Hallo,
Ik ben mijn caab 9-3 uit 1999 aan het opknappen en nu wil het feit dat de lak van het aluframe gaat bladderen. Hoe kannik dit het beste verhelpen, en waar vind de juiste kleurnummer van deze lak?
Kan iemand mij op weg helpen.
Ruudcaab
Lak laat los van het cabrio frame...
- Qabriolet
- Donateur (6x)
- Berichten: 774
- Lid geworden op: do 10 mei, 2012 11:07
- Regio: NL - Provincie Zuid-holland
Re: Lak laat los van het cabrio frame...
Ik lees mee, want ben tot nu toe niet verder gekomen dan een aluminium primer en donkergrijze Hammerite lak voor aluminium.
9³ Cabriolet 2.8T V6 Aero Hirsch (geDIONt) autom. (my07): 270,4 pk./ 416,6 nm., zwart (ext.), beige (int.), zwart (dak).
-
- Donateur (2x)
- Berichten: 857
- Lid geworden op: ma 21 dec, 2009 15:22
- Regio: NL - Provincie Limburg
Re: Lak laat los van het cabrio frame...
Zo ben ik het ook aan het doen.
Saab 9-3 2.0T SE Cabrio 1998 Hirsch Stage 1 (222 PK)
Saab 900 2.0 Coupe 1997 (verkocht)
Saab 900 2.0 Turbo Cabrio 1994 (verkocht)
Saab 9-3 2.0i S Cabrio 1999 (van mijn zoon)(verkocht)
Saab 9000 CS 2.0t 1997 (van mijn zoon)
Saab 9-3 2.0T SE Automaat Cabrio 1999 (Zoon)
Saab 900 2.0 Coupe 1997 (verkocht)
Saab 900 2.0 Turbo Cabrio 1994 (verkocht)
Saab 9-3 2.0i S Cabrio 1999 (van mijn zoon)(verkocht)
Saab 9000 CS 2.0t 1997 (van mijn zoon)
Saab 9-3 2.0T SE Automaat Cabrio 1999 (Zoon)
- rauwers
- Donateur (9x)
- Berichten: 257
- Lid geworden op: zo 03 apr, 2016 17:22
- Regio: NL - Provincie Gelderland
- Contacteer:
Re: Lak laat los van het cabrio frame...
Heb binnenkort een gebruikte blauwe kap incl. binnen (hemel)bekleding) + frame te koop!
Is 100% waterdicht, maar niet meer echt moeders mooiste van buiten. Frame heeft ook corrosie.
Kan handig zijn als je zelf de complete kap wilt reviseren en blijven rijden (met je oude kap)!!!!!
Zitten geen sensoren of hydrauliek onderdelen bij.
Prijs komen we wel uit!
Is 100% waterdicht, maar niet meer echt moeders mooiste van buiten. Frame heeft ook corrosie.
Kan handig zijn als je zelf de complete kap wilt reviseren en blijven rijden (met je oude kap)!!!!!
Zitten geen sensoren of hydrauliek onderdelen bij.
Prijs komen we wel uit!
Saab 9-3 Cabrio 2.0t SE aut. 09.2000 NL
Saab 9-3 Cabrio 2.0t Vector aut. 04.2006 ES
Saab 9-3 Cabrio Aero V6 aut. 01.2006 ES
Saab 9-3 Cabrio 2.0t Vector aut. 04.2006 ES
Saab 9-3 Cabrio Aero V6 aut. 01.2006 ES
- Ruudcaab
- Geregistreerd lid
- Berichten: 30
- Lid geworden op: za 05 mei, 2018 9:29
- Regio: - kies een regio
Re: Lak laat los van het cabrio frame...
@qabriolet, ik ben van hammerite aluzink tegen gekomen, is dit het juiste middel?
- wdullaart
- Geregistreerd lid
- Berichten: 7
- Lid geworden op: zo 21 okt, 2012 22:11
- Regio: NL - Provincie Noord-Holland
Re: Lak laat los van het cabrio frame...
Ik heb hetzelfde probleem op mijn 900 (gehad). Corrosie op de voorste aluminium balk. Elke keer dat ik het dak open en dicht deed begon het als het ware te sneeuwen : corrosie deeltjes die naar beneden kwamen. Ik heb het aluminium vrij gemaakt zover als ik durfde. Dat wil zeggen de rubber afdichtingsstrip eraf, lijmresten weghalen en het canvas zover mogelijk losmaken. De corrosie zat er echt helemaal onder. Daarna alles goed geschuurd, schoongemaakt en dik in de Hamerite gezet. Tenslotte afgewerkt met matte lak vanwege het aanzicht.Ruudcaab schreef:@qabriolet, ik ben van hammerite aluzink tegen gekomen, is dit het juiste middel?
De canvas rand heb ik opnieuw vastgezet met contactlijm, hopelijk blijft dat goed zitten. Bij het terug vastzetten van de rubber afdichting heb ik getwijfeld over de stalen schroefjes in het aluminium. Misschien zijn zij de boosdoener. Bij contact tussen staal en aluminium gaat het laatste immers corroderen. Toch maar gedaan. Achteraf denk ik: had misschien beter rvs schroefjes gebruikt. Nou ja, de tijd zal het leren.
900 turbo cabrio 1990 zwart
96 V4 1974
Eerder: 900 2.1i 1991, 900i 1985, 99 GL 1980, 99 GL 1978, 99 1975
96 V4 1974
Eerder: 900 2.1i 1991, 900i 1985, 99 GL 1980, 99 GL 1978, 99 1975
- Ruudcaab
- Geregistreerd lid
- Berichten: 30
- Lid geworden op: za 05 mei, 2018 9:29
- Regio: - kies een regio
Re: Lak laat los van het cabrio frame...
Dank voor de tip, zal eens kijken onder het tentje wat ik tegen kom..wdullaart schreef:Ik heb hetzelfde probleem op mijn 900 (gehad). Corrosie op de voorste aluminium balk. Elke keer dat ik het dak open en dicht deed begon het als het ware te sneeuwen : corrosie deeltjes die naar beneden kwamen. Ik heb het aluminium vrij gemaakt zover als ik durfde. Dat wil zeggen de rubber afdichtingsstrip eraf, lijmresten weghalen en het canvas zover mogelijk losmaken. De corrosie zat er echt helemaal onder. Daarna alles goed geschuurd, schoongemaakt en dik in de Hamerite gezet. Tenslotte afgewerkt met matte lak vanwege het aanzicht.Ruudcaab schreef:@qabriolet, ik ben van hammerite aluzink tegen gekomen, is dit het juiste middel?
De canvas rand heb ik opnieuw vastgezet met contactlijm, hopelijk blijft dat goed zitten. Bij het terug vastzetten van de rubber afdichting heb ik getwijfeld over de stalen schroefjes in het aluminium. Misschien zijn zij de boosdoener. Bij contact tussen staal en aluminium gaat het laatste immers corroderen. Toch maar gedaan. Achteraf denk ik: had misschien beter rvs schroefjes gebruikt. Nou ja, de tijd zal het leren.