BPM berekening import Saab 9-5
- Gele aero
- Donateur (8x)
- Berichten: 6826
- Lid geworden op: do 18 sep, 2003 22:49
- Regio: NL - Provincie Noord-Holland
BPM berekening import Saab 9-5
Vandaag met behulp van een forummer een prachtige 9-5 in Zweden gekocht. Over ongeveer 2 weken komt hij naar nederland. Nu wil ik vooraf alles zo goed mogelijk regelen, maar raak verdwaald in het BPM-aangifte-bos. Wie kent de klappen van de zweep om zo laag mogelijk uit te komen. Als ik op autoweek de bpm calculator pak, dan kom ik historisch gezien op ongeveer 771 euro aan BPM uit, maar als ik het formulier van de belastingdienst invul dan krijg ik het niet lager dan 1350 euro. Er wordt gevraagd naar de netto catalogusprijs, weet iemand hoe die te berekenen voor een Saab 9-5 2.3t Vector Biopower uit 2007?
Hoor graag alle tips! Leuker kunnen ze het niet maken, maar makkelijker zeker wel
Hoor graag alle tips! Leuker kunnen ze het niet maken, maar makkelijker zeker wel
Saab 9-5 2.3t Biopower Vector (2007)
Ex: Saab 9000 Aero (1994), Saab 900 2.0i Classic Aero (1994), Saab 900 T16 Aero (1990), 9-5 Aero Estate (2000), 900S, 9-5 estate 2.0T, 9000 Anni (1997), 900 2.1, 9000 2.0i (1993), 90, 900T8.
Ex: Saab 9000 Aero (1994), Saab 900 2.0i Classic Aero (1994), Saab 900 T16 Aero (1990), 9-5 Aero Estate (2000), 900S, 9-5 estate 2.0T, 9000 Anni (1997), 900 2.1, 9000 2.0i (1993), 90, 900T8.
-
- Geregistreerd lid
- Berichten: 357
- Lid geworden op: za 29 mar, 2014 15:59
- Regio: NL - Provincie Overijssel
Re: BPM berekening import Saab 9-5
Bij mijn weten is de bpm bij import ouder als 10 jaar 10% van de catalogus waarde van het bouwjaar,
Henk
Henk
-
- Geregistreerd lid
- Berichten: 357
- Lid geworden op: za 29 mar, 2014 15:59
- Regio: NL - Provincie Overijssel
Re: BPM berekening import Saab 9-5
Sorry, ik bedoel 10%van de oorspronkelijke bpm.
- Tjøørd
- Donateur (6x)
- Berichten: 3530
- Lid geworden op: za 08 okt, 2005 12:27
- Regio: NL - Provincie Noord-Holland
Re: BPM berekening import Saab 9-5
https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/ ... m-tarieven
De netto catalogusprijs (of iig een indicatie daarvan) wordt bij de berekening van Autoweek bovenaan getoond toch?
Ben benieuwd wat je hebt gevonden in Zweden!
Kun je hier wat mee?Ik wil een oud bpm‑tarief gebruiken in mijn aangifte
Is het oude bpm‑tarief lager dan het huidige bpm‑tarief? Dan mag u dit oude bpm‑tarief gebruiken als basis voor de bpm‑berekening. Vul in uw bpm‑aangifte in: ‘Verzoek toepassing historisch bruto bpm‑bedrag’. Reken het ‘historisch bruto bpm‑bedrag’ zelf uit, en voeg deze berekening als bijlage toe bij uw bpm‑aangifte.
De netto catalogusprijs (of iig een indicatie daarvan) wordt bij de berekening van Autoweek bovenaan getoond toch?
Ben benieuwd wat je hebt gevonden in Zweden!
9-5 Vector Estate 2004
95 V4 1974
Hiervoor: 95 1971, 900 cabrio 1997, 9000i 1987, 9-5 Estate 2000, 9000 CSE Anniversary 1997, 90 1986, 99 1982
95 V4 1974
Hiervoor: 95 1971, 900 cabrio 1997, 9000i 1987, 9-5 Estate 2000, 9000 CSE Anniversary 1997, 90 1986, 99 1982
- veenaalt
- Donateur (5x)
- Berichten: 1937
- Lid geworden op: di 15 mar, 2005 17:56
- Regio: Deze houd ik graag voor me zelf
Re: BPM berekening import Saab 9-5
Volgens mij zijn er speciale bedrijven die de bpm voor je regelen. Bedrijf betaal je dan een x bedrag zij weten dan de bpm legaal naar bijna nul te reduceren.
Ik moest euro 830 betalen aan bpm.
Ik zou er wel euro 200 voor over hebben gehad om niet de fiscus te betalen. Dit wist ik dus niet.
Hoorde ik achteraf...
Ik moest euro 830 betalen aan bpm.
Ik zou er wel euro 200 voor over hebben gehad om niet de fiscus te betalen. Dit wist ik dus niet.
Hoorde ik achteraf...
Jong geleerd .........
