Lijst van Saabs op lpg met 200pk of meer (al 42 Saabs!)
-
Bubba
- Geregistreerd lid
-
martijndemunnik
- Geregistreerd lid
-
davidjoost
- Geregistreerd lid
-
brinky
- Donateur

-
martijndemunnik
- Geregistreerd lid
Nee, volgens mij zijn er uberhaubt geen V6 Saabs met een LPG installatie. Ik heb het gedaan met het idee 'baat het niet dan schaadt het niet' en voor de kosten hoef je het ook niet echt te laten.
Volgens mij zijn de V6 motoren erg sterk en goed geschikt voor gas inbouw. Ook de 2 extra cilinders zorgen voor wat extra speling, minder vermogen per cilinder. Dit voorkomt de inbouw van een 5de injector waar ik niet zo'n fan van ben.
Volgens mij zijn de V6 motoren erg sterk en goed geschikt voor gas inbouw. Ook de 2 extra cilinders zorgen voor wat extra speling, minder vermogen per cilinder. Dit voorkomt de inbouw van een 5de injector waar ik niet zo'n fan van ben.
-
wouterve
- Geregistreerd lid
Ik neem aan in jouw geval een 7e injectormartijndemunnik schreef:Dit voorkomt de inbouw van een 5de injector waar ik niet zo'n fan van ben.
2M heeft overigens ook redelijk recent de Saabs van Azul2001 en mij (2x 9000 Anniversary 2.0 lpt) voorzien van gas, en dat bevalt (in mijn geval na wat aanloopprobleempjes) nog steeds prima! Vriendelijke mensen en in staat om problemen vlot genoeg op te lossen.
Hoop dat het bij jou ook allemaal goed zal gaan en dat je er veel plezier van gaat hebben!
-
Ernsth
- Donateur (2x)

-
luk
- Geregistreerd lid
9-3 SS Aero Hirsch Cabrio LPG: update
Even een update:
Enkele weken geleden in Son ingebouwd:
Saab 9-3 SS Aero Hirsch cabriolet aut. (2004)
Vermogen: 230pk
Type installatie: 67L (54 netto) Vialle lpi 5 injectoren en flashlube
km stand 101.000
Keurig ingebouwd met zo'n 5-7 cm hoger, ondanks de bij de cabrio beperkte kofferbak nog steeds ruimte.
ervaringen: verbruik varieert tussen 1:6,5 en 1:8 dit hangt af of ik veel file rijd en sprintjes maak, of juist lange afstand met cruisecontrol rijd.
1x teruggeweest omdat bij de motor op LPG bij volgas na 4500 rpm inhield. Nu is de installatie opnieuw afgesteld en hij gaat als de brandweer!
Verbruik heb ik na deze 'update' nog niet kunnen meten.
Prettig is het dat de installatie automatisch naar benzine overschakelt als er nog zo'n 4L lpg is. Na het tanken en starten schakelt 'ie vanzelf naar lpg.
Ongelofelijk overigens, de snelheden in tussensprints voor een auto die nu na de LPG operatie 1773 KG rijklaar is
Enkele weken geleden in Son ingebouwd:
Saab 9-3 SS Aero Hirsch cabriolet aut. (2004)
Vermogen: 230pk
Type installatie: 67L (54 netto) Vialle lpi 5 injectoren en flashlube
km stand 101.000
Keurig ingebouwd met zo'n 5-7 cm hoger, ondanks de bij de cabrio beperkte kofferbak nog steeds ruimte.
ervaringen: verbruik varieert tussen 1:6,5 en 1:8 dit hangt af of ik veel file rijd en sprintjes maak, of juist lange afstand met cruisecontrol rijd.
1x teruggeweest omdat bij de motor op LPG bij volgas na 4500 rpm inhield. Nu is de installatie opnieuw afgesteld en hij gaat als de brandweer!
Verbruik heb ik na deze 'update' nog niet kunnen meten.
Prettig is het dat de installatie automatisch naar benzine overschakelt als er nog zo'n 4L lpg is. Na het tanken en starten schakelt 'ie vanzelf naar lpg.
Ongelofelijk overigens, de snelheden in tussensprints voor een auto die nu na de LPG operatie 1773 KG rijklaar is
-
martijndemunnik
- Geregistreerd lid
-
martijndemunnik
- Geregistreerd lid
-
luk
- Geregistreerd lid