ik weet het niet meer !
- toniboy
- Geregistreerd lid
- Berichten: 870
- Lid geworden op: do 24 mar, 2005 11:39
- Regio: NL - Provincie Noord-Holland
ik weet het niet meer !
medeforummers
iemand de goede tip
De saab 9-3 2.0t T5 op LPG, heeft ruim 10.000 km in 3.5 mnd probleemloos gereden, en van het ene op andere moment hield die bij constante snelheid in ( 80km p/uur) op LPG was het erger.
Op benzine loopt die beter, maar je voelt toch lichte schokjes.
Ook stationeer zitten er hikken in al met al loopt zeker niet mooi stationeer , bij LPG voel je het beter.
eerste verdachte LPG pomp ! www.g3gas.nl laten komen, alles doorgemeten en getest, niks te vinden. heb toch een andere pomp laten plaatsen ( voor het zelfde geld overlijdt die over een paar maanden) en gezien me dochter zolang mogelijk in haar Saab wil blijven rijden . Alles gecontroleerd proefrijden , nog het zelfde probleem.
nieuwe bougies erin , geen resultaat. Andere bobine erop ( uit een goed rijdende T5) geen resultaat . Bougies op 0,8 gezet. Beter, leek erop dat dit het was. de man kon kon niks meer doen ( toch ruim 2 uur bezig geweest met alles. Volgens hem e.v.t. toch de inspuitmondjes.
Gisterenavond gestart, loopt prima overschakelen op LPG ook goed in het begin, als die op temp begint te komen, lijkt het wel of die op 3 cilinders loopt en ook op benzine
en dan opeens is het over, en even later begint het weer.
Tijdens het rijden idem dito, zo loopt die mooi , en zo lijkt het wel als je gas geeft, dat er een cilinder niet meedoet. Hup alle bougies eruit ( allemaal brand schoon en mooi wit)
Moet zeggen dat het op benzine minder erg is ( maar je voelt het wel lichtjes)
Auto slaat snel aan en de ene keer loopt die zowel op benzine als lpg stationeer goed, en de andere keer allebei belabberd of op Benzine beter en LPG slecht.
Als die loopt, wordt het eerdere slechter dan beter.
Laatste optie is de inspuitmondjes, maar dit heb ik eerdere meegemaakt, dat gebeurde meestal op de snelweg naar lange ritten dat die begon te stotteren, even op benzine en het was weer een tijdje over.
Maar meteen na starten op benzine en LPG rottig lopen , dat geloof ik niet. Maar ja wie ben ik .
wat heb ik inmiddels gedaan :
alle vacuüm leidingen gecontroleerd
compressie gemeten >11,5 bar
stekkers gecontroleerd
remreiniger alles ingespoten om te kijken of er ergens lucht lekkage is
DI cassettes en Bougies de NGK 7 ES 11ook vernieuwd (Gap 0,9 )verwisseld.
De auto reed daarvoor prima geen enkel probleem ( op de waterpomp na), gezien me dochter hem elke dag nodig heeft. zit er enige druk op.
het betreft een
9-3 2.0t automaat (T5)
bij 2000
km.st aanschaf : 297000 feb 2019
km.heden : 308000
heeft bij aanschaf door mij een grote beurt gehad :
bougies
Luchtfilter
Pollenfilter
remschijven voor + blokken
olie + filter
nieuwe vacuumslangen
alle olielekkages verholpen
automaatbak olie 2 x ververst
nieuwe radiator
retourlading stuurbekrachtiging vervangen
Dus mocht er iemand de goede tip hebben !
iemand de goede tip
De saab 9-3 2.0t T5 op LPG, heeft ruim 10.000 km in 3.5 mnd probleemloos gereden, en van het ene op andere moment hield die bij constante snelheid in ( 80km p/uur) op LPG was het erger.
Op benzine loopt die beter, maar je voelt toch lichte schokjes.
Ook stationeer zitten er hikken in al met al loopt zeker niet mooi stationeer , bij LPG voel je het beter.
eerste verdachte LPG pomp ! www.g3gas.nl laten komen, alles doorgemeten en getest, niks te vinden. heb toch een andere pomp laten plaatsen ( voor het zelfde geld overlijdt die over een paar maanden) en gezien me dochter zolang mogelijk in haar Saab wil blijven rijden . Alles gecontroleerd proefrijden , nog het zelfde probleem.
nieuwe bougies erin , geen resultaat. Andere bobine erop ( uit een goed rijdende T5) geen resultaat . Bougies op 0,8 gezet. Beter, leek erop dat dit het was. de man kon kon niks meer doen ( toch ruim 2 uur bezig geweest met alles. Volgens hem e.v.t. toch de inspuitmondjes.
