Roestpreventie Perikelen

1978-1993
Jessy
Geregistreerd lid

Re: Roestpreventie Perikelen

Bericht door Jessy » za 19 feb, 2005 21:01

Motor tectyleren lijkt me geen puik plan... ten eerste gaat het idd enorm stinken, ten tweede vraag ik me af of tectyl wel hittebestendig genoeg is.
bisschops schreef:Klote van je Ford! Wat ga je ermee doen?
Erin rijden :D dat doet 'ie namelijk als de beste. Daarnaast is het een prima proefkonijn om allerlei DIY geknutsel en anti-roest spul op uit te proberen (niet alles werkt zo vlekkeloos als de verpakking je wil laten geloven :roll: ). Als 'ie daarbij definitief de geest geeft is er nl. niet echt veel aan verloren, wat met de Saab wel anders is.

Vervelend is alleen dat ik bij iedere APK bakken geld kwijt ben om dan weer dit, en dan weer dat "dragende deel van de carosserie" op te laten lassen. Ben dus ook zeer geinteresserd om dit zelf te leren.

Jessy
Geregistreerd lid

Bericht door Jessy » za 19 feb, 2005 21:03

verde900 schreef: Dat is dus nu een echte bedrijfs Ford (waarschijnlijk in Dagenham UK gebouwd)
zuur als je de eigenaar bent maar deze producten staan bekend om hun zelfvernietigend vermogen.
Zou heel goed kunnen. Ik voel me ook net zo'n maatschappelijk werker die iemand van het dak probeert te praten ("het leven is echt best mooi, fordje!")

:-P+

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » za 19 feb, 2005 22:18

Jessy schreef:
verde900 schreef: Dat is dus nu een echte bedrijfs Ford (waarschijnlijk in Dagenham UK gebouwd)
zuur als je de eigenaar bent maar deze producten staan bekend om hun zelfvernietigend vermogen.
Zou heel goed kunnen. Ik voel me ook net zo'n maatschappelijk werker die iemand van het dak probeert te praten ("het leven is echt best mooi, fordje!")
Zit je in de zorg? (fijn voor het Fordje!)

Jessy
Geregistreerd lid

Bericht door Jessy » za 19 feb, 2005 23:50

verde900 schreef: Zit je in de zorg? (fijn voor het Fordje!)
Jah, de zorg-dat-de-student-mobiel-blijft sector :wink:

Bovendien zet ik mijn 2 honden liever achterin het fordje dan op de achterbank van de saab...

:offtopic: Laten we het weer hebben over roest :wink:

Bisschops
Geregistreerd lid

Bericht door Bisschops » zo 20 feb, 2005 20:29

Ha Verde900 en JessY! Succes met jullie auto's en bedankt voor de antwoorden. Dit is mijn eerste auto dus ik weet er nog weinig van. Ik zie in ieder geval af van het tectyleren van mijn motor :wink: .
Groeten Maarten

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » zo 20 feb, 2005 20:38

Bisschops schreef:Ha Verde900 en JessY! Succes met jullie auto's en bedankt voor de antwoorden. Dit is mijn eerste auto dus ik weet er nog weinig van. Ik zie in ieder geval af van het tectyleren van mijn motor :wink:
Een wijs besluit, zo´n motor zou onder de tectyl de eerstkomende weken blijven roken en stinken.

Elevation12,000
Geregistreerd lid

Bericht door Elevation12,000 » wo 23 feb, 2005 13:32

verde900 schreef: de classic 900 werd grotendeels met "de hand" in elkaar gezet en daarna gedompeld in een grondlakbad en daarna gespoten in de kleur.
Heb eens gehoord of gelezen dat het bouwen van een Classic 900 maar liefst 130 uur koste! Klopt dat of kul?

Over roest weer: Hoe verwijder ik Tectyl op plaatsen die echt niet te bereiken zijn? Innotec's Ultraclean heeft mij een goede dienst bewezen, maar ik voorzie dat dit niet gaat werken op plekken met een dikkere laag Tectyl die echt niet te bereiken zijn met e.o.a. voorwerp. Wat werkt wel?

Plaats reactie