Politie waarschuwt Saab-eigenaren
-
renepruisscher
- Geregistreerd lid
-
Robbert
- Donateur (6x)

Re: niet nieuw?
In het kader van de integratie en het openstaan voor andere culturen?Oosthoek schreef:edwardkommeren schreef:vanB schreef:echt heel erg nieuw is deze diefstal trend overigens niet. mijn velgen zijn vorig jaar zomer al een keer gejat (amsterdam rivierenbuurt), toen gaf de dealer al aan dat er meerdere per week langs kwamen (aardige goudmijn voor ze).
nu zijn vorige maand de velgen van de buurman gestolen (ook saab LM), en schijnbaar nog een stuk of wat meer in zuid en buitenveldert (wederom: volgens de dealer).
hoop dat de markt voor tweedehands LM velgen snel verzadigd is. rij momenteel op winterbanden met stalen velgen, wel zo lekker rustig.
Wat een land zeg,
je moet onderhand MET EEN GEWEER in je auto gaan liggen om je eigendommen te verdedigen,
Dit is dan HET RESULTAAT van de verloedering die door niet/niet voldoende/niet streng genoeg optreden van de laatste 15-20 jaar is toegeslagen.
Gewoon de daders de handjes afhakken in het openbaar, ter afschrikking voor de anderen. (b.v. op de Dam)![]()
-
Reub
- Geregistreerd lid
-
rudolphw
- Geregistreerd lid
Heb navraag gedaan/zojuist telefonisch contact gehad met de politie district Kennemerland.jappie schreef:Lekker dan...... gaat het vooral om de nieuwe typen of zijn ook de classic velgen in trek?
Zet hem vanavond zelf alvast wel op kratjes
Diefstal aluvelgen/ banden betreft de Saab typen 9-3 en 9-5.
Vaak worden alleen de (vrijwel nieuwe) achterwielen gestolen, onder meer omdat de bandprofieldiepte daar veelal beter is dan voor.
-
De Zweed
- Geregistreerd lid
-
EnnioR
- Geregistreerd lid
veligheidsbouten kunnen goed zijn idd
Nadeel... ze boren gewoon de bout uit... velgen weg...
en kosten van de schade dan...
Moet zeggen.. hier in vlaanderen laten ze voorlopig de saabjes met rust.. (hout vasthouden) Wat wel een plaag was ... was het stelen van de airbag uit de recentere saabs...
greetz
Moet zeggen.. hier in vlaanderen laten ze voorlopig de saabjes met rust.. (hout vasthouden) Wat wel een plaag was ... was het stelen van de airbag uit de recentere saabs...
greetz
-
Reub
- Geregistreerd lid
Carjacken is bij jullie toch ook een bekend fenomeen?EnnioR schreef:veligheidsbouten kunnen goed zijn idd
greetz
-
Kozzer
- Geregistreerd lid
-
ammolenaar
- Donateur (2x)

Ik kan me aansluiten bij dit onderwerp. Gisterenavond in Amsterdam geweest en op de terugweg een gebrom en getril van jewelste. Dacht eerst aan een homokineet. Maar beide kanten tergelijkertijd?? Bleek dat de bouten van mijn wielen waren losgedraait. Ik heb Viggen velgen op een 9-3 uit 1999. Dit is nu de tweede keer dat dit gebeurt is. Toch maar eens slotbouten kopen.
Andy
Andy
-
Reub
- Geregistreerd lid
Dat had heel anders af kunnen lopen. Da's wel schrikken zeker? Ook gemeld bij de politie?ammolenaar schreef:Ik kan me aansluiten bij dit onderwerp. Gisterenavond in Amsterdam geweest en op de terugweg een gebrom en getril van jewelste. Dacht eerst aan een homokineet. Maar beide kanten tergelijkertijd?? Bleek dat de bouten van mijn wielen waren losgedraait. Ik heb Viggen velgen op een 9-3 uit 1999. Dit is nu de tweede keer dat dit gebeurt is. Toch maar eens slotbouten kopen.
Andy
-
ammolenaar
- Donateur (2x)

-
Reub
- Geregistreerd lid
Ik had het persoonlijk wel gedaan. Door het toedoen van deze (nog onbekende) lieden heb je mogelijkerwijs je eigen veiligheid en die van anderen in gevaar gebracht.ammolenaar schreef:Tja politie?? De stikkers aangifte loont zie ik op de wagens zitten. Het was in Diemen bij de sporthal om meer precies te zijn Hierna naar de Bijenkorfparkeergarage voor een feestje. Toen merkte ik al dat het begon te rommelen. Later op weg naar huis werd dit erger.
Andy
Als die lui nu opgepakt worden, kan dit feit zonder aangifte nooit in een tenlastelegging en eventuele veroordeling meegenomen worden.
En dat terwijl het in gevaar brengen van de verkeersveiligheid in de wegenverkeerswet op zware straffen mag rekenen...
-
rudolphw
- Geregistreerd lid
Aangifte doen..........!!!!!!!!!!!ammolenaar schreef:Tja politie?? De stikkers aangifte loont zie ik op de wagens zitten. Het was in Diemen bij de sporthal om meer precies te zijn Hierna naar de Bijenkorfparkeergarage voor een feestje. Toen merkte ik al dat het begon te rommelen. Later op weg naar huis werd dit erger.
Andy
Dit is puur crimineel.............
Anders wordt dit nooit gesignaleerd..............je mag echt van geluk spreken dat je niets ernstigs is overkomen.........zullen toch alles zo los hebben gekregen dat je wiel met nog maar 1 bout vastzit; wat gebeurt er dan op volle snelheid in een bocht?????????.............forumlid ammolenaar MORSDOOD.
Laaiend van woede zou ik zijn!!!!!!!...........aangifte doen.......!!!!!!!!!
Sterkte, groetjes,
Ruud