Lpg verbruik?! Amazing

Alles over Liquified Petroleum Gas en Saabs
turbopilot
Donateur 2014 + 2015 + 2016 + 2017 + 2018 + 2019
Donateur 2014 + 2015 + 2016 + 2017 + 2018 + 2019
Regio: NL - Provincie Overijssel

Re: Lpg verbruik?! Amazing

Bericht door turbopilot » zo 12 mei, 2019 10:06

Hoe groot heb je de bak?

Zie wel een andere toepassing, toch als waterinjectie achtig systeem.
Je maakt mist dus in die bak.
Bij een bepaalde turbo druk ( zeg maar boven de 0,8 bar stuur je een klep open
En dan zuigt hij deze mee

Voorkomt pingel en geeft koeling

@ sprankel
Vol gas optrekken kost meer brandstof, het rendement van de motor is dan lager.
En getunde motoren die zuiniger zijn in verhouding met het originele exemplaar dat klopt, maar dat komt omdat alles beter (op elkaar) is afgestemd.

En wat betreft elektrische toevoeging, dat lijkt mij wel wat, op de achternaven 2 kleine electro motoren icm een klein accupakket die de kunt gebruiken voor filerijden
Opladen gebeurd tijdens het remmen.
En dan als een betaalbaar aftermarket setje :D
(\\==U==//) = --=⓪=0=⓪=-- > SFPT2F4U pppttjjjee

Ik doe niet aan Google, mijn vrouw weet het toch altijd beter.

sprankel
Geregistreerd lid

Re: Lpg verbruik?! Amazing

Bericht door sprankel » zo 12 mei, 2019 14:18

turbopilot schreef:
zo 12 mei, 2019 10:06

@ sprankel
Vol gas optrekken kost meer brandstof, het rendement van de motor is dan lager.
En getunde motoren die zuiniger zijn in verhouding met het originele exemplaar dat klopt, maar dat komt omdat alles beter (op elkaar) is afgestemd.
Met diep gas indrukken bedoelde ik niet vol gas indrukken, vol/100% gas indrukken is nooit goed voor je verbruik. In het toerenbereik waar je maximaal koppel vrijkomt gaan zitten en je gaspedaal daar pakweg 80% indrukken zal min of meer het minst verbruik opleveren. Bij iedere eco rijcursus komt dit ook aan bod.

Klinkt contra productief maar versnellen is sowiezo heel slecht voor je verbruik, als je het dan toch moet doen is het beter de motor kort dan lang te laten werken.

Een tuning die je meer koppel geeft wilt zeggen je bovenstaand nog sneller kan doen, dat alles beter op elkaar is afgestemd, dat kan maar dan zit je met op maat gemaakte tuning waar je standaard een config hebt die voor alle wagens hetzelfde is, eventueel met grotere reserve marges.
De grote winst is meestal dat het pedaal sneller koppel laat vrijkomen en dat men automatisch sneller optrekt.

Plaats reactie