Lancia Thema Ferrari

Ergens in Nederland een mooie, bijzondere of goedkope Saab te koop gezien? Laat hier een bericht achter.
Luthart
Geregistreerd lid

Re: Lancia Thema Ferrari

Bericht door Luthart » wo 01 apr, 2026 10:54

Een Lancia is natuurlijk uniek. Het merk is volgensmij op sterven na dood…

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » wo 01 apr, 2026 10:55

Luthart schreef:
wo 01 apr, 2026 10:54
Een Lancia is natuurlijk uniek. Het merk is volgensmij op sterven na dood…
Dat zou een reden kunnen hebben..

Luthart
Geregistreerd lid

Bericht door Luthart » wo 01 apr, 2026 11:02

Nou Lancia heeft prachtige auto’s gemaakt!

Echt wel een heel mooi meek met minstens zo mooie geschiedenis als Alfa Romeo.

De Delta Integrale en de Stratos zijn overigens iconen.

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » wo 01 apr, 2026 11:29

Fulvia’s, Appia’s, Flavia’s…
Maar de Gamma’s waren dramatisch

9323
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door 9323 » wo 01 apr, 2026 11:37

Flaminia! Aurelia! Schitterend. Kappa vind ik ook een heel stijlvolle auto.

Maar dat is allemaal al een tijdje geleden. Tegenwoordig stelt het niet veel voor.

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » wo 01 apr, 2026 11:52

Er staat bij mij in de buurt n Kappa, donkergroen met beige alcantara, mooie wagen..
Maar bèta’s waren ook niet best
Gewoon zonde dat zo’n mooi merk zo teloor gegaan is
De (geweldige) V4 motor had ooit haast in de 96 gezeten..

Super72
Geregistreerd lid

Bericht door Super72 » wo 01 apr, 2026 12:23

Ik had ooit een Delta Integrale Evo. In financieel opzicht een bodemloze put, ondanks een ingrijpende restauratie. Maar wat wás ik verliefd op het ding. In het hart van de bankencrisis in 2009 moest ik hem noodgedwongen verkopen. Ondanks zijn perfecte staat wilde geen hond hem hebben. Uiteindelijk, na lang leuren, voor pisgeld (excusez le mot) van de hand gedaan. Vijf jaar later kwam ik hem op een verkoopsite tegen, voor een vraagprijs die het tienvoudige was van wat ik er voor gekregen had. Ach ja, you win some, you loose some. In ieder geval kan ik zeggen dat ik mijn absolute droomauto daadwerkelijk heb gehad.

Afbeelding

Lancia's moet je nooit kopen als 'betaalbare hobby'. En een 8.32 al helemaal niet. Maar hulde en respect voor degene die het aandurft.

Saapie
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Saapie » wo 01 apr, 2026 16:52

Eens. Maar wat heeft het merk mooie auto’s gemaakt. De delta is wat mij betreft echt subliem.

hermank
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door hermank » wo 01 apr, 2026 16:59

verde900 schreef:
wo 01 apr, 2026 11:52
Er staat bij mij in de buurt n Kappa, donkergroen met beige alcantara, mooie wagen..
die K staat bovenaan op mijn wish-list. Maar alleen als de 9000 er niet meer zou zijn. Twee auto's voor de deur is genoeg.

Maar er zijn er niet zoveel gemaakt,( maar is wel een heel goede auto) dus of ik dan net de kleur en uitvoering te pakken krijg die ik mooi/goed vind en in de juiste staat verkeert......
En als je op het Lancia forum kijkt; daar gebeurt helemaal niks. Maar er is geloof ik wel een Kappa club.
heb van 2000-2010 2x een Lybra gehad. Beide in LX uitvoering, eerst benzine, daarna diesel. Fijne auto's hoor.

Style&Co
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Bericht door Style&Co » wo 01 apr, 2026 17:05

Saapie schreef:
wo 01 apr, 2026 16:52
De delta is wat mij betreft echt subliem.
ik ben 20 jaar geleden bijna (scheelde niks) overstag gegaan om een 2e generatie Delta (HPE, de 3 deurs koets) te kopen. Zwart met een fantastisch beige alcantara interieur. Mooie, sportief en chique tegelijk. Maar het werd toen toch weer een Saab... een 9-5 2.3t SE automaat midnight blue+beige leer en met aerolooks (mn eerste 9-5, wat was ik blij)

9323
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door 9323 » wo 01 apr, 2026 17:16

Kappa SW 2.4 hoop ik ook ooit nog te bezitten. Prachtig ding.

Saapie
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Saapie » wo 01 apr, 2026 17:27

Ik heb als tussenauto een paar maanden een kappa gehad. 2.4 vijf cil. Dorstig maar het reed geweldig

hermank
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door hermank » wo 01 apr, 2026 17:39

9323 schreef:
wo 01 apr, 2026 17:16
Kappa SW 2.4 hoop ik ook ooit nog te bezitten. Prachtig ding.
Voor mij geen SW

9000-95
Donateur
Donateur

Bericht door 9000-95 » wo 01 apr, 2026 18:15

Eén van de leukste Lancia's om in te rijden is voor mij nog altijd de A112. Ok, eigenlijk een Autobianchi, maar in de latere jaren ook nog lange tijd als Lancia verkocht. Geweldig klein scheurijzertje zoals alleen de Italianen die kunnen maken.

Eén van mijn eerste autootjes was zo'n ding, een hele basic versie. Dat je zo veel rijplezier kan hebben met 45 pk. Tot de roest het ding nekte natuurlijk, op dat gebied waren ze zo mogelijk nog slechter dan de beta's en de delta's.

Ik ben later nog eens wezen kijken naar een andere A112, die op dat moment 7 of 8 jaar oud was. zijn. Bleek al zo ver heen dat er geen beginnen meer aan was. Vanaf de voorruit naar de bodemplaat omlaag kwam je alleen nog bruine kruimel tegen. Kriksteunen en dorpels waren ook compleet opgelost. Er stond bij diezelfde handelaar toen ook nog een eerste generatie Delta, niet veel ouder. Die heb ik ook maar laten staan omdat je de voorruit zo uit wat ooit de sponning was geweest kon pakken. De jaren 80 waren niet de beste jaren van Lancia wat dat betreft ...

Er zijn nog wel A112's overgebleven gelukkig, maar goed aan de prijs nu. Zeker als je een Abarth wilt ga je gauw naar de 20k voor een mooie.

Luthart
Geregistreerd lid

Bericht door Luthart » vr 03 apr, 2026 22:40

Super72 schreef:
wo 01 apr, 2026 12:23
Ik had ooit een Delta Integrale Evo. In financieel opzicht een bodemloze put, ondanks een ingrijpende restauratie. Maar wat wás ik verliefd op het ding. In het hart van de bankencrisis in 2009 moest ik hem noodgedwongen verkopen. Ondanks zijn perfecte staat wilde geen hond hem hebben. Uiteindelijk, na lang leuren, voor pisgeld (excusez le mot) van de hand gedaan. Vijf jaar later kwam ik hem op een verkoopsite tegen, voor een vraagprijs die het tienvoudige was van wat ik er voor gekregen had. Ach ja, you win some, you loose some. In ieder geval kan ik zeggen dat ik mijn absolute droomauto daadwerkelijk heb gehad.

Afbeelding

Lancia's moet je nooit kopen als 'betaalbare hobby'. En een 8.32 al helemaal niet. Maar hulde en respect voor degene die het aandurft.
Om toch nog even in de Lancia sferen te blijven…

Plaats reactie