Als jouw auto er netjes uitziet, gewassen en zonder veel zichtbare roest, is het voor de ANWB wel duidelijk dat de auto nog waarde heeft. Zeker als je zegt dat je Saab specialist 'm kan repareren voor minder dan de waarde.
mag toch hopen dat jullie elkaar zitten te dollen, want dit gaat dus niet werken. De ANWB of welke verzekeraar dan ook gaat echt uit van de dagwaarde en nietvan hoe netjes je auto hebt gewassen. Je kan hoog en laag springen en heel veel gepoetst hebben, als de dagwaarde de bergingskosten niet dekt dan gaan ze NIET repetrieren. Als je geen gezeur wilt, lees je polisvoorwaarden en neem je onderstaand advies ter harte
Gebeld met de ANWB. Als je een taxatierapport kunt overleggen is er weinig aan de hand. Zorg wel dat je het juiste jaartal van de auto hebt ingevuld (bij de polis). Immers, de premie is hierop gebaseerd. Neem wel een afschrift of een scan mee van het taxatierapport.
Uit ervaring kan ik je melden dat dit de enige zekere manier is om zonder gezeur een oude auto te laten repatrieren, ik spreek uit ervaring (1x Saab, 1x Peugeot mogen repatriëren .. allebei met taxatierapport)
NB: in Frankrijk geen pechhulp langs de weg. Altijd afslepen naar garage => en kassa!
De garage bedoel je dan. Het afslepen wordt niet in rekening gebracht.
ook maar gedeeltelijk juist. Inderdaad komt er altijd een berger. De meeste verzekeraars nemen die kosten direct. Ik herinner me van een paar jaar geleden dat ik die door een communicatiefout van de verzekeraar zelf moest betalen, meen dat het 350 euro was.
2x 9-5 Aero, 2x 9-3 Aero Cabrio, 1x 900 classic T16 (KCP). Een interessant Saab verleden, maar nu even niet