En daar zijn we dan. Al snel kreeg ik het kentekenbewijs en enkele dagen later is deze auto te vinden in de RDW op zijn Originineel Nederlands Kenteken!
Maar toen kwam er een probleem. Ik had vrolijk de auto op mijn naam gezet. (De eerste Saab officieel op mijn naam!!

) Maar toen ging ik zoeken en het bleek dat ik geen oldtimer verzekering kon afsluiten, omdat ik onder de 25 ben en geen andere auto in de normale verzekering heb staan.

Ik heb hem mooi kunnen overschrijven naar mijn vader en zo een oldtimer verzekering erop kunnen zetten. Welgeteld 6 dagen heb ik een eigen auto op mijn naam gehad. Dat moet toch wel een prestatie op zich zijn... Maar dat betekent wel dat ik hem nu hobbymatig naast de 900 kan rijden!
Gister heb ik de polijstmachine erbij gepakt. Gewoon een simpele die ik twee dagen na aanschaf van deze auto voor €20,- op de kop had getikt via marktplaats. Mooi 2 doeken bijgeleverd. Ondertussen had ik nog mooie oeroude blikken commandant staan van mijn opa.

Eerst flink geboend, laten drogen en toen na de lunch de polijstmachine erop gezet. En of dat verschil maakte! Sowieso de wielen kwamen er heel strak uit. Met dank aan @Bert Knip die ze nu alweer een jaar geleden kwam brengen. Het dak ging ook geweldig. Toen de achterklep wat minder, maar het was nog steeds een wereld van verschil! De zijkant werd al helemaal pracht en praal. De motorkap werd ook wel mooi, alleen zaten daar al dikke verfspetters op. Vermoedelijk onder de balken gestaan die ze aan het verven waren ofzo... De linkerkant ben ik nog niet aan toe gekomen. Sinterklaas had het druk zullen we maar zeggen.

Volgens mij is dit zelfs de eerste lak nog. Zo hoort Karolinablå er dus uit te zien! Behalve dan de verfavontuurtjes van een of andere kabouter. Zie hier dan eens het resultaat:
GEVAAR! FOTO'S
Vies:

Wassen:

Polijsten:
Vies:

Gepolijst:

Vies:

Gewassen:
Gewassen (droog):

Gepolijst:

Motorkap:
Achterklep:
Dak bijna klaar:
Toen heb ik daarna een mooie route door het bos gereden. Heel het gezin inclusief hond meegenomen en afgezet bij een mooi stukje. Zelf weer tijd genomen om wat fotootjes te maken (ik had er nog niet genoeg)

Wat een plaatje is het nu zeg. Hij rijdt heerlijk. Lekker cruisen tussen 50 en 80. Optrekken doet ie ook lekker. Heerlijk zulke ritjes.
Toen naar m'n opa doorgereden. Even het mooie ondergrondse garagecomplex ingereden. Daar hing de uitlaat toch iets te laag voor achter..

Heerlijk zo, metaal over beton. Maar goed, hij stond er. Ik moest wat dingen inpassen, want mijn opa, een houtbewerker, had het volgende klaar: hij heeft een nieuwe bodem en hoedeplank gemaakt. De bodem komt (nieuw bekleed) in de 900 en de originele bodem van de 99, die als model diende, ga ik opnieuw bekleden. Even naar de tapijtwinkel. Ook de hoedeplank ga ik nog bekleden. Die stof heb ik al liggen.

Wordt een leuk avondprojectje deze week, naast de sinterklaasgedichten schrijven.