Saab 9-5 2.0T Vector Aut 279dkm 2011 € 8.950
-
busy
- Donateur (4x)

Re: Saab 9-5 2.0T Vector Aut 279dkm 2011 € 8.950
Zoiets vermoedde ik al. Nog een adres met deze praktijken.
-
NeufegliseThierry
- Geregistreerd lid
Waar baseer je dit op? Als je kijkt naar de foto's zie je dat de auto niet op de dorpel geraakt is maar er boven. Portieren vervangen, voorscherm en een paar (zij)airbags. Allemaal niet al te spannende schade. Als de yanks zelf al de auto omschrijven als "rebuildable" dan valt het reuze mee want die schrijven normaliter een auto bij wijze van spreken al bij een krasje helemaal af (oké, lichtelijk overdreven maar je snapt het wel).Saapie schreef: ↑za 17 jan, 2026 21:05Wie stuurt deze foto’s even door naar de verkopende garage? Deze auto kan niet meer met goed fatsoen worden verkocht.
Let wel: er zou best meer met de auto aan de hand kunnen zijn maar op basis van de foto's kun je niet zeggen dat de auto met goed fatsoen niet verkocht kan worden. Dan kun je beter ver weg blijven bij de aanbieder in Nijeveen waar al regelmatig hier op het forum SAABs voorbij zijn gekomen uit de USA met veel aanzienlijkere schades (en ze ook nog voor de hoofdprijs aanbiedt).
On a side note: er zijn zelfs auto's die echt compleet afgeschreven zijn maar uiteindelijk prima herstelbaar blijken te zijn. Zo heeft mijn dagelijkse auto met de drietand (merk noem ik niet want dan gaat er vast weer iemand klagen dat ik graag laat zien dat ik geld heb
-
Benaero
- Donateur (6x)

Volgens de overlevering moet zo'n drietand toch ook onder water en komt deze alleen bij de evenaar naar bovenNeufegliseThierry schreef: ↑za 17 jan, 2026 21:41Waar baseer je dit op? Als je kijkt naar de foto's zie je dat de auto niet op de dorpel geraakt is maar er boven. Portieren vervangen, voorscherm en een paar (zij)airbags. Allemaal niet al te spannende schade. Als de yanks zelf al de auto omschrijven als "rebuildable" dan valt het reuze mee want die schrijven normaliter een auto bij wijze van spreken al bij een krasje helemaal af (oké, lichtelijk overdreven maar je snapt het wel).
Let wel: er zou best meer met de auto aan de hand kunnen zijn maar op basis van de foto's kun je niet zeggen dat de auto met goed fatsoen niet verkocht kan worden. Dan kun je beter ver weg blijven bij de aanbieder in Nijeveen waar al regelmatig hier op het forum SAABs voorbij zijn gekomen uit de USA met veel aanzienlijkere schades (en ze ook nog voor de hoofdprijs aanbiedt).
On a side note: er zijn zelfs auto's die echt compleet afgeschreven zijn maar uiteindelijk prima herstelbaar blijken te zijn. Zo heeft mijn dagelijkse auto met de drietand (merk noem ik niet want dan gaat er vast weer iemand klagen dat ik graag laat zien dat ik geld heb) tot de buitenspiegel onder water gelegen nadat die een meer in gereden is in België. Auto is nagenoeg volledig gedemonteerd, er zijn meer dan 30 processoren/elektromotoren et cetera vervangen. Heb er nu in 9 maanden 38.000 km mee gereden, enige dat gesneuveld is is een accu en het expansievat van het koelvloeistofsysteem. Qua onderhoud één van de goedkoopste auto's die ik ooit gehad heb
. Als je weet wat je doet is nagenoeg alles herstelbaar. En dan bedoel ik op het niveau zoals de auto de fabriek verliet.
-
busy
- Donateur (4x)

