Vermogensbankmeeting III Goes 12-04-08, resultaten vanaf p14

Op dit forum kun je alles lezen over meetings die door Saabforumleden worden georganiseerd.
zeppo
Geregistreerd lid

Bericht door zeppo » di 05 feb, 2008 14:57

Dammit! Ik MOET toch beter gaan lezen! :shock:

Maar lijkt me dat dit de prijs is voor op de meeting, ik denk dat ik maar even daarvoor ga, kan ik in maart meteen zien wat een betere intercooler voor me doet.

93-SS-ARC
Geregistreerd lid

Bericht door 93-SS-ARC » di 05 feb, 2008 15:31

Tenfour schreef:
93-SS-ARC schreef:900-T8-87---> Red Arrow #123 †
Wat is er trouwens gebeurd met jouw Red Arrow?
Dat is helaas een dead arrow geworden :cry: Een van de zoveelste slachtoffers van koning roest zullen we het maar noemen. Naar ik al een tijdje vermoede is aan de linkerkant een keer flink schade geweesd en is de arrow daarna volledig gerestaureerd :roll: Alleen naar nu blijkt was deze restauratie meer een beunklus met een hoop kit plammur en tecktyl. Al met al was het dus niet meer de moeite om nog flink te gaan investeren in renovatie, en gebruik ik dat geld liever voor tuning van een andere classic dan voor lassen aan een zinkend schip :wink:
Ik hoop dat ik 12apr een nieuwe aanwinst kan presenteren in de vorm van een zwarte 900S. Want dat 2.0i 900ng hok waar ik nu mee rijd heeft geen zin om op de bank te zetten.

zeppo
Geregistreerd lid

Bericht door zeppo » di 05 feb, 2008 15:55

Economisch is het wel verantwoord als ik mee zou gaan. Kom er net achter dat het 75 euro kost. Ga me nog maar s bedenken, dat zijn heel wat Jack&Cokes! beerchug:

12 April ben ik als het goed is ook klaar met upgraden...

taaffert
Geregistreerd lid

Bericht door taaffert » di 05 feb, 2008 15:59

93-SS-ARC schreef:Dat is helaas een dead arrow geworden :cry: Een van de zoveelste slachtoffers van koning roest zullen we het maar noemen. Naar ik al een tijdje vermoede is aan de linkerkant een keer flink schade geweesd en is de arrow daarna volledig gerestaureerd :roll: Alleen naar nu blijkt was deze restauratie meer een beunklus met een hoop kit plammur en tecktyl. Al met al was het dus niet meer de moeite om nog flink te gaan investeren in renovatie, en gebruik ik dat geld liever voor tuning van een andere classic dan voor lassen aan een zinkend schip :wink:
Ik hoop dat ik 12apr een nieuwe aanwinst kan presenteren in de vorm van een zwarte 900S. Want dat 2.0i 900ng hok waar ik nu mee rijd heeft geen zin om op de bank te zetten.
Tsja, Jelmer. Het was mij al ter ore gekomen, erg zonde...
Maar neem aan dat je alle goodies van de RA overzet in de nieuw aan te kopen 900S. Alleen de motor zal niet passen denk ik zo. Die ga je in een 99 bouwen (schijnt nogal in te zijn, een 99 met turbo :twisted: )
Heb je al wat leuks op het oog?

Maarja... Wat is Jelmer nu zonder Red Arrow? :roll:

93-SS-ARC
Geregistreerd lid

Bericht door 93-SS-ARC » di 05 feb, 2008 16:37

taaffert schreef:
93-SS-ARC schreef:Dat is helaas een dead arrow geworden :cry: Een van de zoveelste slachtoffers van koning roest zullen we het maar noemen. Naar ik al een tijdje vermoede is aan de linkerkant een keer flink schade geweesd en is de arrow daarna volledig gerestaureerd :roll: Alleen naar nu blijkt was deze restauratie meer een beunklus met een hoop kit plammur en tecktyl. Al met al was het dus niet meer de moeite om nog flink te gaan investeren in renovatie, en gebruik ik dat geld liever voor tuning van een andere classic dan voor lassen aan een zinkend schip :wink:
Tsja, Jelmer. Het was mij al ter ore gekomen, erg zonde...
Maar neem aan dat je alle goodies van de RA overzet in de nieuw aan te kopen 900S. Alleen de motor zal niet passen denk ik zo. Die ga je in een 99 bouwen (schijnt nogal in te zijn, een 99 met turbo :twisted: )
Heb je al wat leuks op het oog?

