B234 fpt, wat voor onderdelen er bij voor 900ng inbouw?
-
Orphy
- Donateur (5x)

Re: B234 fpt, wat voor onderdelen er bij voor 900ng inbouw?
Interieurs zijn wel te koop 
-
Efraim
- Geregistreerd lid
Jij kent zeker wel iemand?
-
Carroda
- Geregistreerd lid
De timing om nu een 93 coupe te kopen is net verkeerd..
Ben nog niet klaar met de Cabrio.
Maar toch even uit interesse, is het een 93 met T5 motor? (zou al erg schelen, gezien ik dan wel de aanbouwdelen voor aan de 2.3 al zou hebben. en wat zou die moeten kosten? Wellicht een overweging waard iig.
Qua interieur zou ik er iig de Viggen stoelen die nu in de cabrio zitten in willen bouwen. Dan gewone 93 stoelen voor de cabrio regelen.
Maar toch even uit interesse, is het een 93 met T5 motor? (zou al erg schelen, gezien ik dan wel de aanbouwdelen voor aan de 2.3 al zou hebben. en wat zou die moeten kosten? Wellicht een overweging waard iig.
Qua interieur zou ik er iig de Viggen stoelen die nu in de cabrio zitten in willen bouwen. Dan gewone 93 stoelen voor de cabrio regelen.
-
tanisha
- Geregistreerd lid
B205 komt nog veel mooier uit b234 onderblok van een 9000 met b234 koppakking carter, voorplaat met oliepomp, cilinderkop en de rest van de 205 software voor een Viggen er in en je een hele leuke basis.
-
Killercave86
- Donateur (2x)

Leuk topic om te volgen
Ik heb soortgelijke ideeën ik heb nu een b206 als basis liggen
Ik heb soortgelijke ideeën ik heb nu een b206 als basis liggen
-
Efraim
- Geregistreerd lid
Van 2001, met T7 motor.
Zat te denken aan 250 euro, wel zelf wielen meenemen.
Zat te denken aan 250 euro, wel zelf wielen meenemen.
-
93Rookie
- Donateur (3x)

Hallo technische Saab vrouwen en mannen,
Even een Rookie vraagje , waar het antwoord waarschijnlijk logisch van is?
LPT low Power Turbo ? veel logischer zie hieronder power is pressure, dus Low Pressure Turbo etc.
HPT High Power Tubo?
FPT Full Power Turbo ?
Klopt het zo of staan de afkortingen voor een andere waarde?
Wat ik wel zo uit mijn Rookie Koppie ergens op dit forum heb gelezen, is:
Dat als je de cilinder inhoud van een standaard 2.0 naar 2.3 opwaardeert, je met herkeuring bij de RDW moet aankloppen.
De verzekering dekt geen schade als de motor niet overeenkomt met het kenteken.
Even een Rookie vraagje , waar het antwoord waarschijnlijk logisch van is?
LPT low Power Turbo ? veel logischer zie hieronder power is pressure, dus Low Pressure Turbo etc.
HPT High Power Tubo?
FPT Full Power Turbo ?
Klopt het zo of staan de afkortingen voor een andere waarde?
Wat ik wel zo uit mijn Rookie Koppie ergens op dit forum heb gelezen, is:
Dat als je de cilinder inhoud van een standaard 2.0 naar 2.3 opwaardeert, je met herkeuring bij de RDW moet aankloppen.
De verzekering dekt geen schade als de motor niet overeenkomt met het kenteken.
-
Tjøørd
- Donateur (6x)

LPT = Low Pressure Turbo
FPT=HPT = Full/High Pressure Turbo
FPT=HPT = Full/High Pressure Turbo
-
Carroda
- Geregistreerd lid
I know.. Maar ik heb een b234 fpt blok staan met 126k op de klok. Vind het een beetje zonde om die uit elkaar te trekken. Met een td04 19t ofzo er op zou die motor makkelijk betrouwbaar 300-350pk moeten kunnen leveren heb ik gelezen.. Gezien ik toch niet meer dan dat wil (300 zou al top zijn) zie ik de meerwaarde van een ombouw naar t7 niet zo voor deze motor.tanisha schreef: ↑di 19 nov, 2019 14:10B205 komt nog veel mooier uit b234 onderblok van een 9000 met b234 koppakking carter, voorplaat met oliepomp, cilinderkop en de rest van de 205 software voor een Viggen er in en je een hele leuke basis.
Maar er zijn nog genoeg dingen die ik niet weet over deze materie.. Dus kan best dat deze gedachtengang niet de goede is uiteraard.
-
tanisha
- Geregistreerd lid
De enige meerwaarde van een b234 kop zou zijn dat deze beter tegen LPG kan dan een b235.
Wat met een b234 route tegen gaat werken is dat er geen hapklare software voor een 900ng of 9-3 is.
Ga je een mixblok maken kan je er perfect Viggen software in gooien of nog leuker gebruik biopower software
De open Sid is zeker handig en leuk te hebben.
272pk kan in principe met alleen een Viggen koppeling zo kom je onder de andere aanpassingen uit.
310pk kan met een 3,5 bar drukregelaar maar dan krijgt je koppeling het al een stuk zwaarder voor z'n kiezen.
Wat met een b234 route tegen gaat werken is dat er geen hapklare software voor een 900ng of 9-3 is.
Ga je een mixblok maken kan je er perfect Viggen software in gooien of nog leuker gebruik biopower software
De open Sid is zeker handig en leuk te hebben.
272pk kan in principe met alleen een Viggen koppeling zo kom je onder de andere aanpassingen uit.
310pk kan met een 3,5 bar drukregelaar maar dan krijgt je koppeling het al een stuk zwaarder voor z'n kiezen.
-
Carroda
- Geregistreerd lid
Een goede reden om de 234 te houden, de auto gaat op duits kenteken lopen.
Daar kost lpg niet meer aan wegenbelasting, dus die ombouw gaat er dan zeker van komen.
Maargoed, maar eens kijken. Momenteel is de motor het enige wat ik heb staan voor dit project. De tips zijn in ieder geval zeer zeker welkom.
Maargoed, maar eens kijken. Momenteel is de motor het enige wat ik heb staan voor dit project. De tips zijn in ieder geval zeer zeker welkom.