Lijst van Saabs op lpg met 200pk of meer (al 42 Saabs!)

Alles over Liquified Petroleum Gas en Saabs
Gesloten
Bubba
Geregistreerd lid

Bericht door Bubba » zo 27 apr, 2008 21:56

Bedankt voor de pica's. Helaas kan ik idd niet zien op welke plek de Flashlube slang wordt aangesloten....
Ik heb het idee dat hier nogal wat verschil in zit. Ik zal daar een nieuw topic voor openen; wellicht leerzaam?
Succes iig met alweer zo'n prachtige Aero op LPG!

martijndemunnik
Geregistreerd lid

Bericht door martijndemunnik » di 13 mei, 2008 11:49

Morgen gaat m'n 2.8 V6 Aero naar 2M-LPG. Ze gaan een Vialle installatie inbouwen met flashlube. Hoop 'm voor het weekend weer terug te hebben. Ik zal jullie niet onthouden van wat fotootjes. In de zomer overweeg ik nog een BSR stage 1 en zal m'n ervaringen dan ook hier posten.

davidjoost
Geregistreerd lid

Bericht door davidjoost » di 13 mei, 2008 11:52

@ Martijndemunnik: waarom ook flashlube? Zijn er al ervaringen met de V6 op LPG die er op duiden dat flashlube noodzakelijk is?

brinky
Donateur
Donateur

Bericht door brinky » di 13 mei, 2008 11:57

Koprevisie bij een V6 is duuuuuuuuuuuuuuurrr.

En zeg nou zelf, DJ, zou jij graag de gunnypick willen zijn? :shock:

martijndemunnik
Geregistreerd lid

Bericht door martijndemunnik » di 13 mei, 2008 11:57

Nee, volgens mij zijn er uberhaubt geen V6 Saabs met een LPG installatie. Ik heb het gedaan met het idee 'baat het niet dan schaadt het niet' en voor de kosten hoef je het ook niet echt te laten.
Volgens mij zijn de V6 motoren erg sterk en goed geschikt voor gas inbouw. Ook de 2 extra cilinders zorgen voor wat extra speling, minder vermogen per cilinder. Dit voorkomt de inbouw van een 5de injector waar ik niet zo'n fan van ben.

wouterve
Geregistreerd lid

Bericht door wouterve » di 13 mei, 2008 13:27

martijndemunnik schreef:Dit voorkomt de inbouw van een 5de injector waar ik niet zo'n fan van ben.
Ik neem aan in jouw geval een 7e injector :P ?

2M heeft overigens ook redelijk recent de Saabs van Azul2001 en mij (2x 9000 Anniversary 2.0 lpt) voorzien van gas, en dat bevalt (in mijn geval na wat aanloopprobleempjes) nog steeds prima! Vriendelijke mensen en in staat om problemen vlot genoeg op te lossen.

Hoop dat het bij jou ook allemaal goed zal gaan en dat je er veel plezier van gaat hebben!

aZuL2001
Geregistreerd lid

Bericht door aZuL2001 » di 13 mei, 2008 15:17

@wouterve :
We zouden bijna commissie kunnen gaan vragen bij 2M ;)

Ernsth
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Ernsth » di 13 mei, 2008 22:50

Wie: Ernsth
Wat: Saab 9-5 Aero Sedan AUT
Vermogen: 280pk
Type installatie: Prins VSI LPG G3 systeem ingebouwd bij Agit
Bijzonderheden: ingebouwd met 290k op de teller 8)

davidjoost
Geregistreerd lid

Bericht door davidjoost » wo 14 mei, 2008 12:16

De lijst is weer geupdate... :D

jwaterink
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Bericht door jwaterink » wo 14 mei, 2008 17:39

...

davidjoost
Geregistreerd lid

Bericht door davidjoost » wo 14 mei, 2008 17:45

jwaterink is sprakeloos...? :lol:

luk
Geregistreerd lid

9-3 SS Aero Hirsch Cabrio LPG: update

Bericht door luk » do 15 mei, 2008 0:23

Even een update:

Enkele weken geleden in Son ingebouwd:
Saab 9-3 SS Aero Hirsch cabriolet aut. (2004)
Vermogen: 230pk
Type installatie: 67L (54 netto) Vialle lpi 5 injectoren en flashlube
km stand 101.000

Keurig ingebouwd met zo'n 5-7 cm hoger, ondanks de bij de cabrio beperkte kofferbak nog steeds ruimte.

ervaringen: verbruik varieert tussen 1:6,5 en 1:8 dit hangt af of ik veel file rijd en sprintjes maak, of juist lange afstand met cruisecontrol rijd.

1x teruggeweest omdat bij de motor op LPG bij volgas na 4500 rpm inhield. Nu is de installatie opnieuw afgesteld en hij gaat als de brandweer!
Verbruik heb ik na deze 'update' nog niet kunnen meten.

Prettig is het dat de installatie automatisch naar benzine overschakelt als er nog zo'n 4L lpg is. Na het tanken en starten schakelt 'ie vanzelf naar lpg.

Ongelofelijk overigens, de snelheden in tussensprints voor een auto die nu na de LPG operatie 1773 KG rijklaar is :roll:

martijndemunnik
Geregistreerd lid

Bericht door martijndemunnik » do 15 mei, 2008 9:20

Is het automatisch overschakelen bij 4 liter een nieuwe functie van de Vialle installatie of is het niet standaard. Wat heb je daar voor moeten doen? Mijn auto staat momenteel ook bij de gasboer en deze functie klinkt wel erg interessant!

martijndemunnik
Geregistreerd lid

Bericht door martijndemunnik » vr 16 mei, 2008 16:26

Helaas was gisteren de conclusie dat ze niet de juiste onderdelen hadden gekregen van Vialle. Ik moet dus weer even wachten voordat e.e.a. ingebouwd wordt. Voorlopig dus nog op benzine en dat is niet leuk bij de pomp.

luk
Geregistreerd lid

Bericht door luk » za 17 mei, 2008 13:47

Het automatisch overschakelen zit er in mijn geval standaard op.
vanmorgen nog "leeg" gereden, werkt perfect: rode lampje gaat knipperend branden en je rijdt op benzine. Na het lpg tanken is 'ie weer overgeschakeld op lpg.

Gesloten