Avonturen van een kersenrode Classic
- gertram
- Donateur (3x)
- Berichten: 2407
- Lid geworden op: do 01 dec, 2005 21:46
- Regio: NL - Provincie Noord-Brabant
Re: Hoera!
Toplager ook meteen vervangen, is ondergedimensioneerd en kan bij falen synchromeshringen gaan slopen.
900 T16SE '85 3drs zwart (Garrett GT2560R, 2,5" Abbott, 2.1 kop+nokkenas). 9000 2.3i LPG '95 5drs zwart. 900i '88 3drs zwart (vriendin). 900 2.1 '90 3drs platana (project).
Te koop gevraagd: Versnellingsbakken 900-99-90 MY82-93 met defect.
Te koop gevraagd: Versnellingsbakken 900-99-90 MY82-93 met defect.
- reiernumans
- Donateur (2x)
- Berichten: 7754
- Lid geworden op: vr 09 nov, 2012 0:25
- Regio: NL - Provincie Gelderland
Re: Hoera!
Goeie, ik wist dat ik iets aan het vergeten was... Kost ook vrijwel niks, zo'n toplagertje
2007 Saab 9-5 Sport Estate 1.9TiD, smoke beige/obsidian black te koop
Real Petrolheads Respect Other Petrolheads.
REIERPARTS
Real Petrolheads Respect Other Petrolheads.
REIERPARTS
- 9323
- Donateur (2x)
- Berichten: 5008
- Lid geworden op: zo 28 sep, 2008 13:47
- Regio: NL - Provincie Utrecht
- Contacteer:
Re: Hoera!
Dank voor alle adviezen!
De auto logeert in Rhenen deze week voor een checkup. Ben benieuwd! Overigens heb ik een erg goed gevoel bij de auto. Hij rijdt heerlijk.
De auto logeert in Rhenen deze week voor een checkup. Ben benieuwd! Overigens heb ik een erg goed gevoel bij de auto. Hij rijdt heerlijk.
'92 900i-16v vijfdeurs, Cherry Red (214c), 287.000km
'23 Ford Kuga PHEV Titanium, Blazer Blue, 14000km
'23 Ford Kuga PHEV Titanium, Blazer Blue, 14000km
- Mariacci
- Donateur (2x)
- Berichten: 310
- Lid geworden op: wo 24 apr, 2013 21:13
- Regio: NL - Provincie Utrecht
Re: Hoera!
Mooie auto. Naast die van mij gelogeerd vannacht.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
900 classic 5-deurs / 9-5NG
Voorheen: 3x 900 classic cabrio / 3x 9-5 Estate Aero / 9-3 Estate V6 Aero Hirsch
Voorheen: 3x 900 classic cabrio / 3x 9-5 Estate Aero / 9-3 Estate V6 Aero Hirsch
- 9323
- Donateur (2x)
- Berichten: 5008
- Lid geworden op: zo 28 sep, 2008 13:47
- Regio: NL - Provincie Utrecht
- Contacteer:
Re: Hoera!
ah, is die van jou! Had m zien staan. Mooi hoor
Mijn auto blijkt wat roest te hebben in de achterste wielkasten. Zal dus wat laswerk uitgevoerd moeten worden. Asdoorgangen etc zijn wel ok, maar kunnen inderdaad wel een laagje tectyl gebruiken. Verder waren de achterremblokken ernstig aan vervanging toe en was de boel niet helemaal lekker gangbaar.
Heb trouwens uitgevogeld dat de auto tot 2017 in handen is geweest van de eerste eigenaar. Toch leuk.
Mijn auto blijkt wat roest te hebben in de achterste wielkasten. Zal dus wat laswerk uitgevoerd moeten worden. Asdoorgangen etc zijn wel ok, maar kunnen inderdaad wel een laagje tectyl gebruiken. Verder waren de achterremblokken ernstig aan vervanging toe en was de boel niet helemaal lekker gangbaar.
Heb trouwens uitgevogeld dat de auto tot 2017 in handen is geweest van de eerste eigenaar. Toch leuk.