Gisterenavond gestart, loopt prima overschakelen op LPG ook goed in het begin, als die op temp begint te komen, lijkt het wel of die op 3 cilinders loopt en ook op benzine
en dan opeens is het over, en even later begint het weer.
Tijdens het rijden idem dito, zo loopt die mooi , en zo lijkt het wel als je gas geeft, dat er een cilinder niet meedoet. Hup alle bougies eruit ( allemaal brand schoon en mooi wit)
Moet zeggen dat het op benzine minder erg is ( maar je voelt het wel lichtjes)
Auto slaat snel aan en de ene keer loopt die zowel op benzine als lpg stationeer goed, en de andere keer allebei belabberd of op Benzine beter en LPG slecht.
Als die loopt, wordt het eerdere slechter dan beter.
Laatste optie is de inspuitmondjes, maar dit heb ik eerdere meegemaakt, dat gebeurde meestal op de snelweg naar lange ritten dat die begon te stotteren, even op benzine en het was weer een tijdje over.
Maar meteen na starten op benzine en LPG rottig lopen , dat geloof ik niet. Maar ja wie ben ik .
wat heb ik inmiddels gedaan :
alle vacuüm leidingen gecontroleerd
compressie gemeten >11,5 bar
stekkers gecontroleerd
remreiniger alles ingespoten om te kijken of er ergens lucht lekkage is
DI cassettes en Bougies de NGK 7 ES 11ook vernieuwd (Gap 0,9 )verwisseld.
De auto reed daarvoor prima geen enkel probleem ( op de waterpomp na), gezien me dochter hem elke dag nodig heeft. zit er enige druk op.
het betreft een
9-3 2.0t automaat (T5)
bij 2000
km.st aanschaf : 297000 feb 2019
km.heden : 308000
heeft bij aanschaf door mij een grote beurt gehad :
bougies
Luchtfilter
Pollenfilter
remschijven voor + blokken
olie + filter
nieuwe vacuumslangen
alle olielekkages verholpen
automaatbak olie 2 x ververst
nieuwe radiator
retourlading stuurbekrachtiging vervangen
Dus mocht er iemand de goede tip hebben !
Saab 9-3 Aero 5drs 2002
- Harrie1971
- Geregistreerd lid
- Berichten: 120
- Lid geworden op: wo 01 apr, 2015 22:13
- Regio: NL - Provincie Drenthe
Re: ik weet het niet meer !
Lpg + benzine problemen, dus probleem in motor of aansturing. Veel al vervangen. Het enige dat ik nog kan bedenken is versleten nokkenas(sen)?
ECU uitwisselen met ander exemplaar?
ECU uitwisselen met ander exemplaar?
9-3 S automaat midnight blue 72l lpg 2001 met HPT Stage 1 tuning
9-3 SE anniversery coupe zwart lpg 2001 - verkocht
Daf 55 1969 - sinds 1993 in bezit
GMC Vandura 1982
Porsche 944 S2 cabrio 1989
Porsche 944 targa 1984
Honda CB1000 Superfour 1995 (aka 'Big One')
9-3 SE anniversery coupe zwart lpg 2001 - verkocht
Daf 55 1969 - sinds 1993 in bezit
GMC Vandura 1982
Porsche 944 S2 cabrio 1989
Porsche 944 targa 1984
Honda CB1000 Superfour 1995 (aka 'Big One')
- toniboy
- Geregistreerd lid
- Berichten: 870
- Lid geworden op: do 24 mar, 2005 11:39
- Regio: NL - Provincie Noord-Holland
Re: ik weet het niet meer !
daar zat ik ook al aan te denken , dan maar de ecu even overzetten ( heb gelukkig nog een T5 liggen )Harrie1971 schreef: ↑vr 24 mei, 2019 14:53Lpg + benzine problemen, dus probleem in motor of aansturing. Veel al vervangen. Het enige dat ik nog kan bedenken is versleten nokkenas(sen)?
ECU uitwisselen met ander exemplaar?
morgen maar proberen.
Saab 9-3 Aero 5drs 2002
- Harrie1971
- Geregistreerd lid
- Berichten: 120
- Lid geworden op: wo 01 apr, 2015 22:13
- Regio: NL - Provincie Drenthe
Re: ik weet het niet meer !
