Mini autobrug
- F.J.1986
- Geregistreerd lid
- Berichten: 266
- Lid geworden op: ma 05 nov, 2012 9:30
- Regio: NL - Provincie Groningen
- Contacteer:
Mini autobrug
Heeft iemand ervaring met een soort mini autobrug als deze? is het echt een verademing voor het klussen of blijft een krik voldoende?
https://www.youtube.com/watch?v=vQT1-EibbbE
https://www.youtube.com/watch?v=vQT1-EibbbE
Saab 900 Commemorative Edition Turbo Convertible 1994 (238/500)
- Funky Dude
- Geregistreerd lid
- Berichten: 6767
- Lid geworden op: zo 08 mei, 2011 11:36
- Regio: Deze houd ik graag voor me zelf
Re: Mini autobrug
Misschien handig als je levensmoe bent...
Voor wat voor werkzaamheden zou je dit willen gebruiken?
Voor wat voor werkzaamheden zou je dit willen gebruiken?
- F.J.1986
- Geregistreerd lid
- Berichten: 266
- Lid geworden op: ma 05 nov, 2012 9:30
- Regio: NL - Provincie Groningen
- Contacteer:
Re: Mini autobrug
Na dat zal toch wel mee vallen, Meerdere bedrijven verkopen dit apparaat en je kan er altijd nog een paar extra assteunen onder zetten voor de veiligheid
Voordelen van een autobrug als deze is dat je hoger kan dan met een standaard krik. Of weet iemand nog een betaalbare krik die tot 60 cm kan?
Voordelen van een autobrug als deze is dat je hoger kan dan met een standaard krik. Of weet iemand nog een betaalbare krik die tot 60 cm kan?
Saab 900 Commemorative Edition Turbo Convertible 1994 (238/500)
- jaap noord
- Geregistreerd lid
- Berichten: 3115
- Lid geworden op: za 10 sep, 2011 13:34
- Regio: - kies een regio
Re: Mini autobrug
Ideaal ding. De meesten gaan tot 1500kg, hou daar wel even rekening mee, en ik zet er inderdaad een paar as steunen onder voor de zekerheid, maar onder de carport is het ideaal.
Voor bandenwissel hoef je er geen extra steunen onder zetten. 1x omhoog en klaar. Luchtsleutel er op om omhoog te draaien, gaat wat makkelijker en sneller, na gebruik makkelijk aan de muur te hangen. Hij is heel makkelijk en dan in combinatie met wat extra as steunen is er prima onder te werken.
Voor bandenwissel hoef je er geen extra steunen onder zetten. 1x omhoog en klaar. Luchtsleutel er op om omhoog te draaien, gaat wat makkelijker en sneller, na gebruik makkelijk aan de muur te hangen. Hij is heel makkelijk en dan in combinatie met wat extra as steunen is er prima onder te werken.
SAAB 900Si 2.3 Talladega.
CAAB 900SE 2.0T
CAAB 900SE 2.0T
- Steve-O
- Donateur (7x)
- Berichten: 8299
- Lid geworden op: za 23 okt, 2004 21:24
- Regio: Deze houd ik graag voor me zelf
Re: Mini autobrug
Deze bruggen zijn niet geschikt om serieus sleutelwerk mee te verrichten, maar bedoeld als poetsbrug. Een 900 classic met volle tank zit al tegen de grens van de belastbaarheid. Een moderne SAAB moet je hier niet opzetten.
Met 2 wielen aan de grond wellicht iets veiliger, maar ik zou er niet onder gaan liggen om aan je uitlaat te werken een motorsteun wilt wisselen, of voor een oliewissel waarbij hij horizontaal moet staan.
Met 2 wielen aan de grond wellicht iets veiliger, maar ik zou er niet onder gaan liggen om aan je uitlaat te werken een motorsteun wilt wisselen, of voor een oliewissel waarbij hij horizontaal moet staan.
