welk type 9-5 is de beste???? ik wil weer terug naar saab
- coolyo0o
- Geregistreerd lid
- Berichten: 407
- Lid geworden op: za 01 jan, 2005 20:10
- Regio: Deze houd ik graag voor me zelf
welk type 9-5 is de beste???? ik wil weer terug naar saab
hallo,
na een poosje een uitstapje gedaan te hebben naar volvo (eerst een v70 en nu een s80) wat beide heerlijke autos zijn ga ik denk ik toch weer terug naar saab.
doordat ik nu een auto van mijn werk heb en dus veeeel minder ga rijden kan de dikke s80 diesel eruit en ben ik me aan het orienteren voor een bezine of eventueel een lpg auto en dan het liefst een 9-5 SE of aero uitvoering van het bouwjaar rond 2000.
de 9-3 ken ik nog wel van mijn saab verleden maar ook dat was een diesel.
mijn vraag aan jullie is dus welke 9-5 benzine of lpg motor is of was de beste kwa betrouwbaarheid? en welke hebben last van de black slutch?
mischien toch weer een saabwant eens een saab gehad wil je zelfs na volvo toch weer een keer een saab.
dank alsvast voor de kennis
na een poosje een uitstapje gedaan te hebben naar volvo (eerst een v70 en nu een s80) wat beide heerlijke autos zijn ga ik denk ik toch weer terug naar saab.
doordat ik nu een auto van mijn werk heb en dus veeeel minder ga rijden kan de dikke s80 diesel eruit en ben ik me aan het orienteren voor een bezine of eventueel een lpg auto en dan het liefst een 9-5 SE of aero uitvoering van het bouwjaar rond 2000.
de 9-3 ken ik nog wel van mijn saab verleden maar ook dat was een diesel.
mijn vraag aan jullie is dus welke 9-5 benzine of lpg motor is of was de beste kwa betrouwbaarheid? en welke hebben last van de black slutch?
mischien toch weer een saabwant eens een saab gehad wil je zelfs na volvo toch weer een keer een saab.
dank alsvast voor de kennis
rij(of vlieg) nooit harder dan je beschermengel vliegen kan
- sjoerdk
- Geregistreerd lid
- Berichten: 18772
- Lid geworden op: di 20 sep, 2005 15:04
- Regio: NL - Provincie Zuid-holland
Via de zoekfunctie is om te beginnen al een heleboel te vinden!
Maar om je even wat informatie te geven, last van Black Sludge hebben vooral de 2.0T en de 2.3t, afhankelijk van bouwjaar en km-stand. Over het algemeen word de 2.3t/2.3 Turbo Aero als de prettigste motorisering ervaren, lekker veel vermogen en koppel. Over het algemeen is de 9-5 best een betrouwbare onderhoud, let wel: bij goed onderhoud. Let er bij aanschaf op van een 2.3t SE/Aero dat alle modificaties aan de motor zijn uitgevoerd, dit in verband met het Black Sludge probleem.
Succes!
Maar om je even wat informatie te geven, last van Black Sludge hebben vooral de 2.0T en de 2.3t, afhankelijk van bouwjaar en km-stand. Over het algemeen word de 2.3t/2.3 Turbo Aero als de prettigste motorisering ervaren, lekker veel vermogen en koppel. Over het algemeen is de 9-5 best een betrouwbare onderhoud, let wel: bij goed onderhoud. Let er bij aanschaf op van een 2.3t SE/Aero dat alle modificaties aan de motor zijn uitgevoerd, dit in verband met het Black Sludge probleem.
Succes!
- trollspeed
- Geregistreerd lid
- Berichten: 1556
- Lid geworden op: ma 29 dec, 2003 22:12
- Regio: NL - Provincie Gelderland
Heb zelf een 2.0t en ben er zeer teveden over
Wel even de karterpan laten lichten dan weet je het zeker geldt zowel voor de 2.0 als de 2.3 OF Aero want die kan er ook wel degelijk last van hebben.
