We hebben weer een inhaalslag gemaakt!
Vrijdag begonnen met onderdelen monteren die ik toegestuurd had gekregen van forummer Babbel. Is vanaf dat punt vrij snel gegaan. De ruitenwissers deden het na een nieuwe zekering en hendel weer. De claxon heb ik kunnen maken. Allereerst een werkende gemonteerd. Toen deed 'ie nog niks op commando, dus even alle punten van contact een schuurbeurtje gekregen en een nieuwe schroef voor de aarde in het stuur zelf en hij deed het weer. Ook heb ik het licht werkend door een nieuwe zekering. Hij schijnt niet 100%, maar goed genoeg. Ik moet nog eens naar de massa kijken. Oh en het ruitenwisser blad vervangen, want ja, kijk zelf maar
Ook even de verlichting in 't donker getest, best mooi! Alles elektronisch is dus (voldoende) werkend nu!

En toen was het de beurt aan het interieur! Hier heb ik lang op gewacht

Hier moet ik toch de lofzang aan mijn moeder zingen. Ze heeft in de zomer hard gewerkt om overal de geur en schimmel uit te krijgen. Ze heeft ook de hoofsteunen genaaid en de wielhoes mooi hersteld met een lapje spijkerstof aan de andere kant. Op zaterdag heb ik alles, nadat het maanden heeft mogen luchten, nog eens schoongemaakt en gezorgd dat alle delen werken. (Denk aan stoelkanteling en verstelling). De matten heb ik ook in topstaat gekregen! (Zie foto's hieronder) Alles netjes klaar gezet in de schuur voor de volgende dag!
Zondag was het dan toch echt tijd! Ik ben om 9:30 begonnen, half uurtje lunch tussendoor en om 18:30 zat alles erin en elk schroefje overal op de juiste plek en schoon. Elk onderdeel heb ik nog eens goed afgenomen voor het erin ging en ook tussendoor vaak even de stofzuiger gepakt. Het blijkt dat in 1 dag alles erin te zetten is. Het was de spierpijn wel waard, moet je kijken!

Er zijn enkel een paar dingetjes waar ik tegenaan liep:
1. De chokeknop zit werkelijk verkeerd om. Het lampje hoort onder de choke zelf te zitten. Hier zit 'ie andersom, waardoor de knop niet past. Dit is vrij onhandig. Nu kan ik best rijden met een tangetje, maar het is niet de bedoeling. Iemand een oplossing?
2. Ik heb te weinig interieur schroefjes voor de plaat voor de achterklep. Dit moeten korte zijn. Ik heb echter alleen lange. Het lukt nu om ze ermee vast te zetten, maar ik heb graag korte. Iemand die weet waar ik ze kan vinden?
Toen naderde het einde snel. Ik heb gister het dashboard nog mooi schoongemaakt en de ruit geboend. Toen nog de ruitenwisser armen gespoten. Maakt het ook weer wat beter!

Resteerden alleen de remmen nog! Die heb ik dan ook goster meteen gedaan. Ik heb de nippels open en dicht gedraaid terwijl mijn moeder op het pedaal trapte. De remcilinder deed het namelijk goed, zoals gehoopt! We waren bezig met linksvoor toen ik opeens vloeistof zag rechtsvoor. De nippel was nog compleet los

Ik vond 't al raar dat reservoir vloeistof naar beneden ging bij trappen met nippels dicht

Maar dat betekende dus dat die werkte! Ben toen eerst rechtsvoor gaan doen. Na een paar keer open en dicht deed hij het zowaar! Hij remde! Toen door naar rechtsachter. Ik had daar al vocht onder zien liggen, maar dacht dat het lekkend regenwater van de afgelopen nacht was. Maar nu zag ik vocht bij de nippel. Om het te checken draaide ik de nippel dicht en vroeg mn moeder op het pedaal te trappen. Ik kreeg de volle laag dot 4... Die was kapot... Was eigenlijk best een komisch moment. Wie had gedacht dat de leiding na al die jaren verroest was
Beter dat het nu gebeurd dan op de weg in ieder geval. Vanwege de rottige plek qua bereikbaarheid zonder brug, ga ik dit niet zelf doen. Ik kan onderhand remleidingen zelf maken, maar dat laat ik zitten. Ik vind de remmen ook iets waar ik niet op moet besparen. Het is ongetwijfeld het belangrijkste onderdeel aan een auto naar mijn mening. Ik ga hier dus even een bevriende garage voor benaderen. Dan kan ik ook zelf even meekijken wat er vervangen gaat worden. Ik wil namelijk alles dat achter onderuit de auto komt vervangen, ondat die toch altijd t meest gehavend zijn. Dus daar komen twee slangen en twee leidingen nieuw en dan kan ik als het goed is zo wegrijden uit de garage. Geloof het of niet, dan kan ik naar de rdw!!
Dit weekend heb ik dus echt een flinke sprint naar de eindstreep gemaakt en ben ik nu in voor de laatste meters. Het voelt al een klein beetje als overwinning, maar ik moet niet al te vroeg juichen (al doe ik het toch)!
Tot de volgende update