Witte 900 classic gejat in Den Bosch!! XX-XX-XX =>Terecht
-
DaVinz
- Geregistreerd lid
- Regio: United Kingdom - Verenigd Koninkrijk
-
rudolphw
- Geregistreerd lid
- Regio: Deze houd ik graag voor me zelf
-
rudolphw
- Geregistreerd lid
-
Ruudtw
- Geregistreerd lid
-
nelfrikandel
- Geregistreerd lid
- Regio: NL - Provincie Noord-Brabant
Ja, het is officiëel nu... De witte is gevonden en reeds in veiligheid gebracht.... Gisterenmiddag rond 14:00 kreeg ik een telefoontje van iemand die de auto had zien staan, aan de Enschotsestraat in Tilburg, tussen de ringbaan en het kanaal. De auto was hem opgevallen, en hij had op het SAABforum de nieuwe rubriek "SAAB gestolen" gezien en had zich gerealiseerd dat deze auto voldeed aan een signalement uit deze topic. Is nog speciaal teruggegaan om het te verifiëren en heeft me toen gebeld. Helemaal fantastisch dus. Ikzelf noch de eigenaresse van de auto was in de buurt, dus ik heb direct mijn broer gebeld, die om de hoek woont van de vindplaats, die is nog eens gaan kijken, en heeft geconstateerd dat hij er op het oog onbeschadigd, maar onafgesloten geparkeerd stond. Daarna is de politie gebeld, die de auto hebben laten ophalen.
De vinder is een SAAB rijder uit Tilburg die regelmatig op het forum leest, ik weet niet of hij geregistereerd is, of ook post, en aangezien ik onderweg was toen hij me belde heb ik alleen een voornaam onthouden, en het telefoonnummer later opgeslagen onder "SAABHeld". En die titel heeft hij verdiend wat mij betreft. Uiteraard wil ik hem direct voordragen voor de SAABForum wisselbokaal wegens bijzondere verdienste en de titel van "Ridder in de orde van de opperste Troll" toekennen.
Verder wil ik iedereen bedanken voor het meeleven en het uitkijken, en in het bijzonder de forum admin's voor het uitstekende initiatief om een
speciaal subforum in het leven te roepen voor gestolen SAAB's, hetgeen in dit geval samen met de oplettendheid van de vinder, heeft bijgedragen tot het terechtkomen van deze vermiste classic.
De vinder is een SAAB rijder uit Tilburg die regelmatig op het forum leest, ik weet niet of hij geregistereerd is, of ook post, en aangezien ik onderweg was toen hij me belde heb ik alleen een voornaam onthouden, en het telefoonnummer later opgeslagen onder "SAABHeld". En die titel heeft hij verdiend wat mij betreft. Uiteraard wil ik hem direct voordragen voor de SAABForum wisselbokaal wegens bijzondere verdienste en de titel van "Ridder in de orde van de opperste Troll" toekennen.
Verder wil ik iedereen bedanken voor het meeleven en het uitkijken, en in het bijzonder de forum admin's voor het uitstekende initiatief om een
speciaal subforum in het leven te roepen voor gestolen SAAB's, hetgeen in dit geval samen met de oplettendheid van de vinder, heeft bijgedragen tot het terechtkomen van deze vermiste classic.
9000 2.0i Burgundy '95 => 451.000Km
9-5 2.0t Estate Vector AUT5 G3 '03 => 914.500Km
-
jonatas 900s
- Geregistreerd lid
-
Denniz
- Geregistreerd lid
-
taaffert
- Geregistreerd lid
- Regio: NL - Provincie Noord-Holland
-
in the fast lane
- Donateur

Het verhaal klopt bijna helemaal, maar dat ik er speciaal voor terug ben gereden, zo'n held ben ik niet. 's Morgens even het forum bekeken -doe ik met enige regelmaat, posten doe ik nooit, heb meestal niks toe te voegen aan hetgeen al verteld is- en toen viel deze rubriek mij op, waarschijnlijk omdat het een nieuwe rubriek is.
's Middags op weg naar de bouwmarkt rij ik langs een witte 900 en met dit topic in het achterhoofd dacht ik laat ik die toch maar een van dicht bij bekijken. Uiteindelijk was deze hint " Edit: De nummerbordhouder op de achterzijde heeft inmiddels de naam van Autobedrijf Stef Spierings St Michielsgestel" doorslaggevend (ik onthou soms de raarste dingen). Thuisgekomen voor de zekerheid nog het kenteken gecontroleerd en toen maar meteen gebeld.
Ik ben blij dat ik heb kunnen helpen, maar SAABheld gaat een beetje ver, ik neem aan dat iedereen dit wel zou doen.
's Middags op weg naar de bouwmarkt rij ik langs een witte 900 en met dit topic in het achterhoofd dacht ik laat ik die toch maar een van dicht bij bekijken. Uiteindelijk was deze hint " Edit: De nummerbordhouder op de achterzijde heeft inmiddels de naam van Autobedrijf Stef Spierings St Michielsgestel" doorslaggevend (ik onthou soms de raarste dingen). Thuisgekomen voor de zekerheid nog het kenteken gecontroleerd en toen maar meteen gebeld.
Ik ben blij dat ik heb kunnen helpen, maar SAABheld gaat een beetje ver, ik neem aan dat iedereen dit wel zou doen.