- Turbobakk
- Donateur (7x)
- Berichten: 2064
- Lid geworden op: vr 10 okt, 2003 16:04
- Regio: NL - Provincie Flevoland
Re: BPM berekening import Saab 9-5
Voor 5 tientjes regelen zij het https://www.dasimport.nl/auto-importere ... te-rapport
Turbobakk
Saab 9-3 Turbo S 2000 ( T7 B205R)
Saab 900 Classic Cabrio 1994
Saab 9000 T16 Airflow 1988
Saab Sonett 1973
Saab 9-3 Turbo S 2000 ( T7 B205R)
Saab 900 Classic Cabrio 1994
Saab 9000 T16 Airflow 1988
Saab Sonett 1973
- brinky
- Donateur
- Berichten: 19970
- Lid geworden op: do 21 aug, 2003 13:38
- Regio: NL - Provincie Overijssel
- Contacteer:
Re: BPM berekening import Saab 9-5
autotelex doet het voor 2 tientjes, volgens mij.
'90 900 T16 Red Bull 5 deurs - '83 99 T16LPG 2 deurs Red Welpje - '99 Saab 9-3 Viggen cabrio - '00 Saab 9-5 3.0t V6 LPG - '65 Saab 96 tweetakt
Saab Service Oost - Inkoop, verkoop, reparatie, onderhoud en restauratie
Saab Service Oost - Inkoop, verkoop, reparatie, onderhoud en restauratie
- jelger
- Geregistreerd lid
- Berichten: 18854
- Lid geworden op: wo 28 apr, 2004 23:56
- Regio: NL - Provincie Zuid-holland
- Contacteer:
Re: BPM berekening import Saab 9-5
Bij vwe geven ze een onmiddelijke indicatie voor 1,95.
Een volledig ingevulde basis aangifte in standaard scenario kot iets van 72 euro. Heb ik gedaan laatst. Vond het te ingewikkeld om het zelf te doen.
Een volledig ingevulde basis aangifte in standaard scenario kot iets van 72 euro. Heb ik gedaan laatst. Vond het te ingewikkeld om het zelf te doen.
- Gele aero
- Donateur (8x)
- Berichten: 6826
- Lid geworden op: do 18 sep, 2003 22:49
- Regio: NL - Provincie Noord-Holland
Re: BPM berekening import Saab 9-5
Dank voor de tips. Ben er net weer even ingedoken en via de forfaitaire afschrijvingsmethodiek (wie verzint daar bij de belastingdienst toch de termen!?) kwam ik op ongeveer de hoogte van autoweek, iets hoger nu maar komt door de lederen bekleding die als optie gold.
Saab 9-5 2.3t Biopower Vector (2007)
Ex: Saab 9000 Aero (1994), Saab 900 2.0i Classic Aero (1994), Saab 900 T16 Aero (1990), 9-5 Aero Estate (2000), 900S, 9-5 estate 2.0T, 9000 Anni (1997), 900 2.1, 9000 2.0i (1993), 90, 900T8.
Ex: Saab 9000 Aero (1994), Saab 900 2.0i Classic Aero (1994), Saab 900 T16 Aero (1990), 9-5 Aero Estate (2000), 900S, 9-5 estate 2.0T, 9000 Anni (1997), 900 2.1, 9000 2.0i (1993), 90, 900T8.
- RoelandV
- Geregistreerd lid
- Berichten: 12719
- Lid geworden op: wo 13 jan, 2010 20:15
- Regio: - kies een regio
Re: BPM berekening import Saab 9-5
Bij Autotelex kun je terecht voor een gratis indicatie van de BPM.
Wil je daadwerkelijk een BPM-aangifte maken dan kost dat € 19,95:
https://autotelex.nl/products/autoimport
Wil je daadwerkelijk een BPM-aangifte maken dan kost dat € 19,95:
https://autotelex.nl/products/autoimport
Keep on smiling!
-
- Geregistreerd lid
- Berichten: 1
- Lid geworden op: di 12 nov, 2019 20:16
- Regio: NL - Provincie Noord-Holland
Re: BPM berekening import Saab 9-5
Er is trouwens ook een handige tool waarmee je direct inzicht krijgt in de te betalen BPM, https://www.bpmbuddy.nl voor Google Chrome. Hiermee krijg je realtime importprijzen incl. BPM op mobile.de.. scheelt een boel rekenen
- Jungleman
- Geregistreerd lid
- Berichten: 7966
- Lid geworden op: vr 03 apr, 2009 16:42
- Regio: NL - Provincie Utrecht
Re: BPM berekening import Saab 9-5
Het leuke van de bpm-berekening is tegenwoordig dat je zelf moet aangeven of de auto extra's heeft, zoals bv. metallic lak of schuifdak.
Toen ik mijn 9000CD Griffin invoerde, ging ik er vanuit dat het schuifdak standaard was. Daar dacht de douanebeambte anders over (blijkbaar hebben ze een lijst met standaard en extra voorzieningen voor elk model), waardoor ik €50 meer moest aftikken, de bpm werd dus €500, voor een auto van toen (2009) 16 jaar, met een oorspronkelijke consumentenprijs van rond de 130.000 gulden/€60.000.