Katalysator afgebrokkeld en dicht? Geeft ook rare verschijnselen, maar dan meestal vooral vermogensverlies. Daar hoor ik je niet over, dus zal wel niet
9-3 S automaat midnight blue 72l lpg 2001 met HPT Stage 1 tuning
9-3 SE anniversery coupe zwart lpg 2001 - verkocht
Daf 55 1969 - sinds 1993 in bezit
GMC Vandura 1982
Porsche 944 S2 cabrio 1989
Porsche 944 targa 1984
Honda CB1000 Superfour 1995 (aka 'Big One')
9-3 SE anniversery coupe zwart lpg 2001 - verkocht
Daf 55 1969 - sinds 1993 in bezit
GMC Vandura 1982
Porsche 944 S2 cabrio 1989
Porsche 944 targa 1984
Honda CB1000 Superfour 1995 (aka 'Big One')
- ReinO
- Donateur (2x)
- Berichten: 15929
- Lid geworden op: di 03 mei, 2011 6:07
- Regio: NL - Provincie Flevoland
- Contacteer:
Re: ik weet het niet meer !
je hebt geen sonde fout?
al heel veel is gecheckt: goed gedaan en goede volgorde en dan blijven toch de rubber ringen over van de injectoren.
Ff een uurtje sleutelen: vergeet niet een knikstukje voor het laatste boutje te gebruiken. Als dat het niet is: binnenkort waren
ze toch een keer aan de beurt.
ecu reset geeft geen resultaat?
ik ga morgen verder denken.
al heel veel is gecheckt: goed gedaan en goede volgorde en dan blijven toch de rubber ringen over van de injectoren.
Ff een uurtje sleutelen: vergeet niet een knikstukje voor het laatste boutje te gebruiken. Als dat het niet is: binnenkort waren
ze toch een keer aan de beurt.
ecu reset geeft geen resultaat?
ik ga morgen verder denken.
De Moerasruiter uit het Paradijs
900ng TD04, 1.9 bar!18T.
9-5 estate Aero, MY01, 18T.
900ng TD04, 1.9 bar!18T.
9-5 estate Aero, MY01, 18T.
- Steve-O
- Donateur (7x)
- Berichten: 8299
- Lid geworden op: za 23 okt, 2004 21:24
- Regio: Deze houd ik graag voor me zelf
Re: ik weet het niet meer !
- bedrading in gasklephuis?
- injectoren versleten?
- kabelbreuk naar een van de injectoren?
- ergens een connector vuil/gecorrodeerd/luie klemkracht?
- injectoren versleten?
- kabelbreuk naar een van de injectoren?
- ergens een connector vuil/gecorrodeerd/luie klemkracht?
East of the Sun, West of the Moon
Enquete moderne autoverlichting:
https://www.anwb.nl/belangenbehartiging ... erlichting
Enquete moderne autoverlichting:
https://www.anwb.nl/belangenbehartiging ... erlichting
- toniboy
- Geregistreerd lid
- Berichten: 870
- Lid geworden op: do 24 mar, 2005 11:39
- Regio: NL - Provincie Noord-Holland
Re: ik weet het niet meer !
als die even goed loopt, rijdt die vanouds, genoeg vermogen .Harrie1971 schreef: ↑vr 24 mei, 2019 15:25Katalysator afgebrokkeld en dicht? Geeft ook rare verschijnselen, maar dan meestal vooral vermogensverlies. Daar hoor ik je niet over, dus zal wel niet
Saab 9-3 Aero 5drs 2002
- toniboy
- Geregistreerd lid
- Berichten: 870
- Lid geworden op: do 24 mar, 2005 11:39
- Regio: NL - Provincie Noord-Holland
Re: ik weet het niet meer !
dat is waar ik ook aan denk, gezien stationeer ook niet goed loopt, schommelt heel erg , zo loopt even goed en dan weer beroerd.
zal die van mijn carbio T5 eruit halen ( als die wil , om hem even te wisselen
morgen weer alles na lopen.
Saab 9-3 Aero 5drs 2002
- toniboy
- Geregistreerd lid
- Berichten: 870
- Lid geworden op: do 24 mar, 2005 11:39
- Regio: NL - Provincie Noord-Holland
Re: ik weet het niet meer !
het vreemde vind ik dat het van het ene op andere moment gebeurde. stotteren en inhouden vooral bij constante snelheid. op LPG voelde je het ergst
alle kabels bewogen om te kijken of ik daar reactie op had. maar totaal geen effect.
Saab 9-3 Aero 5drs 2002
- toniboy
- Geregistreerd lid
- Berichten: 870
- Lid geworden op: do 24 mar, 2005 11:39
- Regio: NL - Provincie Noord-Holland
Re: ik weet het niet meer !
ecu heb ik ook gereset, ook van de vialle computer. geen effect.ReinO schreef: ↑vr 24 mei, 2019 15:56je hebt geen sonde fout?
al heel veel is gecheckt: goed gedaan en goede volgorde en dan blijven toch de rubber ringen over van de injectoren.
