Emily GT EV

Welk nieuws is er op het Saab gebied in de wereld?
Gebruikersavatar
Funky Dude
Geregistreerd lid
Berichten: 6767
Lid geworden op: zo 08 mei, 2011 11:36
Regio: Deze houd ik graag voor me zelf

Re: NEVS EV (Saab)

Bericht door Funky Dude » di 07 mei, 2019 11:45


Theun49
Geregistreerd lid
Berichten: 1385
Lid geworden op: zo 21 feb, 2010 17:52
Regio: - kies een regio

Re: NEVS EV (Saab)

Bericht door Theun49 » di 07 mei, 2019 12:49

De vele benzinebranden in auto's halen tegenwoordig alleen nog maar het lokale sufferdje.
Hoe duidelijker kan het zijn. Bedankt voor dit ondersteunende bericht over bashing.
Veel RTLZ commentatoren kunnen er ook wat van.

SpaceX NASA ISS bevoorradingsmissie van afgelopen weekend: https://www.youtube.com/watch?v=s2n41qWBWIw
Saab 9-3 2.0i automaat youngtimer. Next: Waterstof? WelNEE!: Niet echt duurzaam:
h2sciencecoalition.com en phys.org/news/2006-12-hydrogen-economy-doesnt.html

Theun49
Geregistreerd lid
Berichten: 1385
Lid geworden op: zo 21 feb, 2010 17:52
Regio: - kies een regio

Re: NEVS EV (Saab)

Bericht door Theun49 » di 07 mei, 2019 13:11

@Steve-O: jij vindt dat we het eens zijn en dat is nou net het verschil.
Saab 9-3 2.0i automaat youngtimer. Next: Waterstof? WelNEE!: Niet echt duurzaam:
h2sciencecoalition.com en phys.org/news/2006-12-hydrogen-economy-doesnt.html

ssuunneemm
Geregistreerd lid
Berichten: 363
Lid geworden op: di 01 apr, 2014 18:14
Regio: Sverige - Zweden

Re: NEVS EV (Saab)

Bericht door ssuunneemm » do 09 mei, 2019 13:17


Theun49
Geregistreerd lid
Berichten: 1385
Lid geworden op: zo 21 feb, 2010 17:52
Regio: - kies een regio

Re: NEVS EV (Saab)

Bericht door Theun49 » do 16 mei, 2019 12:15

Voor de echte lieifhebber. Zet voor Nevs niet direct zoden aan de dijk, kijkt me, met een (brown?) Egg productie van 18 per year.
Saab 9-3 2.0i automaat youngtimer. Next: Waterstof? WelNEE!: Niet echt duurzaam:
h2sciencecoalition.com en phys.org/news/2006-12-hydrogen-economy-doesnt.html

Gebruikersavatar
Steve-O
Donateur (7x)
Donateur (7x)
Berichten: 8299
Lid geworden op: za 23 okt, 2004 21:24
Regio: Deze houd ik graag voor me zelf

Re: NEVS EV (Saab)

Bericht door Steve-O » do 16 mei, 2019 15:27

Theun49 schreef:
di 07 mei, 2019 13:11
@Steve-O: jij vindt dat we het eens zijn en dat is nou net het verschil.
Het is gewoon nooit goed met jou. Ik hoef het toch niet over alles met je eens te zijn? Nu was dat een wel keer zo, ben je nog het gebraden haantje.
Of je leest met stront in de ogen, of je bent gewoon een eivormige boomvrucht, dan is je reactie volkomen logisch.

Jammer dit.

De handelsoorlog is er al. En ook niet sinds de laatste week. Het sudderde al veel langer. Dus ik vermoed wel dat bij plotselinge korting van 90% je van 'dumping' kan spreken. Trump gooide olie op het vuur met zijn acties tijdens de besprekingen. Dat pikt toch niemand? China had toch nogal wat geld uitstaan in de USA? Dat kan Trump wel eens duur komen te staan dan. Staks hebben we de United States of Asia. :shock:
East of the Sun, West of the Moon

Enquete moderne autoverlichting:
https://www.anwb.nl/belangenbehartiging ... erlichting

Theun49
Geregistreerd lid
Berichten: 1385
Lid geworden op: zo 21 feb, 2010 17:52
Regio: - kies een regio

Re: NEVS EV (Saab)

Bericht door Theun49 » do 16 mei, 2019 16:56

Die uitspraken over mij zeggen voldoende.