East of the Sun, West of the Moon
Enquete moderne autoverlichting:
https://www.anwb.nl/belangenbehartiging ... erlichting
Enquete moderne autoverlichting:
https://www.anwb.nl/belangenbehartiging ... erlichting
- turbopilot
- Donateur (7x)
- Berichten: 16527
- Lid geworden op: za 07 aug, 2010 23:26
- Regio: NL - Provincie Overijssel
Re: Mini autobrug
Hier heb je niets aan, voor een uitlaat wisselen is deze niet handig
En als je met de remmen bezig gaat doe je dat meestal kant voor kant (voor/achter)
Mijn advies , koop een goede stevige krik
Zelf heb ik een 4 koloms,edit 4 koloms brug die ik veel gebruik met langere assteunen en daarmee meestal 1 kant ondersteun en dan de brug iets laat zakken.
Dus werk meestal eerst de voorkant af en daarna de achterkant of vice versa.
Zelfs bij de uitlaat wisselen staan meestal de voorwielen op de brug
(Bij 99/ 900 Kun je als je de achteras laat hangen, dus de steun onder de trekhaak steun bij de benzinetank de geheleuitlaat in 1 keer verwijderen)
En met lange steunen eronder Kun je de gehele brug laten zakken, dat is vooral handig met laswerk.
Voordeel van een 4 koloms is dat de auto op werkhoogte gezet kan worden, vooral handig als je ouder wordt.
Sterker nog, ik zet hem er savonds op. Dat is zelfs gemakkelijke bij in en uitstappen
Voordat ik een 4 kolos brug had had ik een smeerput ( werd alleen af en toe gebruikt bij uitlaat werkzaamheden en
Een fatsoenlijke krik , dus niet zo.n hobby ding ven 6 tientjes
Zo.n ding is lekker stevig en kan hoger en kan de voor of achter of zijkant in 1 keer optillen.
Andere mogelijkheid, heeft mijn broertje
Koop een 4 koloms en als je geen plaats hebt zet je deze buiten , last en 4 steunen op met een dakje erboven
Heb je een carport waarvan het dak omhoog kan
En als je met de remmen bezig gaat doe je dat meestal kant voor kant (voor/achter)
Mijn advies , koop een goede stevige krik
Zelf heb ik een 4 koloms,edit 4 koloms brug die ik veel gebruik met langere assteunen en daarmee meestal 1 kant ondersteun en dan de brug iets laat zakken.
Dus werk meestal eerst de voorkant af en daarna de achterkant of vice versa.
Zelfs bij de uitlaat wisselen staan meestal de voorwielen op de brug
(Bij 99/ 900 Kun je als je de achteras laat hangen, dus de steun onder de trekhaak steun bij de benzinetank de geheleuitlaat in 1 keer verwijderen)
En met lange steunen eronder Kun je de gehele brug laten zakken, dat is vooral handig met laswerk.
Voordeel van een 4 koloms is dat de auto op werkhoogte gezet kan worden, vooral handig als je ouder wordt.
Sterker nog, ik zet hem er savonds op. Dat is zelfs gemakkelijke bij in en uitstappen
Voordat ik een 4 kolos brug had had ik een smeerput ( werd alleen af en toe gebruikt bij uitlaat werkzaamheden en
Een fatsoenlijke krik , dus niet zo.n hobby ding ven 6 tientjes
Zo.n ding is lekker stevig en kan hoger en kan de voor of achter of zijkant in 1 keer optillen.
Andere mogelijkheid, heeft mijn broertje
Koop een 4 koloms en als je geen plaats hebt zet je deze buiten , last en 4 steunen op met een dakje erboven
Heb je een carport waarvan het dak omhoog kan
Laatst gewijzigd door turbopilot op za 12 jan, 2019 13:46, 1 keer totaal gewijzigd.
(ᴑ\\==U==//ᴑ) = --=⓪=0=⓪=-- > SFPT2F4U pppttjjjee
- Henri84
- Donateur (2x)
- Berichten: 159
- Lid geworden op: ma 30 jul, 2012 14:41
- Regio: NL - Provincie Zeeland
Re: Mini autobrug
Ik vind zelf een poetsbrug/schaarbrug een verademing. Past in elke garage. Je remmerij doen op 1 meter is zoveel lekkerder dan op de grond. Meeste werken op 220v.
