Injectie schreef:
kan ook nog zijn dat het membraam van je wastegate gescheurd is. Dan heeft alles wat je draait geen effect.
Ik heb hetzelfde turbo probleem en dankzij een zeer behulpzame SAAB liefhebber en kenner verdenk ik ook een gescheurde membraamdoos. Als ik nl de slang van de wastegate loshaal moet ik nog steeds moeite doen om de naald richting het rood te krijgen, terwijl ie kennelijk al in het rood moet schieten als je maar naar het gaspedaal kijkt.
Wat ik niet begrijp is waarom ie dan geen vuldruk opbouwt. Ik weet niet hoe de membraamdoos er van binnen uitziet, maar mijn gevoel zegt dat als het membraam gescheurd dat dan de actuator rod de wastegate niet opent en je dus juist tevéél druk opbouwt. Wie weet hoe dat membraam werkt?
Ik heb nog wel een membraam van een oude turbo liggen. Kun je de membraamdoos omzetten met ingebouwde turbo of moet de turbo worden uitgebouwd? Ik heb een hefbrug. (sonde van de moeite en de pakkingset). Ik zag wel dat de olieretourleiding van de turbo sowieso los moet.
Alle hulp en info is welkom,
Dank en groet,
Edwin
PS Overigens bedenk ik me nu dat ik er ongeveer gelijktijdig een nieuw luchtfilter in heb gezet (origineel SAAB). Maar daar kun je toch niets mee fout doen?