Er zijn verschillende bedrijven die 5-daagse EU exportplaten verstrekken. Daarbij kun je ongetwijfeld ook een verzekering krijgen.
Dit is een willekeurig voorbeeld (ik heb een maand geleden ook andere sites gezien, en deze zat er niet bij, dus dit is gewoon even een willekeurig Google resultaat voorbeeld)
http://autovoorexport.nl/tijdelijke-ken ... -kenteken/
Ik was zelf laatst bij mijn verzekeringsagent ruim 100 euro kwijt voor een 14 daagse verzekering op basis van buitenlandse (Hongaarse) exportplaten en het chassisnummer.
Dan komen er nog je eigen enkele reis kosten bij en de benzine die je verstookt op de terugreis. Moet je zelf even rekenen wat de moeite is voor je. Je kan de auto ook op laten halen door bedrijven die dit als hun dagelijkse kost doen, of als je een oprijwagen mag rijden, dan kan je dat ook voor een paar dagen huren, zoals Tjøørd aangeeft. Daar is best wat voor te zeggen.
Ik bleek geluk gehad te hebben. De 1400 km van Boedapest naar huis was blijkbaar het laatste wat de accu kon hebben. Datzelfde weekend was het (gelukkig thuis voor de deur) gedaan met de accu na wat gepiel met de navigatie en stereo instellingen.