'92 900i-16v vijfdeurs, Cherry Red (214c), 287.000km
'23 Ford Kuga PHEV Titanium, Blazer Blue, 14000km
'23 Ford Kuga PHEV Titanium, Blazer Blue, 14000km
- Mariacci
- Donateur (2x)
- Berichten: 310
- Lid geworden op: wo 24 apr, 2013 21:13
- Regio: NL - Provincie Utrecht
Re: Hoera!
wel te overzien toch?
Ik heb 'm vanmiddag opgehaald en zag die van jou staan. Dat rood is heel erg leuk. Bijzondere verschijning, zie je niet veel.
Ik heb 'm vanmiddag opgehaald en zag die van jou staan. Dat rood is heel erg leuk. Bijzondere verschijning, zie je niet veel.
900 classic 5-deurs / 9-5NG
Voorheen: 3x 900 classic cabrio / 3x 9-5 Estate Aero / 9-3 Estate V6 Aero Hirsch
Voorheen: 3x 900 classic cabrio / 3x 9-5 Estate Aero / 9-3 Estate V6 Aero Hirsch
- 9323
- Donateur (2x)
- Berichten: 5008
- Lid geworden op: zo 28 sep, 2008 13:47
- Regio: NL - Provincie Utrecht
- Contacteer:
Re: Hoera!
Ja hoor, prima te overzien!
'92 900i-16v vijfdeurs, Cherry Red (214c), 287.000km
'23 Ford Kuga PHEV Titanium, Blazer Blue, 14000km
'23 Ford Kuga PHEV Titanium, Blazer Blue, 14000km
- 9323
- Donateur (2x)
- Berichten: 5008
- Lid geworden op: zo 28 sep, 2008 13:47
- Regio: NL - Provincie Utrecht
- Contacteer:
Re: Hoera!
Zo,
De auto is terug. Nette auto volgens de specialist. Bodem hard, met beperkt laswerk. Tectyleren is aan te raden, dus dat gaat binnenkort ook gebeuren.
Binnenste ashoezen stonden inderdaad droog, dus daar is nieuw vet ingegaan. Bakolie en motorolie zijn ververst en er zijn wat lichte lekkages aan bak en stuurbekrachtigingsleidingen verholpen. Van een lekkende slave is geen sprake.
Een van de homokineten is inderdaad niet helemaal goed meer, maar vervangen is ook niet nodig en ik stoor me niet aan het gekraak.
Oh, het brandstoffilter is ook vervangen en de remblokken achter ook. De remklauw linksachter is niet helemaal goed gangbaar meer en zal tzt vervangen moeten worden.
Kortom: ik heb een goeie auto gekocht! Nog even de puntjes op de i zetten qua bodem en lekker karren geblazen.
De auto is terug. Nette auto volgens de specialist. Bodem hard, met beperkt laswerk. Tectyleren is aan te raden, dus dat gaat binnenkort ook gebeuren.
Binnenste ashoezen stonden inderdaad droog, dus daar is nieuw vet ingegaan. Bakolie en motorolie zijn ververst en er zijn wat lichte lekkages aan bak en stuurbekrachtigingsleidingen verholpen. Van een lekkende slave is geen sprake.
Een van de homokineten is inderdaad niet helemaal goed meer, maar vervangen is ook niet nodig en ik stoor me niet aan het gekraak.
Oh, het brandstoffilter is ook vervangen en de remblokken achter ook. De remklauw linksachter is niet helemaal goed gangbaar meer en zal tzt vervangen moeten worden.
Kortom: ik heb een goeie auto gekocht! Nog even de puntjes op de i zetten qua bodem en lekker karren geblazen.
'92 900i-16v vijfdeurs, Cherry Red (214c), 287.000km
'23 Ford Kuga PHEV Titanium, Blazer Blue, 14000km
'23 Ford Kuga PHEV Titanium, Blazer Blue, 14000km
- 9323
- Donateur (2x)
- Berichten: 5008
- Lid geworden op: zo 28 sep, 2008 13:47
- Regio: NL - Provincie Utrecht
- Contacteer:
Re: Hoera!
