Evergrande heeft interesse, maar er zijn aanwijzingen voor daadwerkelijke gesprekken of concrete plannen, als ik de NL sites zo lees.
Die interesse is echter niet verwonderlijk:
https://www.vdlgroep.com/nl/nieuws/vdl- ... sche-truck
De elektrische semi trucks komen eraan. Zelfs Nikola, gestart met H2 technologie, lijkt voor de lange termijn voor volledig elektrisch te gaan.
Kan nog, want Nikola heeft nog geen enkele H2 semi uitgeleverd.
VDL heeft al heel wat elektrische bussen geleverd. Afgedankte accu's worden in samenwerking met Siemens hergebruikt als buffers in het stroomnet.
Zeker een interessante partij voor Evergrande. Ik zou zeggen: laten we vooral proberen dit bedrijf zoveel mogelijk in NL handen te houden.
PS. Achetrgrond Nikola waarom Nikola nog kan overstappen: vrijwel elk H2 voertuig is in de basis volledig elektrisch,
met fors accupakket, ook bijvoorbeeld een Hyundai Nexo: 40kWh met kobalt.
Een Tesla model S is dan ook een uitmuntende basis voor een H2 auto (VPRO Tegenlicht: lobby fossiele industrie): stouw de trunk vol met H2 tanks e.d..
Saab 9-3 2.0i automaat 160dkm+. Next: geen turbo, maar ELEKTRO. Tesla model III.
1000 km bereik solid state (2023-25) xnrgi.com keracel.com
Science: H2 en ICE zijn dood als a dodo (o.a. Ulf Bossel, prof. Sinn)
phys.org/news/2006-12-hydrogen-economy-doesnt.html https://youtu.be/oAxzb6XWibE