mijn 'nieuwe' SAAB 9000 CSE

1984-1997
Gebruikersavatar
Aeroplan
Donateur
Donateur
Berichten: 1420
Lid geworden op: wo 12 apr, 2006 15:58
Regio: Deutschland - Duitsland

Bericht door Aeroplan » vr 05 jun, 2009 11:53

die waren het niet, hij liet me zien en het waren een soort kleine cylindervormige jetsers die ongeveer een tientje per stuk zouden kosten. Ik meen me te herinneren dat hij zei dat ze de boel in de lengterichting vasthouden ofzo

Gebruikersavatar
GUUSarrow
Geregistreerd lid
Berichten: 4180
Lid geworden op: do 01 nov, 2007 3:22
Regio: Deze houd ik graag voor me zelf

Bericht door GUUSarrow » vr 05 jun, 2009 11:57

ow dat zullen dan de draagarmrubbers zijn:
Afbeelding

of deze

Afbeelding

die kosten inderdaad een tientje p.s. Dacht al hele draagarmen zo verroest dat ze vervangen moeten worden is wel erg veel roest ;)
9000 CSE 2.0 LPT '96
900 SA (gerecycled)

Gebruikersavatar
Aeroplan
Donateur
Donateur
Berichten: 1420
Lid geworden op: wo 12 apr, 2006 15:58
Regio: Deutschland - Duitsland

Bericht door Aeroplan » vr 05 jun, 2009 12:27

volgens mij nummer 7 op het plaatje

Gebruikersavatar
GUUSarrow
Geregistreerd lid
Berichten: 4180
Lid geworden op: do 01 nov, 2007 3:22
Regio: Deze houd ik graag voor me zelf

Bericht door GUUSarrow » vr 05 jun, 2009 14:09

ja die breken snel, zijn van aluminium en blijkbaar gevoelig heb ze ook al vervangen. Dat is trouwens APK afkeur als die niet goed zijn, gemiddelde keurmeester zal het wel niet herkennen, saab specialist wel.

al met al een goede aankoop geweest dus, alleen dat kastje nog ;)
9000 CSE 2.0 LPT '96
900 SA (gerecycled)

Gebruikersavatar
Aeroplan
Donateur
Donateur
Berichten: 1420
Lid geworden op: wo 12 apr, 2006 15:58
Regio: Deutschland - Duitsland

Bericht door Aeroplan » vr 05 jun, 2009 14:39

Ja dat zei Van Leenen ook, mn APK loopt nog lang niet af, maar vond het prettig omdat meteen maar te laten fixen (zijn ook de kosten niet).

Ik ga maar eens de saab dealer in Delfgauw bellen of die me kan helpen met dat kastje, of eventueel de alarm specialist die Ivo71 noemde.

Gebruikersavatar
Aeroplan
Donateur
Donateur
Berichten: 1420
Lid geworden op: wo 12 apr, 2006 15:58
Regio: Deutschland - Duitsland

Bericht door Aeroplan » ma 08 jun, 2009 21:02

Vandaag gebeld met Harteveld (overigens niet de meest telefoon'genieke' lui) en ze konden het kastje wel opsturen, en dan kwam er waarschijnlijk een nieuw kastje terug; schatting van de kosten: 100E

voor dat geld kan ik een heel nieuw alarm kopen:

http://form-cars.nl/?page=catalog&view= ... ct_id=1044

wat denken jullie?

ivo 71
In memoriam †
Berichten: 5709
Lid geworden op: wo 24 sep, 2008 17:29
Regio: NL - Provincie Zeeland

Bericht door ivo 71 » di 09 jun, 2009 0:56

Als er sh*t mee is, de Eagle eruit (laten) slopen en een nieuwe installatie (laten) monteren. Als het met die dingen eenmaal mis gaat dan blijf je klooien. Dat eruit slopen wel door iemand laten doen die weet hoe het moet. Zoals b.v. de Gasman, als hij daartoe bereid is en het fysiek aankan.

Ivo
De gustibus non est disputandum. Ergo: 9000 CSE FPT. Citius et fortius.