Maarja... Wat is Jelmer nu zonder Red Arrow? :roll:
Inderdaad Taaff wat is Jelmer nu zonder RA, het is alsof m,n lange haren spontaan kort geworden zijn :wink: 99 komt er voorlopig niet die zijn me even te populair en als die komt dan maar meteen 99T16 op gas maargoed ben nog geen 50 dus dat kan nog wel even wachten :lol: Alles wat hergebruikt kan worden word hergebruikt tot aan het onderblok aan toe behalve de 8v kop en nog wat van die specifieke 8v dingen.
Naar het schijnt zijn ze wel leuk te tunen die lpt,s :lol:

taaffert
Geregistreerd lid

Bericht door taaffert » di 05 feb, 2008 17:36

93-SS-ARC schreef:Inderdaad Taaff wat is Jelmer nu zonder RA, het is alsof m,n lange haren spontaan kort geworden zijn :wink: 99 komt er voorlopig niet die zijn me even te populair en als die komt dan maar meteen 99T16 op gas maargoed ben nog geen 50 dus dat kan nog wel even wachten :lol: Alles wat hergebruikt kan worden word hergebruikt tot aan het onderblok aan toe behalve de 8v kop en nog wat van die specifieke 8v dingen.
Aah, de RA lives on!
Nice! Een LPT met RA bloed, pfieuw! :O:
93-SS-ARC schreef:Naar het schijnt zijn ze wel leuk te tunen die lpt,s :lol:
Geen idee wat je bedoelt :P

Tenfour
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Bericht door Tenfour » di 05 feb, 2008 18:42

93-SS-ARC schreef:
Tenfour schreef:
93-SS-ARC schreef:900-T8-87---> Red Arrow #123 †
Wat is er trouwens gebeurd met jouw Red Arrow?
Dat is helaas een dead arrow geworden :cry: Een van de zoveelste slachtoffers van koning roest zullen we het maar noemen. Naar ik al een tijdje vermoede is aan de linkerkant een keer flink schade geweesd en is de arrow daarna volledig gerestaureerd :roll: Alleen naar nu blijkt was deze restauratie meer een beunklus met een hoop kit plammur en tecktyl. Al met al was het dus niet meer de moeite om nog flink te gaan investeren in renovatie, en gebruik ik dat geld liever voor tuning van een andere classic dan voor lassen aan een zinkend schip :wink:
Dat is zuur om te lezen zeg, Jelmer... Heb je geïnformeerd naar wat de kosten zouden zijn van het lassen en renoveren van de linkerzijde om door een APK te komen? Heb je de auto nu geschorst?
Ik vind het toch erg zonde dat deze Red Arrow niet behouden blijft voor op de weg. Maareh, betekent dit dat je binnenkort een "picknicktafel" in de verkoop doet :roll:.

Roger

Vyv
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Bericht door Vyv » di 05 feb, 2008 19:38

Ik ben ook van de partij. Met de 9-5 Estate op LPG, ben benieuwd wat deze heeft qua vermogen.

Injectie
Moderator

Bericht door Injectie » di 05 feb, 2008 20:04

taaffert schreef:
93-SS-ARC schreef:Inderdaad Taaff wat is Jelmer nu zonder RA, het is alsof m,n lange haren spontaan kort geworden zijn :wink: 99 komt er voorlopig niet die zijn me even te populair en als die komt dan maar meteen 99T16 op gas maargoed ben nog geen 50 dus dat kan nog wel even wachten :lol: Alles wat hergebruikt kan worden word hergebruikt tot aan het onderblok aan toe behalve de 8v kop en nog wat van die specifieke 8v dingen.
Aah, de RA lives on!
Nice! Een LPT met RA bloed, pfieuw! :O:
93-SS-ARC schreef:Naar het schijnt zijn ze wel leuk te tunen die lpt,s :lol:
Geen idee wat je bedoelt :P
Ik wel.

bram
Geregistreerd lid

Bericht door bram » di 05 feb, 2008 20:22

Gezellig. Lang geleden dat ik bij zo'n meeting was!!!

