Vermogensbankmeeting III Goes 12-04-08, resultaten vanaf p14

Op dit forum kun je alles lezen over meetings die door Saabforumleden worden georganiseerd.
Margreet
Geregistreerd lid

Bericht door Margreet » zo 13 apr, 2008 17:14

Je leest t niet goed brinky.

Robbert
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Bericht door Robbert » zo 13 apr, 2008 17:21

Margreet schreef:Ik koop een trui van 100 euro in de opruiming met 25% korting, betaal ik 75 euro. Ik neem voortaan Dj mee om te shoppen, die haalt veel meer korting uit hetzelfde percentage! :lol:
Leuk!

Sterker nog dan is de korting maar liefst 33,33%. (25/75)).

93-SS-ARC
Geregistreerd lid

Bericht door 93-SS-ARC » zo 13 apr, 2008 17:24

Sapphire schreef:Maar wat las ik nou? 900 classic T5? Ik mag toch hopen dat die een T5 van een 9-3 is, en niet he :lol: t gelijknamige V*lvo blok?
Neeeej was dat maar waar :oops: dan had ik nu 380pk en 550NM gehad en met een bsr ppc kunnen tunen :wink:
Het betreft een aangepast/remapped T5 motor besturing systeem wat voorkomt op een Saab 900ng, 9000, en 9.3.

@ Marc101 bedankt voor je compliment er zijn een hoop uurtjes in gaan zitten in die curve :wink: mooie is ook dat de eerste en laatste run zo ongeveer geen verschil hebben wat getuigd van een minimale warmte ontwikkeling in het inlaat traject :twisted:

Sapphire
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door Sapphire » zo 13 apr, 2008 17:57

Kijk aan. Bedankt voor de uitleg. Respect hoor, erg gaaf! :D
Wat is een ppc (BSR is het merk, zo ver kom ik nog wel :p)

Robbert
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Bericht door Robbert » zo 13 apr, 2008 18:09

En als we dan toch bezig zijn. Wat is een highflow FMIC?

Tenfour
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Bericht door Tenfour » zo 13 apr, 2008 18:13

FMIC = Front Mounted Intercooler

http://en.wikipedia.org/wiki/Intercooler

baszwolle
Geregistreerd lid

Bericht door baszwolle » zo 13 apr, 2008 18:17

hoe gaat dat trouwens met abs en een rollerbank?

en 99-SS-ARC, hoe houd jij je vers.bAk heel?

Injectie
Moderator

Bericht door Injectie » zo 13 apr, 2008 19:11

Ik geef DJ gelijk. Als je 15 procent verlies hebt is de gemeten waarde aan de wielen dus 85%. Simpel
Als je dan vervolgens de Krukaswaarde wilt weten kun je het ook even omslachtig doen. 276/85x 100= 324,7 PK aan de krukas. Dit komt overeen met 276/0,85.

Injectie
Moderator

Bericht door Injectie » zo 13 apr, 2008 19:13

baszwolle schreef:hoe gaat dat trouwens met abs en een rollerbank?

en 99-SS-ARC, hoe houd jij je vers.bAk heel?
Dat motortje trekt pas boven de 3000 toeren. Dus ach ja dan draait alles toch al en is de belasting minder zwaar. Als ie er al vanaf 1500 toeren aan sleurt vind de bak dat minder prettig.

93-SS-ARC
Geregistreerd lid

Bericht door 93-SS-ARC » zo 13 apr, 2008 19:18

Sapphire schreef:Kijk aan. Bedankt voor de uitleg. Respect hoor, erg gaaf! :D
Wat is een ppc (BSR is het merk, zo ver kom ik nog wel :p)
Is een handig mobiel tuning systeem wat BSR verkoopt waar je zelf mee kan tunen, deze sluit je aan op je obdII poort en met een druk op de knop en +/- 15 min wachten is het remappen klaar. Grootste voordeel was dan geweesd dat ik niet de complete ecu zelf had hoeven remappen omdat het dan een T5R motor betrof waar gewoon tuning voor beschikbaar is. Ipv de B2/02/12/34 mix die ik nu heb. Is behoorlijk koffie dik kijken hoever je hiemee kan gaan tot er pingel ontstaat qua mengsel, ontst etc. staat nu nog op behoorlijk veilig allemaal en heb in die 3 wkn dat ik er mee rij nog geen enkel pingel langs zien/horen komen op m,n pingel piep led. En de inlaat temp. is zo stabiel als een rots in de branding.

