T7 ECU Tuning
-
a85
- Geregistreerd lid
Als je geen zin hebt om de solderen heb ik hier een alternatief:
http://kip.leechthe.net/DSC00065.JPG
Pins in de connector doen en met een klem op de headers. Wel eerst goed schoonmaken.
http://kip.leechthe.net/DSC00065.JPG
Pins in de connector doen en met een klem op de headers. Wel eerst goed schoonmaken.
-
Dilemma
- Geregistreerd lid
Vyv,
Het is natuurlijk wel heel opmerkelijk dat je het in eerste instantie wel voor elkaar gekregen hebt om de bin van de ECU te lezen.
Kan het zijn dat je nu bv. een andere USB poort gebruikt op de PC als de eerste keer? Ik heb gemerkt dat de CANUSB drivers dat soms niet helemaal goed afhandelen.
De weerstand: het is wel degelijk belangrijk dat de weerstand aan het einde van de bus zit. Misschien kunnen jullie je het era van de coax netwerken nog herinneren. Daarin moest ook een terminator geplaatst worden (zo'n mooi zilveren dopje meestal). Het aflsuiten van het netwerk heeft te maken met meer als alleen "weerstand", ook met looptijden van signalen en de capaciteit en inductie van het medium (de draad).
Guido
Het is natuurlijk wel heel opmerkelijk dat je het in eerste instantie wel voor elkaar gekregen hebt om de bin van de ECU te lezen.
Kan het zijn dat je nu bv. een andere USB poort gebruikt op de PC als de eerste keer? Ik heb gemerkt dat de CANUSB drivers dat soms niet helemaal goed afhandelen.
De weerstand: het is wel degelijk belangrijk dat de weerstand aan het einde van de bus zit. Misschien kunnen jullie je het era van de coax netwerken nog herinneren. Daarin moest ook een terminator geplaatst worden (zo'n mooi zilveren dopje meestal). Het aflsuiten van het netwerk heeft te maken met meer als alleen "weerstand", ook met looptijden van signalen en de capaciteit en inductie van het medium (de draad).
Guido
-
Vyv
- Moderator + Donateur

-
Dilemma
- Geregistreerd lid
-
Vyv
- Moderator + Donateur

-
Dilemma
- Geregistreerd lid
-
Vyv
- Moderator + Donateur

-
Maarten
- Lid van verdienste
Ook hier komen de vorderingen tot een abrupt einde.
Alle bedrading doorgemeten met een multimeter, dat lijkt in orde te zijn.
Voor het installeren van de drivers voor de CANUSB werd aangegeven dat er nieuwe hardware was gevonden. Na het installeren van de drivers komt die mededeling niet meer. Kan ik ervan uitgaan dat de installatie van de drivers dus goed is gegaan of zie ik iets over het hoofd? Kunnen softwaredeskundigen uit onderstaande mededeling iets afleiden?
Alle bedrading doorgemeten met een multimeter, dat lijkt in orde te zijn.
Voor het installeren van de drivers voor de CANUSB werd aangegeven dat er nieuwe hardware was gevonden. Na het installeren van de drivers komt die mededeling niet meer. Kan ik ervan uitgaan dat de installatie van de drivers dus goed is gegaan of zie ik iets over het hoofd? Kunnen softwaredeskundigen uit onderstaande mededeling iets afleiden?
Code: Selecteer alles
Kan DLL canusbdrv.dll niet laden: Kan opgegeven module niet vinden.
(Uitzondering van HRESULT: 0x8007007E).-
Hanm
- Lid van verdienste
Volgens mij is het dan niet goed geinstalleerd als je de CANUSB had aangesloten voor dat je de drivers had geinstalleerd. Via de devicemanager onder system properties zou je de CANUSB alsnog moeten kunnen vinden en "update driver" aanklikken..... zoiets.... weet het niet helemaal uit mijn hoofdMaarten schreef: Voor het installeren van de drivers voor de CANUSB werd aangegeven dat er nieuwe hardware was gevonden. Na het installeren van de drivers komt die mededeling niet meer. Kan ik ervan uitgaan dat de installatie van de drivers dus goed is gegaan of zie ik iets over het hoofd?
-
Vyv
- Moderator + Donateur