ter herinnering aan een legende en uiteindelijk een flits waarom dit filmpje onder dit topic valt
https://www.youtube.com/watch?v=3Kl0UBS4ZaM
IM Nikii Lauda
- Marius0404
- Donateur (6x)
- Berichten: 5485
- Lid geworden op: do 22 dec, 2005 11:01
- Regio: NL - Provincie Utrecht
IM Nikii Lauda
95'74
900T16'90
9000Aero'93
900CV'94
9000Anniversary'97
9-5Aero Estate'02
Gone: 900GLs'81; 900S'90. Sold:900i'85, CV'86 en CV'87, 97'71
900T16'90
9000Aero'93
900CV'94
9000Anniversary'97
9-5Aero Estate'02
Gone: 900GLs'81; 900S'90. Sold:900i'85, CV'86 en CV'87, 97'71
- Oelo74
- Donateur (4x)
- Berichten: 1284
- Lid geworden op: zo 08 jul, 2018 10:29
- Regio: NL - Provincie Noord-Brabant
Re: IM Nikii Lauda
Geweldig filmpje!
....wat een prachtige 96...
....wat een prachtige 96...
- Steve-O
- Donateur (7x)
- Berichten: 8299
- Lid geworden op: za 23 okt, 2004 21:24
- Regio: Deze houd ik graag voor me zelf
Re: IM Nikii Lauda
Wat een gaaf filmpje! Ik heb een grijns op mijn smoel dat het haast zeer doet.
East of the Sun, West of the Moon
Enquete moderne autoverlichting:
https://www.anwb.nl/belangenbehartiging ... erlichting
Enquete moderne autoverlichting:
https://www.anwb.nl/belangenbehartiging ... erlichting
- RoelandV
- Geregistreerd lid
- Berichten: 12719
- Lid geworden op: wo 13 jan, 2010 20:15
- Regio: - kies een regio
Re: IM Niki Lauda
Niki Lauda heeft als coureur op mij altijd een diepe indruk gemaakt. Zijn eerste race in de Formule 1 was de Grote Prijs van Oostenrijk in 1971.
Hij reed daar toen voor eigen publiek voor het March-raceteam en vervolgens bij BRM. Beide teams waren echter bepaald niet succesvol.
In 1973 (het jaar van de oliecrisis) volgde de overstap naar Ferrari. Daar begon ook het succes: Niki Lauda werd met Ferrari kampioen.
In 1975 volgde een noodlottig moment. Tijdens de GP van Duitsland, op de Nürburgring, vloog zijn wagen in brand. Lauda leek bijna levend te verbranden.
Die crash liet diepe sporen na bij Niki. Zijn gezicht raakte deels verbrand en zijn longen en nieren werden zwaar beschadigd.
Wat volgde was een opmerkelijk herstelproces. Niki verscheen veel sneller weer aan de start dan menigeen voor mogelijk had gehouden.
Kenmerkend voor Niki vond ik zijn vakmanschap en zijn gedrevenheid. Ook als ondernemer in de luchtvaartwereld heeft hij - mede dankzij die twee
eigenschappn - zijn sporen verdiend.
Niki was een man die bepaald niet bang was om zijn visie te delen met de buitenwereld. Hij was een vakman op autosportgebied die altijd
recht-voor-zijn-raap zijn mening gaf. Ook zijn bewondering voor talentvolle coureurs stak hij niet onder stoelen of banken.
Geweldig vond ik zijn reactie op de derde plaats van Max Verstappen in Brazilië, in november 2016. Niki nam letterlijk zijn petje af voor Max en
verklaarde na afloop van de race: "Het was geweldig hoe Verstappen iedereen voorbijging. Hij reed op verse banden, maar toch. Het was ongelooflijk.
Ik wist dat hij goed was, maar Max heeft opnieuw laten zien dat hij tot grote dingen in staat is.”
De laatste maanden was Niki nog maar zelden in het openbaar te zien vanwege gezondheidsproblemen.
Begin augustus vorig jaar onderging hij een zware operatie vanwege ademhalingsproblemen. Na die ingreep bedankte hij iedereen voor de wijze
waarop men met hem had meegeleefd. Begin 2019 werd duidelijk dat zijn gezondheid verder achteruitging. Niki belandde op de intensive care als
gevolg van een zware longontsteking.
Met de dood van Niki is een geweldige sportman heengegaan. Ik hoop van harte dat volgend jaar bij de start van de Formule 1 op Zandvoort een minuut stilte in acht wordt genomen voor deze geweldige sportman die op 25 augustus 1985 de laatste Formule 1 race op Zandvoort wist te winnen.
