welke bougies in een 2.0?
-
baszwolle
- Geregistreerd lid
welke bougies in een 2.0?
welke bougies horen er nu in een 9-5 2.0 LPT. 1998.
ik dacht bcpr7esII, die heb ik aangeraden aan iemand met een 2.0 LPT LPI. nu draait een gasboer er weer platina bougies in met maar 0,9 elektrodeafstand, begrijp er geen reet meer van
ik dacht bcpr7esII, die heb ik aangeraden aan iemand met een 2.0 LPT LPI. nu draait een gasboer er weer platina bougies in met maar 0,9 elektrodeafstand, begrijp er geen reet meer van
-
trollspeed
- Geregistreerd lid
-
baszwolle
- Geregistreerd lid
-
Injectie
- Moderator
-
WimZ
- Geregistreerd lid
Over de bougies heb ik me afgelopen dagen ook verbaasd:
In mijn instructieboekje (saab 9-5 2.3t SE MY98) staat BCPR7ES11, bij de automaterialenzaak haalden ze uit de gidsen BCPR6ES11 en in mijn motor zaten ook BCPR6ES11. Nu zegt Injectie dat in de EPC dus ook BCPR6ES11 staat. Heeft Saab dit tussentijds gewijzigd? En zo ja, waarom?
Wat is nou de waarheid? In het tuninggedeelte kwam ik zelfs BCPR8ES11 tegen meen ik me te herinneren. Heeft tuning dan invloed op de bougiekeuze? Ik heb zelf stage 1 tuning. Ik heb afgelopen weekend een grote beurt gedaan (olie, oliefilter, luchtfilter, bougies en algehele controle van onderkant en remmerij) en heb er netjes volgens mijn boekje BCPR7ES11 in gestopt. Ben ik nu mijn DI cassette aan het mollen? Of is het juist prima in mijn geval?
In mijn instructieboekje (saab 9-5 2.3t SE MY98) staat BCPR7ES11, bij de automaterialenzaak haalden ze uit de gidsen BCPR6ES11 en in mijn motor zaten ook BCPR6ES11. Nu zegt Injectie dat in de EPC dus ook BCPR6ES11 staat. Heeft Saab dit tussentijds gewijzigd? En zo ja, waarom?
Wat is nou de waarheid? In het tuninggedeelte kwam ik zelfs BCPR8ES11 tegen meen ik me te herinneren. Heeft tuning dan invloed op de bougiekeuze? Ik heb zelf stage 1 tuning. Ik heb afgelopen weekend een grote beurt gedaan (olie, oliefilter, luchtfilter, bougies en algehele controle van onderkant en remmerij) en heb er netjes volgens mijn boekje BCPR7ES11 in gestopt. Ben ik nu mijn DI cassette aan het mollen? Of is het juist prima in mijn geval?
-
ClassicS
- Geregistreerd lid
-
baszwolle
- Geregistreerd lid
-
Wouter
- Donateur (2x)

-
baszwolle
- Geregistreerd lid
-
Wouter
- Donateur (2x)

-
baszwolle
- Geregistreerd lid
-
tedk
- Geregistreerd lid
-
baszwolle
- Geregistreerd lid
de R zit tegenwoordig in elke saab, ook de classics, niets bijzonders. niet speciaal voor de DI maar voor alle.tedk schreef:The 'r' heb je nodig voor je DI cassette...
Als je deze niet hebt, zorg je voor een sterk verkorte levensduur van de DI en heb je kans op allerlei vage klachten met betrekking tot het mengsel van de motor (slecht lopen, niet goed accelereren etc.)