Nieuwe start 96V4 1969
-
72sonett3
- Geregistreerd lid
Re: Nieuwe start 96V4 1969
Maak je tzt een tekeningetje van wat er aan sproeiers in zit?
-
v4 hans
- Donateur (4x)

Re: Nieuwe start 96V4 1969
Zoals beloofd hierbij nog mijn huidige sproeier bezetting van mijn Weber 32/36 DGAV:

Let op dat mijn blokje niet helemaal standaard is.
De volgende dingen zijn dan van belang om te weten:
- 1500 cc
- de cilinderkoppen met 0,5mm verlaagd
- lichter vliegwiel (stage 1)
- 7,2 nokkenas
- Simons uitlaat met Y vorm aan de voorkant
- Cilinderkoppen bewerkt met een vergrote uitlaat en inlaat.
- inlaat spruitstuk aangepast aan de cilinderkop inlaat
Tijdens het afstellen met behulp van een tijdelijk ingebouwde AFM (van Innovate) heb ik net zolang geprobeerd tot ik de volgende waarden had. Daarbij eerst alleen de eerste trap afgesteld. Toen ik alles goed had de tweede trap,
stationeer > 13,2 tot 13,8
bij cruisen > 14,0 tot 14,4
bij volgas > 12,5 tot 12,8
Een kleine afwijking heb ik nog, bij volgas en vanaf ca 4500 toeren en hoger loopt de AFM naar de 13,8. Ik ben daarbij niet verder gegaan dan 5250 t/m (begrenst). Eigenlijk moet de AFM in dat gebied nog iets naar beneden. Waarschijnlijk moet de air corrector van de tweede trap 5 of 10 punten kleiner, maar ik had geen tijd meer. We wilden meedoen aan de "Omloop van het Oosten" en daarvoor moest ik de Lambda sonde, bekabeling en AFM weer uitbouwen.
Maar al met al ben ik super tevreden en rij met een glimlach rond.

Let op dat mijn blokje niet helemaal standaard is.
De volgende dingen zijn dan van belang om te weten:
- 1500 cc
- lichter vliegwiel (stage 1)
- 7,2 nokkenas
- Simons uitlaat met Y vorm aan de voorkant
- Cilinderkoppen bewerkt met een vergrote uitlaat en inlaat.
- inlaat spruitstuk aangepast aan de cilinderkop inlaat
Tijdens het afstellen met behulp van een tijdelijk ingebouwde AFM (van Innovate) heb ik net zolang geprobeerd tot ik de volgende waarden had. Daarbij eerst alleen de eerste trap afgesteld. Toen ik alles goed had de tweede trap,
stationeer > 13,2 tot 13,8
bij cruisen > 14,0 tot 14,4
bij volgas > 12,5 tot 12,8
Een kleine afwijking heb ik nog, bij volgas en vanaf ca 4500 toeren en hoger loopt de AFM naar de 13,8. Ik ben daarbij niet verder gegaan dan 5250 t/m (begrenst). Eigenlijk moet de AFM in dat gebied nog iets naar beneden. Waarschijnlijk moet de air corrector van de tweede trap 5 of 10 punten kleiner, maar ik had geen tijd meer. We wilden meedoen aan de "Omloop van het Oosten" en daarvoor moest ik de Lambda sonde, bekabeling en AFM weer uitbouwen.
Maar al met al ben ik super tevreden en rij met een glimlach rond.