Er zit geen pomp in de bak dus de olie wordt rondgeslingerd door de tandwielen. En de schakelstang zit helemaal bovenaan.
Volgens mij zit er geen keerring of O-ring om die stang, alleen een soort rubber mof die van buiten kunt zien.

1 - Dat rubber slangetje is van de carterventilatie, gaat naar de PCV klep op de flens onder de carburateur. Als daar iets lekt, trek je ook 'valse lucht'.willemwerkt schreef: ↑di 16 dec, 2025 23:12... er zijn 2 lekkages.
1e lekkage. Er zit een rubber slangetje op de linker kleppendeksel, die is goed lek.
2e ... De versnellingsbak lekt op de plek waar de schakelstang weer uit de bak komt.

Hoi Martin,72sonett3 schreef: ↑wo 17 dec, 2025 11:571 - Dat rubber slangetje is van de carterventilatie, gaat naar de PCV klep op de flens onder de carburateur. Als daar iets lekt, trek je ook 'valse lucht'.
2 - Zoals anderen al schreven; daar kan eigenlijk geen olie lekken, alleen als de bak veel te vol zit, er hoeft maar 1,7 liter olie in.
Aan de rechterkant zit een metalen bus (52) over de schakelstang, links zit er een rubber stofhoesje (55). Lekt het niet langs de pakking (49)?

Ik zie boven en links van je zekeringkast extra zekeringen? Of is dat wat anders?MvR schreef: ↑di 10 dec, 2024 0:28Nee, da's prima uitgelegd.
Op de foto zie je vóór het watertankje aan de rechterkant een soort extra-dikke ijshockeypuck. Dat is een motorsteun. De motor rust er met een soort 3-hoekige steun op. Aan de ander kant vd motor zit er ook eentje. De derde is die achterste waar het uiteinde vd bak in schuift. En waarvan ik als eerste zei dat je die moet vervangen.