Ik ben zelf nog nieuw in het tuning gebeuren met Saabs. Nu hebben we een 2002 Saab 9-3 met een 2.0 185pk, gechipped d.m.v. een kastje van BSR (standaard motor, alleen een BSR sportuitlaat zit er onder) Deze loopt verder top.
Nu is er een 9-3 Cabrio bij gekomen, deze hebben we gekocht met een kapotte motor. Hier is nu een blok in gekomen uit een 9-5, een 2.0 met een Mitsubishi TD04 Turbo er op.
We hebben deze motor al laten lopen, eerst op de originele 150pk ecu, dat was uiteraard 3x niets. Bij snel veel gas geven, zodra er boost opgebouwd werd, begon het vrij heftige terugregelen. als je langzaam op het gas ging, was het op zich prima.
Nu hebben we de boost mapping van een 2.3t (met td04) gecombineerd met de kenvelden van de BSR chip. en op zich rijdt dit wel ok. echter weet je gewoon dat dit verre van optimaal zal zijn.
Dus mijn vraag is, heeft iemand misschien een goede 'chip' (software) van een 2.0 met TD04 turbo, of een complete ECU welke ik evt een keer zou kunnen kopiëren om deze eens in die cabrio te proberen.