Fileprobleem: hoe lossen we dat op?

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
Gebruikersavatar
RoelandV
Geregistreerd lid
Berichten: 12719
Lid geworden op: wo 13 jan, 2010 20:15
Regio: - kies een regio

Re: Fileprobleem: hoe lossen we dat op?

Bericht door RoelandV » do 22 nov, 2018 0:35

Keep on smiling!

Gebruikersavatar
Steve-O
Donateur (7x)
Donateur (7x)
Berichten: 8299
Lid geworden op: za 23 okt, 2004 21:24
Regio: Deze houd ik graag voor me zelf

Re: Fileprobleem: hoe lossen we dat op?

Bericht door Steve-O » do 22 nov, 2018 12:41

@op: je verwijzing is niet gelijk aan het door mij aangedragen idee. Dat gaat om een integrale oplossing, waarbij alle betrokken partijen tekenen en niet heel Nederland hoeft te rekeningrijden. Garantie voor een baan bij een werkgever voor een x-aantal jaren is een belangrijke drijfveer om te kiezen om te verhuizen. Wat heb je aan een verhuispremie van € 10.000,- als je van Utrecht naar Arnhem of A'dam verhuist en je na 2 jaar op straat komt te staan. Helemaal niks. € 2500,- gaat op aan de verhuizing zelf, minimaal duizend aan schilderen en personaliseren van je nieuwe stek. Een paar duizend aan je OV-abonnement voor het hele gezin in die eerste 2 jaar. Je doet je auto niet weg omdat daar ook in geïnvesteerd is en je prive ook vervoer nodig hebt voor vakanties en uitjes die je niet met OV kan of wil doen. Je hebt budget nodig om vrienden en familie die na de verhuizing verder weg wonen te kunnen bezoeken. Je huisverwarmingsfeestje kost € 300,-. Wat is dan zonder garanties eigenlijk je voordeel?

@App1: Jij bent degene die alleen over de randstad praat. Ik niet. Het fileprobleem bestaat en groeit ook buiten de randstad.
East of the Sun, West of the Moon

Enquete moderne autoverlichting:
https://www.anwb.nl/belangenbehartiging ... erlichting

Gebruikersavatar
op
Donateur (4x)
Donateur (4x)
Berichten: 5000
Lid geworden op: wo 09 jun, 2004 16:18
Regio: NL - Provincie Utrecht

Re: Fileprobleem: hoe lossen we dat op?

Bericht door op » do 22 nov, 2018 14:28

Het voordeel is dat je als je na twee jaar op straat komt te staan, en weer verhuist naar de nabijheid van nieuw werk, je wéér zo'n pakket krijgt, zodat het makkelijker is om voor je werk te verhuizen. Er zijn nu heeeeel veel mensen die eerst maar eens kijken of ze na hun contract van twee jaar mogen blijven, en die twee jaar staan ze dan maar elke dag in de file. Natuurlijk zijn er meer redenen om niet te verhuizen, maar de hoge kosten zijn zeker voor een grote groep een belemmering.
Als je elke paar jaar al die kosten hebt is dat best een verzwaring van de woonkosten.

je kan als overheid veel geld steken in asfalt, maar als dit soort regelingen die ook geld kosten woonwerkverkeer van de weg haalt, heb je wat je wil èn het is beter voor het milieu.
900 GLi 1984 import SE 2009 LPG
9-5 V6 SE Estate 1999 LPG G3 (volledig Griffin uitgevoerd zonder het logo)

95 1972 wit (verkocht)
9-5 SE sedan 2.3 aut 1998 LPG G3 Prins VSi (verkocht)

Ik rij SAAB, autorijden kan altijd nog

Gebruikersavatar
jelger
Geregistreerd lid
Berichten: 18854
Lid geworden op: wo 28 apr, 2004 23:56
Regio: NL - Provincie Zuid-holland
Contacteer:

Re: Fileprobleem: hoe lossen we dat op?

Bericht door jelger » do 22 nov, 2018 15:06

Ik snap het voor gezinnen met jongere (basisschool) kinderen wel dat ze niet zomaar voor dit soort onzekerheid willen verhuizen. Kinderen hebben net vriendjes en vriendinnetjes om mee te spelen etc. Verhuizen trekt dan wel een zware wissel.

Op een heel arbeidsleven is dat echter gedurende een vrij beperkte tijdsspanne. Dus ja, het verbeteren van de verhuiscultuur (en woonmobiliteit) is zeker iets dat in beleidsmatige maatregelen vertaald mag worden. Dat geldt ook voor de voorzieningen waar je weer naar op zoek moet - je gezondheidszorg (huisarts, tandarts etc) - war je niet tegen ellenlange wachtlijsten aan wil lopen.
fotos | site | nog een site
9-5NG 2.0T BP Vector M11

Gebruikersavatar
hermank
Donateur (7x)
Donateur (7x)
Berichten: 1330
Lid geworden op: wo 09 jan, 2013 9:06
Regio: NL - Provincie Zuid-holland
Contacteer:

Re: Fileprobleem: hoe lossen we dat op?

Bericht door hermank » do 22 nov, 2018 15:20

Het verbaast mij zeer dat er nog steeds mensen zijn die meer asfalt zien als de oplossing van het file probleem. Al decennia lang heeft onderzoek ( ook internationaal) aangetoond dat méér wegen méér verkeer aantrekken. Welk bewijs steevast na enige tijd wordt geleverd.
Dat sommige politieke partijen hiervoor pleiten is te begrijpen. Zij bedienen graag een ( heel klein) gedeelte van hun achterban omdat de aanleg van nieuwe wegen een verdienmodel is. Zég dat dan. Desnoods dat het om werkgelegenheid gaat, maar niet om de files te bestrijden.