Gebruikersavatar
vanderzanden
Geregistreerd lid
Berichten: 2054
Lid geworden op: di 30 jan, 2007 19:41
Regio: NL - Provincie Zuid-holland

Bericht door vanderzanden » di 09 jun, 2009 9:13

Ivo, het alarm werkt goed voor zover ik begrijp. Slechts 1 van de 2 zenders is moe. Nieuwe / andere reserve zender en klaar is Aeroplan. Eagle geeft niet bij iedereen problemen (is mijn eigen ervaring). :)
“Electric vehicles are stealth rainforest killers!”.

90, brons, (2000 -), my1987
900s, scarabee, (2006 -), my1993
9000, 2.3i, citrin, (1998 -), my1991
9.3,1.8t estate, , nocturneblauw, (2018 -), my2005

ivo 71
In memoriam †
Berichten: 5709
Lid geworden op: wo 24 sep, 2008 17:29
Regio: NL - Provincie Zeeland

Bericht door ivo 71 » di 09 jun, 2009 10:36

Ja, dat klopt, er zijn er ook genoeg die nog geen ellende geven. Maar vaak komen die problemen er op den duur wel. Dus denk ik dat je, mede gezien de kosten van zo'n nieuw bedieningskastje, mssn toch beter iets anders kunt laten installeren. Maar goed, dat is wat ik zou doen, iedereen kan uiteraard zijn eigen afweging maken.

Ivo
De gustibus non est disputandum. Ergo: 9000 CSE FPT. Citius et fortius.

Gebruikersavatar
Aeroplan
Donateur
Donateur
Berichten: 1420
Lid geworden op: wo 12 apr, 2006 15:58
Regio: Deutschland - Duitsland

Re: mijn 'nieuwe' SAAB 9000 CSE

Bericht door Aeroplan » za 25 mei, 2019 9:36

Aeroplan schreef:
ma 25 mei, 2009 10:34
Hij staat voor de deur te blinken, zal vanavond kijken of ik wat foto's kan maken en uploaden.

Wat ik vast wilde vragen, ik denk erover een de auto een beurt te geven, want daar istie wel weer aan toe volgens de km-stand en het serviceboekje. Is een grote beurt zinvol, of is een kleine voldoende?

waar kan ik dat het beste doen in de omgeving van Delft? Ik denk dat er eigenlijk niets aan mankeert, maar even alles checken en de vloeistoffen en filters vervangen lijkt me prettig.
Vandaag vier ik dat ik 10 jaar SAAB rijd!

Hieperdepiep!
SAAB -> Superieure Aux Autres Bagnoles

Gebruikersavatar
DeHerf
Geregistreerd lid
Berichten: 76
Lid geworden op: zo 11 okt, 2009 19:09
Regio: France - Frankrijk

Re: mijn 'nieuwe' SAAB 9000 CSE

Bericht door DeHerf » wo 29 mei, 2019 13:57

Gefeliciteerd.

Ebele
Geregistreerd lid
Berichten: 55
Lid geworden op: zo 23 jul, 2017 14:09
Regio: NL - Provincie Friesland

Re: mijn 'nieuwe' SAAB 9000 CSE

Bericht door Ebele » di 11 jun, 2019 10:59

Hoi,

Gefeliciteerd met jouw nieuwe aanwinst, mooie lage kilometerstand! Punt van aandacht is misschien nog de multiriem. Ik ben door schade en schande wijs geworden dat deze wel op tijd moet worden vervangen :(

Hartelijke groet,

Erik

sjaak-dimphie
Geregistreerd lid
Berichten: 390
Lid geworden op: ma 23 feb, 2009 23:42
Regio: NL - Provincie Noord-Brabant

Re: mijn 'nieuwe' SAAB 9000 CSE

Bericht door sjaak-dimphie » di 11 jun, 2019 11:10

Erik, ik denk dat die in de afgelopen 10 jaar al wel (een paar keer) vervangen is.
Rij nu een tijdje een 9000 CS en ben daar zeer tevreden over.

Plaats reactie