Volgens mij heb je iets gemist. Tesla heeft eindelijk de deal met Maxwell rond gekregen. Heel erg goede investering.
Saab 9-3 2.0i automaat youngtimer. Next: Waterstof? WelNEE!: Niet echt duurzaam:
h2sciencecoalition.com en phys.org/news/2006-12-hydrogen-economy-doesnt.html

Gebruikersavatar
Steve-O
Donateur (7x)
Donateur (7x)
Berichten: 8299
Lid geworden op: za 23 okt, 2004 21:24
Regio: Deze houd ik graag voor me zelf

Re: NEVS EV (Saab)

Bericht door Steve-O » do 16 mei, 2019 20:49

Het zijn geen "uitspraken" over jou. Het zijn dingen die ik me afvraag. Omdat je meestal 180 graden tegenover me lijkt te staan en zelfs als je gelijk krijgt het nog oneens wil blijven zijn.

Dat van Tesla en Maxwell lijkt me goed nieuws. Ik ben niet tegen het verduurzamen en efficïenter maken van de EV. Ik ben tegen de EV in zijn huidige ontwikkelstatus en de bijkomstige druk van de politiek om mensen, onder valse voorwendselen de EV in te stampen. Ook geloof ik dat er meer aan de horizon schijnt dan alleen de EV. Het simpele principe-idee dat er nu een keuze gemaakt dient te worden en dan ook nog eens een definitieve is absurd.

Nu geld in een EV steken is niet duurzaam. Geld in een hybride steken wel. Maar geld uitgeven aan goed onderhoud van een auto die aan de nromen van de laatste 15-20 jaar voldoet om daarmee de levensduur te verlengen is dat voorlopig ook nog.

Het verschil tussen ons is, dat ik ruimte openlaat voor toekomstige ontwikkelingen in welk kamp dan ook en jij alleen maar EV, EV, EV roept. Dat dat irriteert lijkt me overduidelijk, omdat je daarmee geen respect toont voor mensen met andere ideeën over mogelijkheden voor de toekomst. Als dat zo blijft is discussie met jou verder ook zinloos en mag ik hopen dat je niet bij enig politiek keuzeproces betrokken bent, waarmee je ontwikkelingen op brede schaal in de weg zou kunnen staan.

Maar ik begrijp gewoon niet dat als ik het een keer op een bepaald punt met je eens ben, je gaat beweren dat dat niet zo is. Dan lees je niet goed, ben je fobisch of voldoen je inderdaad aan genoemde omschrijving.

Jij bent degene die weet wat van toepassing is. Lees anders nog eens terug. Als die inspanning niet te veel is gevraagd.
East of the Sun, West of the Moon

Enquete moderne autoverlichting:
https://www.anwb.nl/belangenbehartiging ... erlichting

Theun49
Geregistreerd lid
Berichten: 1385
Lid geworden op: zo 21 feb, 2010 17:52
Regio: - kies een regio

Re: NEVS EV (Saab)

Bericht door Theun49 » vr 17 mei, 2019 11:36

Om het eens zijn moet er sprake zijn van wederkerigheid.
Saab 9-3 2.0i automaat youngtimer. Next: Waterstof? WelNEE!: Niet echt duurzaam:
h2sciencecoalition.com en phys.org/news/2006-12-hydrogen-economy-doesnt.html

Gebruikersavatar
RoelandV
Geregistreerd lid
Berichten: 12719
Lid geworden op: wo 13 jan, 2010 20:15
Regio: - kies een regio

Re: NEVS EV (Saab)

Bericht door RoelandV » zo 19 mei, 2019 15:13

Volgens Autocar.co.uk komt volgend jaar al de instap Koenigsegg Supercar op de markt:

https://www.autocar.co.uk/car-news/indu ... 0-litre-v8
Keep on smiling!

