Whooohaaaa!!! --> *huil* p17 & 27 --> *blij* p38

1978-1993
Gesloten
Margreet
Geregistreerd lid

Bericht door Margreet » di 19 feb, 2008 23:07

Weet ik :D

En dat laatste twijfel ik ook absoluut niet aan.

Margreet
Geregistreerd lid

Bericht door Margreet » do 21 feb, 2008 15:09

Ik ga 'm vanavond weer ophalen. Tja, wat zal ik er eens over zeggen....
Ik ben een beetje verdrietig en ook heel erg boos tegelijk. Moet dit echt even laten bezinken en goed bedenken wat ik met deze nieuwe informatie wil/ga doen. Ik kijk niet echt meer ergens van op, maar DIT was toch wel een echt onaangename verrassing.

Bah :cry:

(Het is overigens wel gelukt om e.e.a. op te lossen en de Saabfluisteraar himself was zeer te spreken over hoe de auto nu loopt, dus niet alleen maar kommer en kwel gelukkig :applause: )

Sander
Forum Admin

Bericht door Sander » do 21 feb, 2008 15:13

He Margreet,
Margreet schreef:DIT
??

Was het zo erg gesteld met het Saabje?

Sander

(die nog wacht op het verlossende telefoontje dat de Forty weer naar huis kan...)

Margreet
Geregistreerd lid

Bericht door Margreet » do 21 feb, 2008 15:17

Ik wil er even niet teveel over uitwijden, maar het was (!!) behoorlijk erg gesteld ja. Hele vieze tegenvaller waar absoluut niet op gerekend was...

Misschien kom ik je vanavond nog tegen?

Tenfour
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Even geen whooohaaaa....

Bericht door Tenfour » do 21 feb, 2008 15:18

Krijg zojuist een aantal slechte mededelingen te horen...

Tijdens het vervangen van de koppakking is men erachter gekomen dat 7 tapeinden afgebroken waren en verdoezeld waren met kit... Ik verdenk de vorige eigenaar van deze auto van gebrekkig onderhoud en onkunde. Daarnaast is de ontsteking een ratjetoe van slechte draden, kit etc... maar dit vermoeden had ik al wel.
Ook lekten zo´n beetje alle kleppen en was het blok inwendig door en door vuil....
Samen met de eerder verholpen brandstoflekkages was de technische staat van de Aero erg matig. Wat heb ik mij voor de gek laten houden tijdens de aankoop zeg. Een goede les voor een ieder en mijzelf.

Een puntje van aandacht waren de velgen, waaraan ik hopelijk kleine aanpassingen moet doen. Tot die tijd gaan de 15" er weer onder.

Het goede nieuws is dat de motor na de noodzakelijke reparaties nu aanzienlijk beter loopt. De ontsteking is echter nog een heikel punt. Ook het pingelen is nog niet verholpen.

Conclusie: leer van mijn ervaringen en doe er je voordeel mee...

10-4

taaffert
Geregistreerd lid

Bericht door taaffert » do 21 feb, 2008 15:40

Serieus... Dan zie je hoe taai zo'n blok is, dat ie de vermogensbank overleeft heeft (2x) is eigenlijk gezien de toestand (met alle respect) van de auto dan wel een wonder te noemen... :shock:

Nu met een fris blok (en zometeen vast goede ontsteking) vol goede moed naar Goes neem ik aan. Op naar de 230 pk :naughty:

Hoe staat het met de taxatie eigenlijk? Wat is daar uitgekomen?

Margreet
Geregistreerd lid

Bericht door Margreet » do 21 feb, 2008 15:42

Eigenlijk is het best een wonder dat de auto zich het afgelopen jaar (na het verhelpen van wat opstartprobleempjes) toch eigenlijk best heel betrouwbaar getoond heeft en zich soms nog wel wat prestaties liet ontlokken ook. Dat is wel karakter 8)

Marc van Beek
Geregistreerd lid

Re: Even geen whooohaaaa....