Ben wel benieuwd wat mijn auto op zo'n bank doet. Waarschijnlijk een tukkie doen :lol:

Zet mij maar op de reservelijst.
Weet niet zeker of ik dat weekend kan.

Grt,
Bram

Robbert
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Bericht door Robbert » di 05 feb, 2008 20:37

Ik wil mij ook graag aanmelden.

Ik heb me hierbij op de onderstande lijst gezet.

De reeds aangemelde deelnemers:
1. Margreet & Tenfour - Saab 900 Turbo 16S (MY1986);
2. Thom - Saab 900 Turbo 16S cabrio (1987);
3. Maarten - Saab 9-5 Aero (2000);
4. Injectie - Saab 9000 2.3 Turbo Aero;
5. davidjoost - Saab 9000CD 2.0 T16 met Vialle LPi (1990);
6. wlkts - Saab 900 (1991) & Saab 96V4 (1980);
7. Turbobakk Saab 9000 Aero aut. lpi/benzine Maptun 1
8. 93-SS-ARC/Jelmer
9. Robberts 900 voorheen LPT

bram
Geregistreerd lid

Bericht door bram » di 05 feb, 2008 20:38

De reeds aangemelde deelnemers:
1. Margreet & Tenfour - Saab 900 Turbo 16S (MY1986);
2. Thom - Saab 900 Turbo 16S cabrio (1987);
3. Maarten - Saab 9-5 Aero (2000);
4. Injectie - Saab 9000 2.3 Turbo Aero;
5. davidjoost - Saab 9000CD 2.0 T16 met Vialle LPi (1990);
6. wlkts - Saab 900 (1991) & Saab 96V4 (1980);
7. Turbobakk Saab 9000 Aero aut. lpi/benzine Maptun 1
8. 93-SS-ARC/Jelmer
9. Robberts 900 voorheen LPT

Reserve:
1. Bram - 9000

Tenfour
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Bericht door Tenfour » di 05 feb, 2008 20:42

Dat gaat lekker zo, nog een aantal plaatsen te vergeven. Op pagina 1 houd ik de namenlijsten het meest actueel.

Roger

tgremlin
Geregistreerd lid

Bericht door tgremlin » di 05 feb, 2008 22:31

.... en welke deelnemers van deze vermogensbank meeting gaan zich nog aanmelden voor de Frisse Neuzen in Zeeland :?: :wink:

93-SS-ARC
Geregistreerd lid

Bericht door 93-SS-ARC » wo 06 feb, 2008 0:06

Tenfour schreef:
Dat is zuur om te lezen zeg, Jelmer... Heb je geïnformeerd naar wat de kosten zouden zijn van het lassen en renoveren van de linkerzijde om door een APK te komen? Heb je de auto nu geschorst?
Ik vind het toch erg zonde dat deze Red Arrow niet behouden blijft voor op de weg. Maareh, betekent dit dat je binnenkort een "picknicktafel" in de verkoop doet :roll:.

Roger
Jepz kosten van alleen de apk plek(en) ging nog wel maar dan ben je er nog niet want de bijde linker wielkasten waren dusdanig rot dat de skirts nog maar net vast zaten. Door de vroegere schade zijn veel lasnaden licht open komen te staan en heeft hier onder de kit :? vocht in kunnen komen en deze zijn al flink aan het roesten.
De wagen is niet geschorst maar direct gesloopt en afgevoert om kosten te voorkomen en het nageslacht te behoeden voor een hoop roest :wink:
De taartschep/picknic tafel en airflowset wil ik zelf gebruik van gaan maken :twisted:
Het is jammer maar geeft maar weer eens aan dat een wagen heel mooi kan lijken maar als je eenmaal goed gaat kijken er onderhuids een hoop problemen kunnen zitten. Al met al geen spijt van de wagen ik heb er een hoop van geleerd op 900 classic gebied.

En nu back on topic, we gaan weer naar Goes :D

Plaats reactie