Hij reed daar toen voor eigen publiek voor het March-raceteam en vervolgens bij BRM. Beide teams waren echter bepaald niet succesvol.
In 1973 (het jaar van de oliecrisis) volgde de overstap naar Ferrari. Daar begon ook het succes: Niki Lauda werd met Ferrari kampioen.
In 1975 volgde een noodlottig moment. Tijdens de GP van Duitsland, op de Nürburgring, vloog zijn wagen in brand. Lauda leek bijna levend te verbranden.
Die crash liet diepe sporen na bij Niki. Zijn gezicht raakte deels verbrand en zijn longen en nieren werden zwaar beschadigd.
Wat volgde was een opmerkelijk herstelproces. Niki verscheen veel sneller weer aan de start dan menigeen voor mogelijk had gehouden.
Kenmerkend voor Niki vond ik zijn vakmanschap en zijn gedrevenheid. Ook als ondernemer in de luchtvaartwereld heeft hij - mede dankzij die twee
eigenschappn - zijn sporen verdiend.
Niki was een man die bepaald niet bang was om zijn visie te delen met de buitenwereld. Hij was een vakman op autosportgebied die altijd
recht-voor-zijn-raap zijn mening gaf. Ook zijn bewondering voor talentvolle coureurs stak hij niet onder stoelen of banken.
Geweldig vond ik zijn reactie op de derde plaats van Max Verstappen in Brazilië, in november 2016. Niki nam letterlijk zijn petje af voor Max en
verklaarde na afloop van de race: "Het was geweldig hoe Verstappen iedereen voorbijging. Hij reed op verse banden, maar toch. Het was ongelooflijk.
Ik wist dat hij goed was, maar Max heeft opnieuw laten zien dat hij tot grote dingen in staat is.”
De laatste maanden was Niki nog maar zelden in het openbaar te zien vanwege gezondheidsproblemen.
Begin augustus vorig jaar onderging hij een zware operatie vanwege ademhalingsproblemen. Na die ingreep bedankte hij iedereen voor de wijze
waarop men met hem had meegeleefd. Begin 2019 werd duidelijk dat zijn gezondheid verder achteruitging. Niki belandde op de intensive care als
gevolg van een zware longontsteking.
Met de dood van Niki is een geweldige sportman heengegaan. Ik hoop van harte dat volgend jaar bij de start van de Formule 1 op Zandvoort een minuut stilte in acht wordt genomen voor deze geweldige sportman die op 25 augustus 1985 de laatste Formule 1 race op Zandvoort wist te winnen.
Keep on smiling!
- gudmundje
- Donateur
- Berichten: 3155
- Lid geworden op: di 28 mar, 2006 18:00
- Regio: Deze houd ik graag voor me zelf
Re: IM Nikii Lauda
Fantastisch man. Geweldige film. Gisteren nog eens opgezet.
2010 9-5 Tid
1999 9-3 VIggen
ex 1986 900 T16 S
ex 2005 9-5 Tid estate
1997 900 NG 2.3i cabrio
ex 1993 900 900i 16
ex 1985 900 Turbo 8
ex 1986 900 Turbo 8
ex 1964 96 TT
ex 1993 900 GT
1999 9-3 VIggen
ex 1986 900 T16 S
ex 2005 9-5 Tid estate
1997 900 NG 2.3i cabrio
ex 1993 900 900i 16
ex 1985 900 Turbo 8
ex 1986 900 Turbo 8
ex 1964 96 TT
ex 1993 900 GT
- 1001760
- Donateur (2x)
- Berichten: 3079
- Lid geworden op: vr 03 mar, 2006 0:36
- Regio: NL - Provincie Utrecht
Re: IM Niki Lauda
+1
Maar dan geen stilte. Niki Lauda was niet zo'n man voor stilte.
Saab 9-5 2.3 Turbo aero Estate 04-'06 260 pk
En iets elektrisch
[size=50]ex: 900 turbo 4d '81; 900i LPG 4d '87; 900i LPG 3d '90; 900c LPG 4d '88; 900S NG 3d '94; 900 turbo 5d '92; 9-5 3.0 estate '99; 9-5 aero estate LPG '03; 9-3 SE 1.8i LPG '05, 9-3 SE 1.9 TiD '09; 9-5 1.9 TiD Estate '07[/size]
En iets elektrisch
[size=50]ex: 900 turbo 4d '81; 900i LPG 4d '87; 900i LPG 3d '90; 900c LPG 4d '88; 900S NG 3d '94; 900 turbo 5d '92; 9-5 3.0 estate '99; 9-5 aero estate LPG '03; 9-3 SE 1.8i LPG '05, 9-3 SE 1.9 TiD '09; 9-5 1.9 TiD Estate '07[/size]