Saab 9-5 2.0T Vector Aut 279dkm 2011 € 8.950

Ergens in Nederland een mooie, bijzondere of goedkope Saab te koop gezien? Laat hier een bericht achter.
busy
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Re: Saab 9-5 2.0T Vector Aut 279dkm 2011 € 8.950

Bericht door busy » zo 18 jan, 2026 1:38

De schoen past je blijkbaar. Het gaat om de aard van je berichten. Je poneert graag en op een manier die irritatie op wekt. Dat kun je ook opmaken uit de reacties die erop komen. Je geeft er geen blijk van ervan geleerd te hebben. Doe ermee wat je wil, maar doe er iets mee.

Saapie
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Saapie » zo 18 jan, 2026 7:49

Ik trek de schoen ook even aan. Ik reageer fel. Niet omdat ik mij erger aan iets, maar omdat ik vind dat met veiligheid niet te marchanderen valt. Dat hier überhaupt een discussie van wordt gemaakt vind ik bizar, op basis van “bij mij is het allemaal correct hersteld”. Kan prima, maar eigen ervaring geeft geen garanties. Het gaat hier om het feit dat er een auto met een flink schadeverleden wordt aangeboden, en kopers ongewis worden gelaten.

Auto’s met een WOK kunnen goed gemaakt zijn, en de foto’s kan je idd geen eenduidige conclusies uit trekken. Maar je hebt nooit de zekerheid als consument/ eigenaar dat dit correct is gedaan. Al helemaal niet met een merk en een model waarvan onderdelen al niet meer overvloedig voorhanden zijn.

RoelandV
Geregistreerd lid

Bericht door RoelandV » zo 18 jan, 2026 9:04

NeufegliseThierry schreef:
za 17 jan, 2026 23:43
....ik ben het met je eens dat het het beste zou zijn als er een wereldwijde database is waarin vastgelegd wordt als er schade is geweest...
Er is een database waar je de (schade)historie van een auto bijvoorbeeld uit de VS kunt opvragen: CARFAX.

NeufegliseThierry
Geregistreerd lid

Bericht door NeufegliseThierry » zo 18 jan, 2026 11:51

Saapie schreef:
zo 18 jan, 2026 7:49
Ik trek de schoen ook even aan. Ik reageer fel. Niet omdat ik mij erger aan iets, maar omdat ik vind dat met veiligheid niet te marchanderen valt.

Auto’s met een WOK kunnen goed gemaakt zijn, en de foto’s kan je idd geen eenduidige conclusies uit trekken. Maar je hebt nooit de zekerheid als consument/ eigenaar dat dit correct is gedaan.
Het geestige van dit gesprek is wat mij betreft vooral dat ik het helemaal met je eens ben wat betreft het veiligheidsaspect, dat je door verkoper over de oude schade zou moeten worden voorgelicht, et cetera. Het enige dat ik aangaf was dat je op basis van de foto's van de oorspronkelijke schade niet kunt zeggen dat het nu een onveilige auto is of niet met goed fatsoen verkocht kon worden. Niet meer, niet minder.

Dan vind ik het bizar (om jouw woord te lenen) dat er een hele discussie ontstaat die niks meer te maken heeft met mijn oorspronkelijke opmerking. Ik schold niet, ik maakte je geen persoonlijk verwijt, dit was wat ik schreef "Waar baseer je dit op? Als je kijkt naar de foto's zie je dat de auto niet op de dorpel geraakt is maar er boven. Portieren vervangen, voorscherm en een paar (zij)airbags. Allemaal niet al te spannende schade. Als de yanks zelf al de auto omschrijven als "rebuildable" dan valt het reuze mee want die schrijven normaliter een auto bij wijze van spreken al bij een krasje helemaal af (oké, lichtelijk overdreven maar je snapt het wel). Let wel: er zou best meer met de auto aan de hand kunnen zijn maar op basis van de foto's kun je niet zeggen dat de auto met goed fatsoen niet verkocht kan worden. Dan kun je beter ver weg blijven bij de aanbieder in Nijeveen waar al regelmatig hier op het forum SAABs voorbij zijn gekomen uit de USA met veel aanzienlijkere schades (en ze ook nog voor de hoofdprijs aanbiedt)."

Als dat bij jou je felheid veroorzaakt zeg me dan ajb hoe ik mijn woorden beter had kunnen wikken en wegen. Oftewel: ik ben niet op de wereld gezet om jou te irriteren en sta altijd open voor opbouwende kritiek, ook wat betreft mijn schrijfstijl.

RoelandV
Geregistreerd lid

Bericht door RoelandV » zo 18 jan, 2026 12:12

@NeufegliseThierry: zou je nu eindelijk eens willen reageren op de reactie van Busy?
Dat heb je namelijk nog steeds niet gedaan:
busy schreef:
zo 18 jan, 2026 1:38
De schoen past je blijkbaar. Het gaat om de aard van je berichten. Je poneert graag en op een manier die irritatie op wekt. Dat kun je ook opmaken uit de reacties die erop komen. Je geeft er geen blijk van ervan geleerd te hebben.

NeufegliseThierry
Geregistreerd lid

Bericht door NeufegliseThierry » zo 18 jan, 2026 12:17

Beste Roeland, heel eerlijk? Daar wilde ik ook op reageren maar dacht toen "laat maar".