Trouwens, de auto is ook uitgelezen en er kwam iets uit over te arm mengsel. Hij liep ook te hoog stationair. Heb gisteren en vandaag bij elkaar iets van 300km afgelegd en check engine is verdwenen en stationair is ook opeens helemaal goed.
Heb op aanraden van Rosier het brandstoffilter laten vervangen om het bovenstaande voor elkaar te krijgen. Leek me een behoorlijke long shot, maar het heeft dus gewerkt!
Heb op aanraden van Rosier het brandstoffilter laten vervangen om het bovenstaande voor elkaar te krijgen. Leek me een behoorlijke long shot, maar het heeft dus gewerkt!
'92 900i-16v vijfdeurs, Cherry Red (214c), 287.000km
'23 Ford Kuga PHEV Titanium, Blazer Blue, 14000km
'23 Ford Kuga PHEV Titanium, Blazer Blue, 14000km
- 9323
- Donateur (2x)
- Berichten: 5008
- Lid geworden op: zo 28 sep, 2008 13:47
- Regio: NL - Provincie Utrecht
- Contacteer:
Re: Hoera!
'92 900i-16v vijfdeurs, Cherry Red (214c), 287.000km
'23 Ford Kuga PHEV Titanium, Blazer Blue, 14000km
'23 Ford Kuga PHEV Titanium, Blazer Blue, 14000km
- ROSIER
- Donateur (2x)
- Berichten: 1226
- Lid geworden op: zo 29 sep, 2013 8:32
- Regio: NL - Provincie Noord-Brabant
Re: Hoera!
Als ik hem zo zie staan moet het bestuurdersportier nog iets worden gesteld, die is er uit geweest ivm het spuiten... prutser aan het werk geweest...
9-5 2.0T '07 Fleet Estate Hirsch
900 2.1i '91 Cabrio Scarabee
90 2.0 '87 Malachiet Groen
900 GLI '85 Black
99GL(s) '80 Karmijnrood
96 V4 '75 Smaragdgrön
SONETT III '73 Baja Red (2x)
99 1.700 '69 PolarVit
Volvo Amazon 121 '65 Charcoal Grey
900 2.1i '91 Cabrio Scarabee
90 2.0 '87 Malachiet Groen
900 GLI '85 Black
99GL(s) '80 Karmijnrood
96 V4 '75 Smaragdgrön
SONETT III '73 Baja Red (2x)
99 1.700 '69 PolarVit
Volvo Amazon 121 '65 Charcoal Grey
- 9323
- Donateur (2x)
- Berichten: 5008
- Lid geworden op: zo 28 sep, 2008 13:47
- Regio: NL - Provincie Utrecht
- Contacteer:
Re: Hoera!
Wat foto's van de aangetroffen roest en van de motorruimte. Roest is beperkt en de motorruimte is keurig. Onderblok staat ook nog mooi in de rode verf Wel een stokoude accu, maar hij doet 't nog.
Motor en bak zijn goeddeels droog. Liggen alleen paar druppels heldere blauwe vloeistof bovenop de skid plate. Ofwel kvs ofwel ruitenwisservloeistof. Even in de gaten houden.
Motor en bak zijn goeddeels droog. Liggen alleen paar druppels heldere blauwe vloeistof bovenop de skid plate. Ofwel kvs ofwel ruitenwisservloeistof. Even in de gaten houden.
'92 900i-16v vijfdeurs, Cherry Red (214c), 287.000km
'23 Ford Kuga PHEV Titanium, Blazer Blue, 14000km
'23 Ford Kuga PHEV Titanium, Blazer Blue, 14000km
-
- Donateur (7x)
- Berichten: 31470
- Lid geworden op: vr 29 dec, 2006 1:16
- Regio: NL - Provincie Noord-Holland
Re: Hoera!