Ff een uurtje sleutelen: vergeet niet een knikstukje voor het laatste boutje te gebruiken. Als dat het niet is: binnenkort waren
ze toch een keer aan de beurt.
ecu reset geeft geen resultaat?
ik ga morgen verder denken.
een uurtje sleutelen lijkt me wel heel snel. maar wil ze gerust vervangen, maar dat wil ik alles uitsluiten. ik dacht daar ook eerst aan. maar die op benzine ook niet mooi loopt heb dat even uitgesloten.
Saab 9-3 Aero 5drs 2002
- tanisha
- Geregistreerd lid
- Berichten: 14140
- Lid geworden op: ma 19 mar, 2007 3:06
- Regio: NL - Provincie Friesland
Re: ik weet het niet meer !
Oude einddamper? Zo ja trek die er maar onder vandaan!
Al meerdere keren meegemaakt binnenzijde verrot en het engelenhaar wat er in zit verstopt deels de uitlaat.
Al meerdere keren meegemaakt binnenzijde verrot en het engelenhaar wat er in zit verstopt deels de uitlaat.
99 GL 1984
Suzuki Swift 1.5 2007
Subaru g3x 1.3 awd 2006
Suzuki wagon R+ 1.3 2006
1972 trabant 601 combi
veel 900ng, 9-3 en 9-5 onderdelen maar let op ik verstuur geen onderdelen alleen halen!
Suzuki Swift 1.5 2007
Subaru g3x 1.3 awd 2006
Suzuki wagon R+ 1.3 2006
1972 trabant 601 combi
veel 900ng, 9-3 en 9-5 onderdelen maar let op ik verstuur geen onderdelen alleen halen!
- toniboy
- Geregistreerd lid
- Berichten: 870
- Lid geworden op: do 24 mar, 2005 11:39
- Regio: NL - Provincie Noord-Holland
Re: ik weet het niet meer !
Die is nieuw net 10.000 km gedraaid , maar iedergeval bedankt voor het meedenken
Saab 9-3 Aero 5drs 2002
- Sonab
- Donateur (3x)
- Berichten: 4149
- Lid geworden op: ma 08 nov, 2010 12:45
- Regio: NL - Provincie Zeeland
Re: ik weet het niet meer !
haperende luchtmassameter?
brakke massa ergens?
brakke massa ergens?
Saab 900 T16 Red Arrow 1988, rood, duh
Saab 9-3 2.0i cabrio 2001, zwart
Daihatsu Feroza, groen
Vorige Saab's:
Saab 900i 5 drs 1989, rood
Saab 9000 CSE 1996, blauw
Saab 99 GL 4 drs 1983, blauw
Saab 900 Gli 3 drs 1984, wit
Saab 9000 CSE 1995, rood
(Als er één Saab over de dam is, volgen er meer!)
Saab 9-3 2.0i cabrio 2001, zwart
Daihatsu Feroza, groen
Vorige Saab's:
Saab 900i 5 drs 1989, rood
Saab 9000 CSE 1996, blauw
Saab 99 GL 4 drs 1983, blauw
Saab 900 Gli 3 drs 1984, wit
Saab 9000 CSE 1995, rood
(Als er één Saab over de dam is, volgen er meer!)
- tanisha
- Geregistreerd lid
- Berichten: 14140
- Lid geworden op: ma 19 mar, 2007 3:06
- Regio: NL - Provincie Friesland
Re: ik weet het niet meer !
Dan eerst bij de basis beginnen compressie test en controleren op lekken met remmen reiniger.
Is er ook nog warm en koud verschil?
Is er ook nog warm en koud verschil?
99 GL 1984
Suzuki Swift 1.5 2007
Subaru g3x 1.3 awd 2006
Suzuki wagon R+ 1.3 2006
1972 trabant 601 combi
veel 900ng, 9-3 en 9-5 onderdelen maar let op ik verstuur geen onderdelen alleen halen!
Suzuki Swift 1.5 2007
Subaru g3x 1.3 awd 2006
Suzuki wagon R+ 1.3 2006
1972 trabant 601 combi
veel 900ng, 9-3 en 9-5 onderdelen maar let op ik verstuur geen onderdelen alleen halen!
- ReinO
- Donateur (2x)
- Berichten: 15929
- Lid geworden op: di 03 mei, 2011 6:07
- Regio: NL - Provincie Flevoland
- Contacteer:
Re: ik weet het niet meer !
uurtje is misschien wat snel maar 1,5 is reëel.
en schiet me net te binnen: die aansluitingen op de tank zelf corroderen nogal. simpel te checken en soms
schokkend veel roes.
en schiet me net te binnen: die aansluitingen op de tank zelf corroderen nogal. simpel te checken en soms
schokkend veel roes.
De Moerasruiter uit het Paradijs
900ng TD04, 1.9 bar!18T.
9-5 estate Aero, MY01, 18T.
900ng TD04, 1.9 bar!18T.
9-5 estate Aero, MY01, 18T.