Want, als van de honderden forummers er steeds dezelfde pakweg 5 geïrriteerd, zuur, zeikerig reageren op mijn bijdragen. Wie moet dan de schoen aantrekken? Maar ja, dan gaan die 5 forummers weer los op mijn reactie, et cetera.

Kortom: ik heb nu netjes op jouw vraag geantwoord maar doe me een lol, reageer hier niet op want dit is nu typisch zo'n moment waar de discussie ontspoort en dat moeten we niet willen, ben ik zeker niet op uit. Mag ik op je rekenen?

RoelandV
Geregistreerd lid

Bericht door RoelandV » zo 18 jan, 2026 12:42

zo 18 jan, 2026 12:17
Kortom: ik heb nu netjes op jouw vraag geantwoord maar doe me een lol, reageer hier niet op want dit is nu typisch zo'n moment waar de discussie ontspoort en dat moeten we niet willen, ben ik zeker niet op uit. Mag ik op je rekenen?
Nou nee, want ik stoor me ook regelmatig aan de wijze waarop je jouw standpunten formuleert.
Vooral het feit dat je hardnekkig weigert om te leren van terechte kritiek zoals die van Busy vind ik storend.
Ik probeer dat soort kritiek zelf wél serieus te nemen.

Matti9
Geregistreerd lid

Bericht door Matti9 » zo 18 jan, 2026 13:28

Inmiddels zijn we vrij ver afgedwaald van t oorspronkelijke onderwerp (Saab): slotje er op, heren?

NeufegliseThierry
Geregistreerd lid

Bericht door NeufegliseThierry » zo 18 jan, 2026 13:40

RoelandV schreef:
zo 18 jan, 2026 12:42
Nou nee, want ik stoor me ook regelmatig aan de wijze waarop je jouw standpunten formuleert.
Vooral het feit dat je hardnekkig weigert om te leren van terechte kritiek zoals die van Busy vind ik storend.
Ik probeer dat soort kritiek zelf wél serieus te nemen.
Ach, je reactie plaats ik binnen het kader dat jij tot die 5 forummers behoort waar ik op doel, misschien tijd voor jou om de schoen aan te trekken? Of zullen we het leuk houden en gewoon af spreken dat ik niet meer op jou berichten reageer en jij niet op de mijne, is dat een idee?

Style&Co
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Bericht door Style&Co » zo 18 jan, 2026 13:46

zo 18 jan, 2026 13:40
gewoon af spreken dat ik niet meer op jou berichten reageer en jij niet op de mijne
dat wringt met het basisprincipe van een (saab)forum

Guido900T
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door Guido900T » zo 18 jan, 2026 14:21

Het Saab forum wil ook geen plaats zijn waarbij elk Saabonderwerp kan worden aangegrepen om pathologisch (en kunstmatig) het eigen ego op te pompen neem ik aan?

Vaak werkt dat irritatie op, bij mij ook en vervolgens gaat het weer over de persoon in kwestie die blijkbaar ook niet anders kan en zelfinzicht op dat punt ontbeert. Ik wens de moderator wijsheid toe

Style&Co
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Bericht door Style&Co » zo 18 jan, 2026 14:34

Daar wilde ik ook op reageren maar dacht toen "laat maar".

Want, als van de honderden forummers er steeds dezelfde pakweg 5 geïrriteerd, zuur, zeikerig reageren op mijn bijdragen. Wie moet dan de schoen aantrekken? Maar ja, dan gaan die 5 forummers weer los op mijn reactie, et cetera.

Kortom: ik heb nu netjes op jouw vraag geantwoord
Even voor mijn duidelijkheid, het antwoord is dus; ik reageer niet want de schoen past me niet maar past 5 andere forummers wel. Heb ik dat correct geconcludeerd?

doe me een lol, reageer hier niet op
dat is aan de reageerder en ook dit wringt met het basisprincipe van een forum (hoor/wederhoor, actie/reactie etc etc)

Style&Co
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Bericht door Style&Co » zo 18 jan, 2026 14:44

Guido900T schreef:
zo 18 jan, 2026 14:21
Het Saab forum wil ook geen plaats zijn waarbij elk Saabonderwerp kan worden aangegrepen om pathologisch (en kunstmatig) het eigen ego op te pompen neem ik aan?
het saabforum is slechts een hotel waar passanten met als gemene deler het merk Saab bivakkeren met als huisregel "You can check out any time you like,
but you can never leave". Daarom komen SF leden na een korte of lange periode van afwezigheid toch altijd terug (de zogenaamde boemerang leden)

silvandam
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door silvandam » zo 18 jan, 2026 14:48

Style&Co schreef:
zo 18 jan, 2026 14:44
"You can check out any time you like,
but you can never leave".
Bedankt! Ik heb die fenomenale gitaarsolo na het lezen van jouw bericht in mijn hoofd afgespeeld.

gudmundje
Donateur
Donateur

Bericht door gudmundje » zo 18 jan, 2026 15:25

reiernumans schreef:
za 17 jan, 2026 16:51
Ik heb het chassisnummer van de auto waar het topic mee begon opgezocht adhv kenteken en kwam deze pagina tegen.
Als ik zie hoeveel 9-5's daar op die site staan....Die Amerikanen kunnen echt niet meer autorijden :lol:

Plaats reactie