Dat je een auto met schade hersteld is niet zo erg. vermeld het dan ook bij verkoop. En dat is duidelijk niet gebeurd.
En een vriendelijk verzoek: laat tussen opmerkingen over dat mensen mogelijk gaan klagen over dat je geld hebt weg. Er is in het recente verleden genoeg gedoe geweest en behoorlijk ontspoord. Mag hopen dat een ieder daarvan geleerd heeft. Houd het bij SAAB.
En een vriendelijk verzoek: laat tussen opmerkingen over dat mensen mogelijk gaan klagen over dat je geld hebt weg. Er is in het recente verleden genoeg gedoe geweest en behoorlijk ontspoord. Mag hopen dat een ieder daarvan geleerd heeft. Houd het bij SAAB.
-
NeufegliseThierry
- Geregistreerd lid
Goeie!Benaero schreef: ↑za 17 jan, 2026 22:26Volgens de overlevering moet zo'n drietand toch ook onder water en komt deze alleen bij de evenaar naar boven![]()
![]()
-
Saapie
- Donateur (2x)

Zou jij hem kopen? En je kinderen in vervoeren? Alle airbags zijn afgegaan. Dan weet ik genoeg.NeufegliseThierry schreef: ↑za 17 jan, 2026 21:41Waar baseer je dit op? Als je kijkt naar de foto's zie je dat de auto niet op de dorpel geraakt is maar er boven. Portieren vervangen, voorscherm en een paar (zij)airbags. Allemaal niet al te spannende schade. Als de yanks zelf al de auto omschrijven als "rebuildable" dan valt het reuze mee want die schrijven normaliter een auto bij wijze van spreken al bij een krasje helemaal af (oké, lichtelijk overdreven maar je snapt het wel).
On a side note: er zijn zelfs auto's die echt compleet afgeschreven zijn maar uiteindelijk prima herstelbaar blijken te zijn. Zo heeft mijn dagelijkse auto met de drietand (merk noem ik niet want dan gaat er vast weer iemand klagen dat ik graag laat zien dat ik geld heb) tot de buitenspiegel onder water gelegen nadat die een meer in gereden is in België. Auto is nagenoeg volledig gedemonteerd, er zijn meer dan 30 processoren/elektromotoren et cetera vervangen. Heb er nu in 9 maanden 38.000 km mee gereden, enige dat gesneuveld is is een accu en het expansievat van het koelvloeistofsysteem. Qua onderhoud één van de goedkoopste auto's die ik ooit gehad heb
. Als je weet wat je doet is nagenoeg alles herstelbaar. En dan bedoel ik op het niveau zoals de auto de fabriek verliet.
Je zou deze auto gekocht hebben, in goede trouw, en dan deze foto’s zien. Dan zit je echt niet te wachten op een verhaal van “alles kan gemaakt worden”. Vertrouwen werkt niet zo.
-
NeufegliseThierry
- Geregistreerd lid
Ik zeg niet dat ik deze zou kopen. Wel dat ik geen probleem heb met het kopen van een auto waar alle airbags van uit zijn gegaan. En van mijn meest recente aanschaffen is zo'n autoSaapie schreef: ↑za 17 jan, 2026 22:35Zou jij hem kopen? En je kinderen in vervoeren? Alle airbags zijn afgegaan. Dan weet ik genoeg.
-
Saapie
- Donateur (2x)