Ligt er ook aan wat je wilt (bereiken) met de 9-5 met een aero ben je gelijk klaar, wat vermogen betreft, met een 2.0 kun je steeds verder gaan wat vemogen betreft, leuk als je met je saabje bezig wilt blijven.
( ik dus........maar ben een beetje uotgepeeld momenteel )
Dus de keuze blijft de jouwe.......... succes met zoeken, welkom bij de club AGAIN!
Gr EJ
Wel even de karterpan laten lichten dan weet je het zeker geldt zowel voor de 2.0 als de 2.3 OF Aero want die kan er ook wel degelijk last van hebben.
Ligt er ook aan wat je wilt (bereiken) met de 9-5 met een aero ben je gelijk klaar, wat vermogen betreft, met een 2.0 kun je steeds verder gaan wat vemogen betreft, leuk als je met je saabje bezig wilt blijven.
( ik dus........maar ben een beetje uotgepeeld momenteel )
Dus de keuze blijft de jouwe.......... succes met zoeken, welkom bij de club AGAIN!
Gr EJ
SAAB 9-3 Estate 2.8T V6 AERO "TROLLSPEED" Laser Red
SAAB 9-3 Dionhtp Cabrio 20 Year Edition Lighting Blue
SAAB 97 Sonett II V4 Charmony White 1968
SAAB IS A WAY OF LIFE, SO LIFE IS GREAT!
SAAB 9-3 Dionhtp Cabrio 20 Year Edition Lighting Blue
SAAB 97 Sonett II V4 Charmony White 1968
SAAB IS A WAY OF LIFE, SO LIFE IS GREAT!
- coolyo0o
- Geregistreerd lid
- Berichten: 407
- Lid geworden op: za 01 jan, 2005 20:10
- Regio: Deze houd ik graag voor me zelf
[quote="nh"]Veeeeel minder kilometers maar wel gas ?????
Wat wil je van een auto lijkt me de eerste vraag, wanneer je altijd 50 rijd of 100 op snelweg en je rijd heeeel weinig mee is een 2.0t meer dan voldoende bv.[/quote]
ja eventueel gas omdat benzine tanken niet echt leuk meer is.
ik wil een nette betrouwbare saab en ik ben een normale rijder maar vind het zeker lekker om afentoe het gas eens stevig in te drukken en geniet dan van een wegspuitende auto dat mis ik nu een beetje bij de zware s80 verder ben ik ook een luie rijder dus een automaat is ook zeer geliefd bij mij.
Wat wil je van een auto lijkt me de eerste vraag, wanneer je altijd 50 rijd of 100 op snelweg en je rijd heeeel weinig mee is een 2.0t meer dan voldoende bv.[/quote]
ja eventueel gas omdat benzine tanken niet echt leuk meer is.
ik wil een nette betrouwbare saab en ik ben een normale rijder maar vind het zeker lekker om afentoe het gas eens stevig in te drukken en geniet dan van een wegspuitende auto dat mis ik nu een beetje bij de zware s80 verder ben ik ook een luie rijder dus een automaat is ook zeer geliefd bij mij.
rij(of vlieg) nooit harder dan je beschermengel vliegen kan
- Style&Co
- Moderator + Donateur
- Berichten: 15639
- Lid geworden op: ma 15 sep, 2003 16:29
- Regio: NL - Provincie Drenthe
Viggen exclusief heeft vaak Saabs met lage standen! (NOT!)coolyo0o schreef:aero had ook eigenlijk al een beetje mijn voorkeur dus ga ik die maar eens rustig zoeken en hopelijk dit jaar een mooi exemplaar vinden.
zijn er nog adressen waar ze vaak mooie en goeie aero's hebben staan?
denk dat MP de beste bron is. Je zou ook een fully equiped (dus luxe) 9-5 kunnen overwegen en later naar wens wat verbeteringen kunnen aanbrengen. Maar een aero is wel de beste basis... weet niet wat je budget is en wat de brandstofvoorkeur is maar er staan erg leuke 9-5 aero aanbiedingen op MP momenteel
live your dreams