuner tune)
& een rij Europese motorfietsen. http://motolab.nl
2 x Saab 9-3 2.0T Coupe M00 T5 (aero ECU + T7 APC + Viggen intercooler) verkocht
Reliant Scimitar 3.0 V6 '77
Land Rover Discovery 3 TDV6 HSE 240pk 500Nm (Vantuner tune)
& een rij Europese motorfietsen. http://motolab.nl
- racingboy
- Geregistreerd lid
- Berichten: 186
- Lid geworden op: vr 26 okt, 2007 23:13
- Regio: Deze houd ik graag voor me zelf
Re: Dumpvalve Forge FMDV004
@ motolab, ja "we" , 't is de wagen van m'n zoon en een gemeenschappelijke hobby. En het betreft een wagen van 25 jaar jong.
Voorheen: 1990-2002 900I '89 16v
2002-2008 9000 Anni 2.0 eco.'98
2008-2014 9-5 estate 2.2 TID. '02
2014-2017 9-3 estate 1.9 TID '09
nu DS3 Performance
M’n zoon: 900S classic cabrio '92 + 9-3 CV ‘04
2002-2008 9000 Anni 2.0 eco.'98
2008-2014 9-5 estate 2.2 TID. '02
2014-2017 9-3 estate 1.9 TID '09
nu DS3 Performance
M’n zoon: 900S classic cabrio '92 + 9-3 CV ‘04