Neem de verlengde A4 ,die Jelger en Steve ook even aanhalen. Natuurlijk, op de A13 is het in de regel nu wat rustiger, maar het fileleed heeft zich verplaatst naar die 'nieuwe' A4. Sinds hij is doorgetrokken naar de aansluiting op de A20 heb ik nu in de ochtend een vertraging van + 10 minuten tot + 20 minuten, Laat in de middag hetzelfde, maar dan terug naar huis. Staat echt helemaal vast, twee kanten op. Elke ochtend en elke middag. TOP !!

Dit is al jaren geleden voorspeld . Niet door de door velen verguisde milieuclubs, maar door gerenommeerde wetenschappelijk onderzoekers. Waterbed effect. Lost weinig tot niets op.
Saab 9000 CS 2.3 fpt Odoardo grijs 09-1992 - MY1993 Blacktop-Tuning

Saab 900i sedan MY1986 Odoardo grijs
S pakket


Saab 9-3 1.9 TiD Sport Sedan MY 2007 Smoke-Beige metallic
Stage 2 KCPerformance

Gebruikersavatar
jelger
Geregistreerd lid
Berichten: 18854
Lid geworden op: wo 28 apr, 2004 23:56
Regio: NL - Provincie Zuid-holland
Contacteer:

Re: Fileprobleem: hoe lossen we dat op?

Bericht door jelger » do 22 nov, 2018 16:08

Klopt. De A13 is structureel rustiger geworden. Maar de verlenging van de A4 heeft er voor gezorgd dat het nu op de A4 vaststaat. En dan hebben we dus 2x2 / 2x3 stroken extra asfalt.

Het is niet voor te stellen, maar je bent vanuit Delft beter af via de A13 naar / van Den Haag
fotos | site | nog een site
9-5NG 2.0T BP Vector M11

Gebruikersavatar
hermank
Donateur (7x)
Donateur (7x)
Berichten: 1330
Lid geworden op: wo 09 jan, 2013 9:06
Regio: NL - Provincie Zuid-holland
Contacteer:

Re: Fileprobleem: hoe lossen we dat op?

Bericht door hermank » do 22 nov, 2018 17:06

jelger schreef:
do 22 nov, 2018 16:08
Klopt. De A13 is structureel rustiger geworden. Maar de verlenging van de A4 heeft er voor gezorgd dat het nu op de A4 vaststaat. En dan hebben we dus 2x2 / 2x3 stroken extra asfalt.

Het is niet voor te stellen, maar je bent vanuit Delft beter af via de A13 naar / van Den Haag
Niet van waar ik woon in Delft. Tegen Den Hoorn aan. Even de Beatrixlaan op en dan oprit A4
Ik rijd alleen zoals jij voorstelt als het verkeer heel vast staat.
Saab 9000 CS 2.3 fpt Odoardo grijs 09-1992 - MY1993 Blacktop-Tuning

Saab 900i sedan MY1986 Odoardo grijs
S pakket


Saab 9-3 1.9 TiD Sport Sedan MY 2007 Smoke-Beige metallic
Stage 2 KCPerformance

Gebruikersavatar
jelger
Geregistreerd lid
Berichten: 18854
Lid geworden op: wo 28 apr, 2004 23:56
Regio: NL - Provincie Zuid-holland
Contacteer:

Re: Fileprobleem: hoe lossen we dat op?

Bericht door jelger » do 22 nov, 2018 17:20

Dan wonen we vlak bij elkaar, althans, ik woon aan de zuidkant van het Hoornse. Dus ik hoop dat ze snel werk maken van de vernieuwing van de RdGweg, en de bussluis open gooien. Ligt nu een mooie nieuwe doorsteek langs Den Hoorn, maar geen hond kan er gebruik van maken. ;-|+

Ik rij ook meestal via de Beatrixlaan als ik noordwaarts moet, maar dan moet ik meestal in Den Haag zijn en rij ik nog wel eens via Rijswijk als het op de oprit al stremt. Soms is dat alleen even de oprit, en stremt de hoofdrijbaan verderop. Dan is het beter de parallel te pakken.
fotos | site | nog een site
9-5NG 2.0T BP Vector M11

Gebruikersavatar
RoelandV
Geregistreerd lid
Berichten: 12719
Lid geworden op: wo 13 jan, 2010 20:15
Regio: - kies een regio

Re: Fileprobleem: hoe lossen we dat op?

Bericht door RoelandV » do 22 nov, 2018 20:33

hermank schreef:
do 22 nov, 2018 15:20
Het verbaast mij zeer dat er nog steeds mensen zijn die meer asfalt zien als de oplossing van het file probleem. Al decennia lang heeft onderzoek
(ook internationaal) aangetoond dat méér wegen méér verkeer aantrekken. Welk bewijs steevast na enige tijd wordt geleverd......
Inderdaad! Voor de drukste snelwegen in Brabant (de A58 en de A2) lijkt extra asfalt dé oplossing.
Deskundigen waarschuwen er echter voor dat dit niet dé ultieme oplossing is.
,,Daar komen ook weer meer auto’s op af. Als vliegen op stroop.”

Bron: https://www.bd.nl/brabant/extra-asfalt- ... ~acce62c5/

In München hebben ze overigens een geheel eigen oplossing bedacht voor het fileprobleem: een kabelbaan voor het openbaar vervoer.

Bron: https://duitslandinstituut.nl/artikel/2 ... leprobleem
Keep on smiling!

Plaats reactie