Bericht door Marc van Beek » do 21 feb, 2008 16:11

Tenfour schreef:Krijg zojuist een aantal slechte mededelingen te horen...

Tijdens het vervangen van de koppakking is men erachter gekomen dat 7 tapeinden afgebroken waren en verdoezeld waren met kit... Ik verdenk de vorige eigenaar van deze auto van gebrekkig onderhoud en onkunde. Daarnaast is de ontsteking een ratjetoe van slechte draden, kit etc... maar dit vermoeden had ik al wel.
Ook lekten zo´n beetje alle kleppen en was het blok inwendig door en door vuil....
Samen met de eerder verholpen brandstoflekkages was de technische staat van de Aero erg matig. Wat heb ik mij voor de gek laten houden tijdens de aankoop zeg. Een goede les voor een ieder en mijzelf.

Een puntje van aandacht waren de velgen, waaraan ik hopelijk kleine aanpassingen moet doen. Tot die tijd gaan de 15" er weer onder.

Het goede nieuws is dat de motor na de noodzakelijke reparaties nu aanzienlijk beter loopt. De ontsteking is echter nog een heikel punt. Ook het pingelen is nog niet verholpen.
Conclusie: leer van mijn ervaringen en doe er je voordeel mee...

10-4
Als ik het goed lees is het enige aandachtspunt nu nog de ontsteking? De slechte tapeinden en lekkende kleppen zijn, neem ik aan, met het vervangen van de kop aangepakt.
Heeft het pingelen ook niet te maken met de slechte ontsteking, dus als de ontsteking goed is ben je misschien ook van het pingelen af?

Margreet
Geregistreerd lid

Bericht door Margreet » do 21 feb, 2008 16:22

Dat is wel hoe ik het begrepen heb ja, dat is allemaal in orde gemaakt nu en de verbetering qua hoe de motor loopt en presteert zou gigantisch moeten zijn.
Ik ga 'm vanavond ophalen en dan zal ik ook nog even persoonlijk vragen wat de nu nog open staande werkzaamheden zijn en een soort plan de campagne opstellen. Het einde zal toch wel een keer in zicht komen mag ik hopen...

Hier zit dus ong. 3 dagen werk in, waar niemand van te voren op gerekend had. Nogal zuur voor mij, maar ook heel vervelend voor de planning van de firma in Barneveld (waarvoor niets dan lof!!).

Sander
Forum Admin

Bericht door Sander » do 21 feb, 2008 16:33

Margreet schreef:Nogal zuur voor mij, maar ook heel vervelend voor de planning van de firma in Barneveld (waarvoor niets dan lof!!).
We voelen het allemaal ;)

Blij dat het lek boven is!

Ik ben benieuwd naar je ervaringen als je vanavond thuis bent.

Sander

taaffert
Geregistreerd lid

Bericht door taaffert » do 21 feb, 2008 16:41

Aah, dus de auto zorgt nu ook voor een 'turbo'gat in je hand :P

Margreet
Geregistreerd lid

Bericht door Margreet » do 21 feb, 2008 16:47

Nou zeg dat.... Loop er compleet op leeg.

Nou ja, nu gaat 'ie zeker nooit meer weg. Dat zou wel heel "minder slim" zijn.

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » do 21 feb, 2008 16:52

je weet nu wat je hebt.

ben benieuwd naar het resultaat. succes vanavond!

baszwolle
Geregistreerd lid

Bericht door baszwolle » do 21 feb, 2008 18:48

ben zeer benieuwd wat nu die tapeinden zijn die met kit afgevuld waren.
van het uitlaatspruitstuk zijn er 7 maar zonder sterke tapeinden ligt je spruitstuk op straat

JanWessel
Geregistreerd lid

Bericht door JanWessel » do 21 feb, 2008 19:12

Klinkt me bekend in de oren, dit verhaal... troost je met de gedachte dat je - Jelger zegt het al - wel precies weet wat je in huis hebt, en op die basis is het goed bouwen. Sterkte gewenst met het kraken der noten!

Gesloten