Gebruikersavatar
Funky Dude
Geregistreerd lid
Berichten: 6767
Lid geworden op: zo 08 mei, 2011 11:36
Regio: Deze houd ik graag voor me zelf

Re: NEVS EV (Saab)

Bericht door Funky Dude » zo 19 mei, 2019 18:38

Nevs roept eerst jarenlang dat ze geen hybride willen en zullen bouwen en dan opeens toch... :drunksingers:

Gebruikersavatar
RoelandV
Geregistreerd lid
Berichten: 12719
Lid geworden op: wo 13 jan, 2010 20:15
Regio: - kies een regio

Re: NEVS EV (Saab)

Bericht door RoelandV » zo 19 mei, 2019 19:10

Ik denk dat een wezenlijk verschil met vorige plannen is dat het initiatief deze keer niet bij NEVS ligt
maar bij Koenigsegg. Om deze auto te kunnen bouwen, gaat Koenigsegg zijn samenwerking met NEVS
gebruiken om over te stappen naar hybride.

Voor deze nieuwe Koenigsegg gebruikt men de motortechnologie ‘Freevalve’. Daarbij worden de kleppen via
elektropneumatische actuators bedient. De voordelen zouden talrijk zijn: er is geen nokkenas die moet verbonden
worden met de distributie, wat de motor compacter en lichter maakt, terwijl de motor ook minder CO2-uitstoot
zou produceren.
Keep on smiling!

Gebruikersavatar
RoelandV
Geregistreerd lid
Berichten: 12719
Lid geworden op: wo 13 jan, 2010 20:15
Regio: - kies een regio

Re: NEVS EV (Saab)

Bericht door RoelandV » zo 26 mei, 2019 13:33

Dagens industri meldt dat NEVS voorbereidingen treft voor een derde fabriek in China.
De nieuwe eigenaar, de Chinese vastgoedgigant Evergrande, heeft in Guangzhou grond gekocht
voor een fabriek die in 2021 gereed zal zijn.

Tevens wordt gemeld dat er plannen zijn voor een beursnotering.

Bron: https://www.di.se/bil/efter-investering ... ot-borsen/
Keep on smiling!

Gebruikersavatar
Steve-O
Donateur (7x)
Donateur (7x)
Berichten: 8299
Lid geworden op: za 23 okt, 2004 21:24
Regio: Deze houd ik graag voor me zelf

Re: NEVS EV (Saab)

Bericht door Steve-O » zo 26 mei, 2019 22:45

Roeland, dank voor je insights en technische info. Erg goed nieuws. Laat zien dat de verbrandingsmotor nog steeds verder te verbeteren valt qua prestaties en uitstoot. Als je dan ook nog de combo met hybride maakt, is dat "dubbel" winst.
East of the Sun, West of the Moon

Enquete moderne autoverlichting:
https://www.anwb.nl/belangenbehartiging ... erlichting

Theun49
Geregistreerd lid
Berichten: 1385
Lid geworden op: zo 21 feb, 2010 17:52
Regio: - kies een regio

Re: NEVS EV (Saab)

Bericht door Theun49 » ma 27 mei, 2019 0:13

De oude garde van ICE bouwers stapt vaak eerst over op hybride. The Egg moet wel.

Toyota was de eerste, al jaren terug, de Prius. En die wil zo lang mogelijk met hybrides doorgaan.
Tegelijkertijd zijn ze flink bezig met de voorbereiding van volledig elektrisch.
Alles puur zakelijke benadering.
Wat levert het meeste winst op binnen de normen voor uitstoot, waar ze nu met hybrides nog ruim aan voldoen.
Hun Mirai H2 auto heeft met de normen in CA, US te maken voor zover ik weet. In CA erg strenge normen.
Saab 9-3 2.0i automaat youngtimer. Next: Waterstof? WelNEE!: Niet echt duurzaam:
h2sciencecoalition.com en phys.org/news/2006-12-hydrogen-economy-doesnt.html

Plaats reactie