Is ook redelijk logisch natuurlijk. Veel auto's die stil komen te staan reden al rond met oude remvloeistof. Laat dat een paar jaar stilstaan en je krijgt lekkere putcorrosie op de zuiger/cilinderwand. Tel daarbij op dat de hulpcilinder een deel is dat flinke belasting te verduren krijgt en bingo... Maar leuk is anders, dat wel.
Leuke auto trouwens!
- 9323
- Donateur (2x)
- Berichten: 5008
- Lid geworden op: zo 28 sep, 2008 13:47
- Regio: NL - Provincie Utrecht
- Contacteer:
Re: Hoera!
Een klein issue: de slotcilinder van de bestuurdersdeur zit los. Kan de deur nog wel op slot doen, maar die cilinder met zwarte behuizing krijg ik niet meer vast. Kan dat van binnenuit misschien, als ik de portierbekleding loshaal?
Verder valt me op dat de versnellingen makkelijker in te leggen zijn als ik eerst twee keer het koppelingspedaal indruk ipv een keer. Alsof de boel dan pas goed vrij komt of genoeg druk opbouwt. De achteruit laat zich soms ook wat moeizaam inleggen; vaak gaat het heel soepel, soms voel ik weerstand waar ik m alleen met geweld doorheen kan drukken, wat met een klap gepaard gaat. Dat doe ik dus maar niet. Andere oplossing is een paar keer de andere versnellingen inleggen; dan gaat het weer goed. Wat is de verklaring?
Verder alles wel, na ongeveer 1000km rijden.
Verder valt me op dat de versnellingen makkelijker in te leggen zijn als ik eerst twee keer het koppelingspedaal indruk ipv een keer. Alsof de boel dan pas goed vrij komt of genoeg druk opbouwt. De achteruit laat zich soms ook wat moeizaam inleggen; vaak gaat het heel soepel, soms voel ik weerstand waar ik m alleen met geweld doorheen kan drukken, wat met een klap gepaard gaat. Dat doe ik dus maar niet. Andere oplossing is een paar keer de andere versnellingen inleggen; dan gaat het weer goed. Wat is de verklaring?
Verder alles wel, na ongeveer 1000km rijden.
'92 900i-16v vijfdeurs, Cherry Red (214c), 287.000km
'23 Ford Kuga PHEV Titanium, Blazer Blue, 14000km
'23 Ford Kuga PHEV Titanium, Blazer Blue, 14000km
- reiernumans
- Donateur (2x)
- Berichten: 7754
- Lid geworden op: vr 09 nov, 2012 0:25
- Regio: NL - Provincie Gelderland
Re: Hoera!
Ik heb altijd geleerd bij 99's en 900 classics altijd eerst naar de 1 te schakelen en dan pas de achteruit in te leggen. Als 'ie dan niet wil ff 2-1-R proberen, en als dat óók niet wil even een paar centimeter laten rollen, dan lukt het sowieso. Oude techniek he..
Wbt het vrijkomen van de koppeling; is daar iets aan vervangen recent? Het is hier wel besproken, maar weet niet in hoeverre er iets aan gedaan is. Dat kan immers best invloed hebben.
Ik denk dat de losse slotcilinder wordt veroorzaakt door een clip aan de binnenkant die verkeerd om gemonteerd zit. Had de spuiter bij mijn auto ook gedaan aan de rechterkant..
Wbt het vrijkomen van de koppeling; is daar iets aan vervangen recent? Het is hier wel besproken, maar weet niet in hoeverre er iets aan gedaan is. Dat kan immers best invloed hebben.
Ik denk dat de losse slotcilinder wordt veroorzaakt door een clip aan de binnenkant die verkeerd om gemonteerd zit. Had de spuiter bij mijn auto ook gedaan aan de rechterkant..
2007 Saab 9-5 Sport Estate 1.9TiD, smoke beige/obsidian black te koop
Real Petrolheads Respect Other Petrolheads.
REIERPARTS
Real Petrolheads Respect Other Petrolheads.
REIERPARTS