9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch, '11
9-5 Aero, '03
9-3 S Cabriolet, '01
9000 CD Griffin, '91
900 T16 Cabriolet, '91
900 T16 SPG, '91
900 T16 Sedan, '84
9-5 Aero, '03
9-3 S Cabriolet, '01
9000 CD Griffin, '91
900 T16 Cabriolet, '91
900 T16 SPG, '91
900 T16 Sedan, '84
-
De900C-GAS
- Geregistreerd lid
-
Reub
- Geregistreerd lid
-
nelfrikandel
- Geregistreerd lid
Maar jij hébt het toch maar even gedaan, en door die beslissing heeft mijn schoonmoeder nu toch mooi haar SAABje terug. De auto had een dagwaarde van een paar honderd Euro dus verzekerd was hij niet meer tegen diefstal. Anders was het gewoon weg = pech geweest. Daarmee heb je onze dankbaarheid en waardering dus wel verdiend.in the fast lane schreef:Het verhaal klopt bijna helemaal, maar dat ik er speciaal voor terug ben gereden, zo'n held ben ik niet. [...] Ik ben blij dat ik heb kunnen helpen, maar SAABheld gaat een beetje ver, ik neem aan dat iedereen dit wel zou doen.
Precies, dat is alleen al een lintje waard these days. Hij stond er onafgesloten aan de straat, dus een kwaadwillend individu had er god weet wat mee uit kunnen vreten.Reub schreef:Het doet toch goed om te weten dat er mensen zijn die voor anderen moeite willen doen.
9000 2.0i Burgundy '95 => 451.000Km
-
aZuL2001
- Geregistreerd lid
Het gaat niet om Saabheld, maar om SaabForumheld.
Dat is een eretitel die (tijdelijk) uitgereikt wordt aan degene die een vermiste Saab van een forummer (of in de directe familie/kennissen kring) heeft teruggevonden.
En dat heb je gedaan. En daar zijn we als forum je dankbaar voor.
Dat is een eretitel die (tijdelijk) uitgereikt wordt aan degene die een vermiste Saab van een forummer (of in de directe familie/kennissen kring) heeft teruggevonden.
En dat heb je gedaan. En daar zijn we als forum je dankbaar voor.
Oops, we did it again. 14 & 15 januari, We are many, we are Saab. http://www.outside-saab.com" onclick="window.open(this.href);return false;
-
Paul Viking
- Donateur (2x)

- Regio: NL - Provincie Limburg
-
Baseman
- Geregistreerd lid
Mag ik je dan toch eens uitnodigen op de site van de zweedse "concurrent", http://www.volvo700vereniging.nlMartijn Oosterom schreef:Ik heb wel eens voor de gein op andere fora's gekeken, maar die zijn lang niet zo uitgebreid als die van ons, laat staan dat ze een rubriek hebben over gestolen auto's.
Inderdaad is daar geen rubriek voor gestolen auto's (wat ook een beetje twijfelachtige eer is, maar naar nu blijkt, wel practisch), maar wat "wij" wel hebben en ik hier heel erg mis, is een statische infomatiedatabase. Ondanks de vragen die ik hierover wel eens gesteld heb, weet ik nog steeds niet of er ergens een stuk is, waar ik als forummer niet in kan, maar leden (kan dat?) wel. Die database staat bij "ons" in de bovenste menubalk vermeld.
Je komt als bezoeker een eind, als forummer nog verder en als lid van de vereniging kun je overal bij. Dit overal houdt ook in, zaken die je als gast/forummer helemaal niet ziet.
Ik moet wel zeggen dat zowel het SAAB-forum, als de Volvo700 Vereniging, beide fora zijn waar een bepaalde sfeer hangt, die je niet snel op een forum voor ander merk tegenkomt.
Het zijn ook mooie auto's, liefhebbers-auto's en dus ook liefhebbers die erover schrijven en aan sleutelen. Dit brengt een heel andere sfeer op een site, ten positieve trouwens.
Ik mag met veel plezier op beide vertoeven.
(sorry voor de off-topic 'reclame', slechts ter verduidelijking van mijn opemerking)
Ohja, we hebben op de v700v geen item Gestolen Volvo's, omdat de eerste nog gestolen moet worden. SAAB's zijn veel gewilder/makkelijker.
Bijna alle Volvo's hebben trouwens een af-fabriek startonderbreker of Volvo-Guard alarmsysteem.
- verkocht - Saab 900 Turbo 16v MY 1991 Bensin 189dkms
- geschorst - Saab 900s 2.1 MY 1991 Bensin 651dkms - retired but alive in France
Volvo 940 Estate 2.3TIC, 1996 Bensin/LPG 430dkms
- verkocht - Volvo 940 GL 2.3i 1994 Bensin/LPG 331dkms
- verkocht - Volvo 164E 3.0 Automaat 1973 LPG 118dkms
- geschorst - Saab 900s 2.1 MY 1991 Bensin 651dkms - retired but alive in France
Volvo 940 Estate 2.3TIC, 1996 Bensin/LPG 430dkms
- verkocht - Volvo 940 GL 2.3i 1994 Bensin/LPG 331dkms
- verkocht - Volvo 164E 3.0 Automaat 1973 LPG 118dkms