Met de Saab gaat het nog steeds goed. Weinig nieuwe dingen gedaan, omdat ik onverhoopt 5,5 maand bij huis heb gezeten zonder werk. Dat hakte er financieel wel even in, maar geen moment heb ik gedacht om de Saab te verkopen. Dat zou betekenen dat ik (1) er alleen maar spijt van zou hebben en (2) ik bij betere financiën opnieuw eentje zou aanschaffen. Net nu ik een band met de auto heb.
Gelukkig per 1 augustus weer een nieuwe baan, dus langzaam maar zeker sparen voor de komende tijd en de plannen ten uitvoer gaan brengen. Allereerst de Saab maar eens meegenomen op vakantie naar Italië. 38 graden was geen probleem dit jaar, met een nieuwe D088 radiateur en mogelijkheid zelf de fan te bedienen. In totaal zo'n 3500 km in twee weken, waarbij de Saab geen krimp gaf op doorhangen van de achterzijde met fietsen en bepakking na (sorry, bumpstops!!
- Katvervanger gemonteerd (rechte pijp van voorpijp naar einddemper)
- Olie ververst na 10k, inclusief wederom engine flush
- D088 radiateur + doorverbinden van koelfan naar de 'Extra' knop
- Nieuwe zomerbanden en velgen.
Die velgen was wel even een dingetje. Ik wilde (zoals bijna iedereen) natuurlijk 16 inch, maar deze zijn onbetaalbaar geworden. Als ze er wél zijn, dan behoeven ze vaak nog reparatie en/of spuitwerk. Ben je toch al even gauw een rooitje kwijt voor een setje velgen.
Toen liep ik tegen de Ronal Turbo's aan. Past m.i. goed bij de stijl van de auto en waren met krappe 400 euro voor nieuwe velgen een goede en budgetvriendelijke aanschaf. Via een goede vriend aan een setje nieuwe UniRoyal RainExperts gekomen en rijden maar!
En natuurlijk de obligate foto, dit maal vanaf de Sella pas.