Zoiets als dit http://hefbruggenshop.nl/product/tyreon ... o-hefbrug/
Zoiets als dit http://hefbruggenshop.nl/product/tyreon ... o-hefbrug/
- jaap noord
- Geregistreerd lid
- Berichten: 3115
- Lid geworden op: za 10 sep, 2011 13:34
- Regio: - kies een regio
Re: Mini autobrug
Ik ga echt niet onder een auto liggen sleutelen met alleen een krik er onder, al zou het de beste en de mooiste krik ter wereld zijn.
Deze "poetsbrug" met 4 as steunen werkt prima en is betaalbaar. Voor het serieuze sleutelwerk ga ik op een echte brug.
Deze "poetsbrug" met 4 as steunen werkt prima en is betaalbaar. Voor het serieuze sleutelwerk ga ik op een echte brug.
SAAB 900Si 2.3 Talladega.
CAAB 900SE 2.0T
CAAB 900SE 2.0T
- pinguin
- Geregistreerd lid
- Berichten: 532
- Lid geworden op: vr 26 jan, 2007 12:37
- Regio: Deze houd ik graag voor me zelf
- Contacteer:
Re: Mini autobrug
Zet altijd stapeltje wielen (velg+band) onder de auto, redelijke werkhoogte, en heel stabiel, helaas moet er nog wel gekrikt worden, al had ik in de vorige werkplaats een takel, dat was ook erg handig
- jbus
- Geregistreerd lid
- Berichten: 11
- Lid geworden op: zo 09 jan, 2011 0:30
- Regio: NL - Provincie Limburg
Re: Mini autobrug
Beste Floris,
Bij HBM in Moordrecht heb ik onlangs deze minibrug gekocht voor onder mijn Saab 900 Classic cabrio. Het materiaal is veel robuuster dan op de foto's op het internet.
Je lift je auto al automatisch met 2 voorwielen ( vanwege het gewicht vd motor ) op. Gaat allemaal heel handig. Wel gebruik ik 2 assteunen van 50-70 hoogte.
Daarnaast kun je nog een bok of velgen onder de in de lucht hangende autowielen plaatsen voor extra versteviging.
Je moet na het uitpakken de minibrug nog wel op maat maken. Je gebruikt de breedste maat en vervolgens moet je de kantelplaten ( de 2 delen vd brug die je chassis optillen ) nog een slag krapper maken door de platen los te maken en de bussen in het scharnierwerk mee te verplaatsen naar binnen. Dan zit je uiteindelijk op 1.30 meter breedte hetgeen de maat is van de krikpunten voor een saab 900 classic.
Ik vind het een aanrader. Gewoon ook handig op te bergen en voor een scherp prijsje.
Grt Jeroen
Bij HBM in Moordrecht heb ik onlangs deze minibrug gekocht voor onder mijn Saab 900 Classic cabrio. Het materiaal is veel robuuster dan op de foto's op het internet.
Je lift je auto al automatisch met 2 voorwielen ( vanwege het gewicht vd motor ) op. Gaat allemaal heel handig. Wel gebruik ik 2 assteunen van 50-70 hoogte.
Daarnaast kun je nog een bok of velgen onder de in de lucht hangende autowielen plaatsen voor extra versteviging.
Je moet na het uitpakken de minibrug nog wel op maat maken. Je gebruikt de breedste maat en vervolgens moet je de kantelplaten ( de 2 delen vd brug die je chassis optillen ) nog een slag krapper maken door de platen los te maken en de bussen in het scharnierwerk mee te verplaatsen naar binnen. Dan zit je uiteindelijk op 1.30 meter breedte hetgeen de maat is van de krikpunten voor een saab 900 classic.
Ik vind het een aanrader. Gewoon ook handig op te bergen en voor een scherp prijsje.
Grt Jeroen