In jouw geval WEET je dat het goed is gerepareerd. Dat is exact het punt.
Een koper dient geïnformeerd te worden dat zo’n auto schade heeft gehad, en zekerheid te krijgen dat de auto dezelfde veiligheid biedt dan voor de schade. Dat is bij deze gespotte auto niet het geval.
In de UK valt dit zelfs onder het strafrecht. In de VS idem. In de EU is de wetgeving op dit punt veel te zwak.
Je zou maar met deze auto tegen een boom rijden en de airbag of andere zaken zijn niet goed gemaakt! Als je dan door nalatigheid invalide raakt of erger… door beunhazerij!
Dan doen al jouw argumenten er niet toe. Vind het bizar dat je hier een discussiepunt van maakt.
Een koper dient geïnformeerd te worden dat zo’n auto schade heeft gehad, en zekerheid te krijgen dat de auto dezelfde veiligheid biedt dan voor de schade. Dat is bij deze gespotte auto niet het geval.
In de UK valt dit zelfs onder het strafrecht. In de VS idem. In de EU is de wetgeving op dit punt veel te zwak.
Je zou maar met deze auto tegen een boom rijden en de airbag of andere zaken zijn niet goed gemaakt! Als je dan door nalatigheid invalide raakt of erger… door beunhazerij!
Dan doen al jouw argumenten er niet toe. Vind het bizar dat je hier een discussiepunt van maakt.
-
NeufegliseThierry
- Geregistreerd lid
Ik snap eerlijk gezegd jouw punt niet zo. ja, ik ben het met je eens dat het het beste zou zijn als er een wereldwijde database is waarin vastgelegd wordt als er schade is geweest en ook een logentry dat het gemaakt is. Maar zo ver zijn we helaas nog niet.
Maar feit is dat je hier op basis van de foto's niet kunt oordelen dat de schade niet professioneel gemaakt is. Dat kunnen jij en ik vanachter ons toetsenbord niet vaststellen.
Maar feit is dat je hier op basis van de foto's niet kunt oordelen dat de schade niet professioneel gemaakt is. Dat kunnen jij en ik vanachter ons toetsenbord niet vaststellen.
-
Saapie
- Donateur (2x)

Prima. Je weet alles beter. Nee, op basis van de foto’s kan je NIKS vaststellen. Ook NIET dat de auto goed en veilig is gerepareerd. Je kan ook Russisch roulette doen en zeggen dat er maar 1 kogel in het pistool zit.
Ik heb mijn punt gemaakt.
Ik heb mijn punt gemaakt.
-
RonnieW
- Donateur (3x)

Kijk deze duitse docu maar eens op Youtube hoe het werkt met de USA schadeauto's. Het is gewoon schandalig hoe al die troep net als deze Saab weer de EU markt op komt.
-
RonnieW
- Donateur (3x)

9 maanden mee gereden en dan zeggen dat het kwa onderhoud de goedkoopste auto is? Wat een flauwekul zeg...allemachtig.NeufegliseThierry schreef: ↑za 17 jan, 2026 21:41
Heb er nu in 9 maanden 38.000 km mee gereden, enige dat gesneuveld is is een accu en het expansievat van het koelvloeistofsysteem. Qua onderhoud één van de goedkoopste auto's die ik ooit gehad heb![]()
-
busy
- Donateur (4x)

En een vriendelijk verzoek: Er is in het recente verleden genoeg gedoe geweest en het is behoorlijk ontspoord. Mag hopen dat een ieder daarvan geleerd heeft. Houd het bij SAAB. Dit dreigt weer die kant op te gaan. Wie de schoen past trekke hem aan.
-
NeufegliseThierry
- Geregistreerd lid
Ehmm, heb je de emoticon gezien die ik achter dit statement plaatste? Oftewel: dat was natuurlijk een lichtelijk ironische uitspraak.RonnieW schreef: ↑zo 18 jan, 2026 0:149 maanden mee gereden en dan zeggen dat het kwa onderhoud de goedkoopste auto is? Wat een flauwekul zeg...allemachtig.
-
NeufegliseThierry
- Geregistreerd lid
Oef. weet je nog dat er iemand over zijn Porches vertelde? Geen probleem. Weet je nog dat er iemand over zijn Lotus vertelde? geen probleem. Ik maak enkel een opmerking in de zijlijn en verder hou ik het -uiteraard- op SAAB. Probleem zat 'm destijds niet in het uitstapje naar een ander merk. Eenieder hier moet zich vrij genoeg voelen om een keer een zijstapje te maken. Hoeveel hier hebben niet een Volvo als dagelijkse auto en daar wat over opgemerkt? Niks mis mee, moet gewoon kunnen. Of niet?busy schreef: ↑zo 18 jan, 2026 0:39En een vriendelijk verzoek: Er is in het recente verleden genoeg gedoe geweest en het is behoorlijk ontspoord. Mag hopen dat een ieder daarvan geleerd heeft. Houd het bij SAAB. Dit dreigt weer die kant op te gaan. Wie de schoen past trekke hem aan.