@ Robbert een voor de radiateur gemonteerde intercooler waar je een grote hoeveelheid lucht door kan pompen zonder dat dit noemenswaardige hinder in de doorstoom ondervind :wink:

@ Bas De bak is de onzekere factor in dit geheel en is volledig gereviseerd maar verder compleet orgineel. We hebben expres voor een midden lange bak en std. 15" wielen gekozen om een deel van het koppel in de lage vesn. te lozen dmv. wheelspin :twisted: Ook de ecu is gemapped om de bak wat te sparen. Net als Eric met zijn (6) bak kon er niet in z,n 3 gemeten worden ivm door slippen op de rol, het stukje wat nog wel gemeten kon worden gaf aan dat het koppel/pk,s in z,n 3 nog absurd veel hoger ligt maar niet vrij kan komen ivm. het door slippen op de rol.

marq101
Geregistreerd lid

Bericht door marq101 » zo 13 apr, 2008 19:25

Nouuuuu, bij 2500 toeren is er al 200nm beschikbaar en binnen 500 toeren breekt de hel los. De bak krijgt het wel voor de kiezen, maar, inderdaad minder dan bij een auto die zijn koppel eerder afgeeft.

baszwolle
Geregistreerd lid

Bericht door baszwolle » zo 13 apr, 2008 19:29

ooit, in een ver verleden reden we met een gele 16s op zandvoort in de 2000+ klasse. meen ook iets van 300 pk maar elke race ging het bakje uit elkaar. Later zijn er rechte vertanding tandwielen in gekomen en toen verplaatste het probleem zich weer naar kroon en pignon...ze kunnen weinig hebben, erg jammer.

93-SS-ARC
Geregistreerd lid

Bericht door 93-SS-ARC » zo 13 apr, 2008 19:48

baszwolle schreef:ooit, in een ver verleden reden we met een gele 16s op zandvoort in de 2000+ klasse. meen ook iets van 300 pk maar elke race ging het bakje uit elkaar. Later zijn er rechte vertanding tandwielen in gekomen en toen verplaatste het probleem zich weer naar kroon en pignon...ze kunnen weinig hebben, erg jammer.
Hier spreek je wel van een cirquit situatie met een hoop meer belasting als ik die een beetje recreatief half gas (=0.5bar) rond rijd en af en toe eens het vermogen benut voor inhalen, invoegen etc. En met stoplicht sprintjes je zelf niet verliezen en te vroeg vol gas trappen :wink:

Tsja en gaat het stuk dan weten we dat er toch echt flinke berg kronen richting zweden moet om dat probleem voorgoed op te lossen :wink:

baszwolle
Geregistreerd lid

Bericht door baszwolle » zo 13 apr, 2008 20:10

ja oke...wat extreem maar het waren altijd maar 20 rondjes a 2 km?

de boys van de dealer hier hebben 7 bakken stuk gereden in 1.5 jaar tijd met hun classic 250 pk speedpartsding.

93-SS-ARC
Geregistreerd lid

Bericht door 93-SS-ARC » zo 13 apr, 2008 20:31

baszwolle schreef:ja oke...wat extreem maar het waren altijd maar 20 rondjes a 2 km?

de boys van de dealer hier hebben 7 bakken stuk gereden in 1.5 jaar tijd met hun classic 250 pk speedpartsding.
De toekomst zal het ons leren denk ik, de bak van 900T-R is nog steeds heel en die heeft nog abrupter en meer nm,s. De auto hoeft ook niet dagelijks te rijden en mocht het al stuk gaan is dat een goed leer moment al zou ik het niet erg vinden als de bak het nog even volhoud :wink:

Plaats reactie