In 2013 voerde ik de groene Anni in, en ondanks de aanwezigheid van schuifdak en metallic lak, heb ik dat niet aangegeven. De uiteindelijke BPM-betaling was uiteindelijk...€37, voor een Saab 9000 uit 1998 met een oorspronkelijke (nederlandse) consumentenprijs van tegen de €40.000
Conclusie:
Ik heb het idee dat ze de laatste jaren minder moeilijk doen over het niet vermelden van opties.
Toen ik mijn 9000CD Griffin invoerde, ging ik er vanuit dat het schuifdak standaard was. Daar dacht de douanebeambte anders over (blijkbaar hebben ze een lijst met standaard en extra voorzieningen voor elk model), waardoor ik €50 meer moest aftikken, de bpm werd dus €500, voor een auto van toen (2009) 16 jaar, met een oorspronkelijke consumentenprijs van rond de 130.000 gulden/€60.000.
In 2013 voerde ik de groene Anni in, en ondanks de aanwezigheid van schuifdak en metallic lak, heb ik dat niet aangegeven. De uiteindelijke BPM-betaling was uiteindelijk...€37, voor een Saab 9000 uit 1998 met een oorspronkelijke (nederlandse) consumentenprijs van tegen de €40.000
Conclusie:
Ik heb het idee dat ze de laatste jaren minder moeilijk doen over het niet vermelden van opties.
zakelijk:
VDLBerkhof Ambassador & Citea, deels electrisch
Ebusco 3.0 (da's geen bus)
POD-wagen: MG ZS
privé:
de Caap: [1994 Mercury Capri 1.6 16v]
de OdoardoGrijze: [1986 Saab 9000i CC]
de Scarabeegroene: [1998 Saab 9000 2.0t A50 RHD]
Dagelijks: Volvo V70 2.4i
VDLBerkhof Ambassador & Citea, deels electrisch
Ebusco 3.0 (da's geen bus)
POD-wagen: MG ZS
privé:
de Caap: [1994 Mercury Capri 1.6 16v]
de OdoardoGrijze: [1986 Saab 9000i CC]
de Scarabeegroene: [1998 Saab 9000 2.0t A50 RHD]
Dagelijks: Volvo V70 2.4i
- verde900
- Donateur
- Berichten: 15106
- Lid geworden op: zo 04 jan, 2004 17:17
- Regio: Deze houd ik graag voor me zelf
- Contacteer:
Re: BPM berekening import Saab 9-5
Bpm wordt uitsluitend bepaald op basis van de co2 uitstoot, de rest is niet relevant
SAAB, värd varje krona.........
Deltid Skåning..
Deltid Skåning..
- Jungleman
- Geregistreerd lid
- Berichten: 7966
- Lid geworden op: vr 03 apr, 2009 16:42
- Regio: NL - Provincie Utrecht
Re: BPM berekening import Saab 9-5
Dat was met de 2 9000s nog niet aan de orde, dacht ik. Ik kan het me in elk geval niet herinneren.
De bpm-naheffing is eigenlijk een verkapte boete voor het feit dat je een motorrijtuig in het buitenland koopt, omdat je 'm in NL niet kan vinden of omdat-ie zomaar op je pad komt...
De bpm-naheffing is eigenlijk een verkapte boete voor het feit dat je een motorrijtuig in het buitenland koopt, omdat je 'm in NL niet kan vinden of omdat-ie zomaar op je pad komt...
zakelijk:
VDLBerkhof Ambassador & Citea, deels electrisch
Ebusco 3.0 (da's geen bus)
POD-wagen: MG ZS
privé:
de Caap: [1994 Mercury Capri 1.6 16v]
de OdoardoGrijze: [1986 Saab 9000i CC]
de Scarabeegroene: [1998 Saab 9000 2.0t A50 RHD]
Dagelijks: Volvo V70 2.4i
VDLBerkhof Ambassador & Citea, deels electrisch
Ebusco 3.0 (da's geen bus)
POD-wagen: MG ZS
privé:
de Caap: [1994 Mercury Capri 1.6 16v]
de OdoardoGrijze: [1986 Saab 9000i CC]
de Scarabeegroene: [1998 Saab 9000 2.0t A50 RHD]
Dagelijks: Volvo V70 2.4i
- verde900
- Donateur
- Berichten: 15106
- Lid geworden op: zo 04 jan, 2004 17:17
- Regio: Deze houd ik graag voor me zelf
- Contacteer:
Re: BPM berekening import Saab 9-5
Op zich niet, er is bpm verschuldigd op ieder personen voertuig dat hier op de openbare weg komt, bij import is daar 'n afschrijving op basis van leeftijd op van toepassing.
Wel zo eerlijk
Wel zo eerlijk
SAAB, värd varje krona.........
Deltid Skåning..
Deltid Skåning..