youngtimerregeling 2026: 16 jaar | 2027: 25 jaar
-
Guido900T
- Donateur (3x)

Re: youngtimerregeling 2026: 16 jaar | 2027: 25 jaar
nog maar even afwachten misschien
-
Parallel
- Geregistreerd lid
https://topgear.nl/autonieuws/volgend-j ... -te-kopen/
Ben benieuwd of de Saabs écht goedkoper gaan worden. Excessen daargelaten...
Ben benieuwd of de Saabs écht goedkoper gaan worden. Excessen daargelaten...
-
Smokingace
- Geregistreerd lid
Hier een mooi stukje over de youngtimer regeling mbt Saab in Nederland.
Alvast een Fijne jaarwisseling en een gezond 2026 voor allen gewenst!
https://www.saabplanet.com/market-about ... D2LykrWcmQ
Alvast een Fijne jaarwisseling en een gezond 2026 voor allen gewenst!
https://www.saabplanet.com/market-about ... D2LykrWcmQ
-
Marius0404
- Donateur (7x)

prachtige foto, genoeg oldtimers/youngtimers die gezellig over hun hobby praten, of het nu fiscaal aantrekkelijk is of niet.
-
mailmichiel
- Donateur (2x)

De kogel is door de kerk. Een BMW stond al langer op de bucketlist. Dus dit is de nieuwe youngtimer geworden: BMW 530i E39 - 2001 

Eens kijken hoe dat bevalt en hoe betrouwbaar ie is, maar dat zou in principe goed moeten komen. Dan gaat de Aero er later dit jaar uit. De waarde van de TTid’s is behoorlijk in elkaar gezakt dus die zal waarschijnlijk naar het oosten gaan. Als je interesse hebt, stuur maar een PB!

Eens kijken hoe dat bevalt en hoe betrouwbaar ie is, maar dat zou in principe goed moeten komen. Dan gaat de Aero er later dit jaar uit. De waarde van de TTid’s is behoorlijk in elkaar gezakt dus die zal waarschijnlijk naar het oosten gaan. Als je interesse hebt, stuur maar een PB!
-
Ibanez
- Geregistreerd lid
Goede keuze. De E39 is naar mijn bescheiden mening de beste wagen die BMW ooit heeft gebouwd. Net als de W124 van Mercedes-Benz.
-
Roeland92
- Geregistreerd lid
-
Guido900T
- Donateur (3x)

leuke auto @mailmichiel! Ik had een touring genomen denk ik 
-
mailmichiel
- Donateur (2x)

Dank allen voor de leuke reacties. Touring was eigenlijk ook mijn idee, ik ging bij deze alleen kijken om eens een 530 te rijden, maar het was zo’n fraai exemplaar dat ik m gekocht heb. En inmiddels vind ik m ook wat moderner ogen dan de touring al is het natuurlijk 25 jaar.
Tot nu blij al mis ik wel led-verlichting, die komt er nog wel in denk ik. En ik mis de meedraaiende koplampen van de Aero. Het afwerkingsniveau is inderdaad hoog!
Tot nu blij al mis ik wel led-verlichting, die komt er nog wel in denk ik. En ik mis de meedraaiende koplampen van de Aero. Het afwerkingsniveau is inderdaad hoog!
-
Luthart
- Geregistreerd lid
Hier ben ik het wel aardig mee eens. Een van de betere!Ibanez schreef: ↑wo 25 feb, 2026 19:26Goede keuze. De E39 is naar mijn bescheiden mening de beste wagen die BMW ooit heeft gebouwd.
En een goede keus, 530i en een sedan!
-
op
- Donateur (4x)

Grappig dit, de geschiedenis herhaalt zich weer eens. De Oldtimer regeling ging destijds ook in een keer van 25 naar 40 voor lpg en diesel, natuurlijk twee jaar nadat ik lpg in mijn rode 900 GLi uit 1984 had laten bouwen. Dus tien jaar veel schorsen en binnen stallen , de lpg zit er nog steeds in en hij is weer (voor de tweede keer) belastingvrij.
Mijn 1999 V6 9-5 is een oude youngtimer en daarmee ontspring ik nu de dans!
Hoewel ik er zelf dus geen last van heb vind ik het compleet onbegrijpelijk dat niemand, maar dan ook niemand in de politiek rekening mee houdt dat het hier om een bedrijfstak gaat waar Nederlandse bedrijven geld verdienen met kostbaar onderhoud dat anders niet wordt gedaan, met ombouw naar LPG met vaak Nederlandse fabrikaten. Het is dus goed voor het milieu omdat sloop langer wordt uitgesteld en lpg relatief schoon is, goed voor de werkgelegenheid en goed voor de economie. Immers, het aan de youngtimers uitgegeven geld blijft voor het overgrote deel in de Nederlandse economie. (BTW, inkomstenbelasting, vennootschapsbelasting etc)
Dan het alternatief: een nieuwe schone auto. Meestal krijg je daar nog subsidie voor ook. Dan betaalt de schatkist jou dus om je geld naar het buitenland land te brengen, want er worden hier geen auto's gemaakt. De importeur en dealer verdienen er wat aan, maar veel is het niet.
Mijn 900 was destijds al een hobbyauto op lpg en daarom kon ik hem aanhouden, maar het zal je daily maar zijn ....
Mijn 1999 V6 9-5 is een oude youngtimer en daarmee ontspring ik nu de dans!
Hoewel ik er zelf dus geen last van heb vind ik het compleet onbegrijpelijk dat niemand, maar dan ook niemand in de politiek rekening mee houdt dat het hier om een bedrijfstak gaat waar Nederlandse bedrijven geld verdienen met kostbaar onderhoud dat anders niet wordt gedaan, met ombouw naar LPG met vaak Nederlandse fabrikaten. Het is dus goed voor het milieu omdat sloop langer wordt uitgesteld en lpg relatief schoon is, goed voor de werkgelegenheid en goed voor de economie. Immers, het aan de youngtimers uitgegeven geld blijft voor het overgrote deel in de Nederlandse economie. (BTW, inkomstenbelasting, vennootschapsbelasting etc)
Dan het alternatief: een nieuwe schone auto. Meestal krijg je daar nog subsidie voor ook. Dan betaalt de schatkist jou dus om je geld naar het buitenland land te brengen, want er worden hier geen auto's gemaakt. De importeur en dealer verdienen er wat aan, maar veel is het niet.
Mijn 900 was destijds al een hobbyauto op lpg en daarom kon ik hem aanhouden, maar het zal je daily maar zijn ....
-
jgvdv
- Donateur

Ik snap niet dat mensen om de kosten in zon oud hok gaan rijden , let wel zon bmw is 25 jaar oud , lekt olie roest en kan wel mooi inelkaar zitten optisch maar technisch is het vaak een ramp.
-
Luthart
- Geregistreerd lid
Nou het is echt niet alleen een kosten overweging…jgvdv schreef: ↑di 10 mar, 2026 0:01Ik snap niet dat mensen om de kosten in zon oud hok gaan rijden , let wel zon bmw is 25 jaar oud , lekt olie roest en kan wel mooi inelkaar zitten optisch maar technisch is het vaak een ramp.
25jaar terug waren de auto’s over het algemeen mooier en kwalitatief veel beter dan de troep van de laatse jaren.
En waar zijn tegenwoordig de design huizen gebleven? Waarom worden er alleen maar lelijke hondenhokken (lees SUV’s) gemaakt.
De gemiddelde Saab is ouder dan 25jaar.
Waarom rijd jij Saab? Die is ook 15 jaar of ouder…