LH2.2 wie heeft nog een goed idee ? + filmpje!
- pinguin
- Geregistreerd lid
- Berichten: 532
- Lid geworden op: vr 26 jan, 2007 12:37
- Regio: Deze houd ik graag voor me zelf
- Contacteer:
LH2.2 wie heeft nog een goed idee ? + filmpje!
[youtube]https://youtu.be/nc6_kO4tiSE[/youtube]
https://youtu.be/nc6_kO4tiSE
hierboven op de video te zien, het beroerde lopen van een t16 met LH2.2 injectie, (zonder kat)
Reeds omgewisseld (bij de dealer(konden het ook niet vinden)) de LMM (luchtmassameter) en de ECU
Benzinepomp omgewisseld (zonder effect)
Benzinedruk gemeten tussen de 1.9 en 2.2 bar (is wat weinig, heb de druk opgevoerd tot 3 bar met lijmklem op retour leiding (wederom zonder resultaat) (zou trouwens 2.5 bar moeten zijn)
Wanneer ik de stekker van de LMM los haal dan loopt 'ie wel anders maar niet goed, (deze doet dus wel iets dacht ik)
Gasklepschakelaar doet wel click, en maakt/verbreekt contact (verder heeft deze dacht ik geen functie)
Tempsensor tussen de injectoren heeft 0.866 kOhm (866 Ohm dan lijkt me) bij vrij koude motor
De luchtschuif geeft 50 Ohm (deze):
heb de zoekfunctie al meerdere malen gebruikt en het verhaal dat er op lijkt is deze: viewtopic.php?f=4&t=148113&hilit=zagende#p1640539
alleen ik heb helaas niet nog een ECU en LMM op voorraad ... :/
wie o wie heeft er nog een goed idee ?
https://youtu.be/nc6_kO4tiSE
hierboven op de video te zien, het beroerde lopen van een t16 met LH2.2 injectie, (zonder kat)
Reeds omgewisseld (bij de dealer(konden het ook niet vinden)) de LMM (luchtmassameter) en de ECU
Benzinepomp omgewisseld (zonder effect)
Benzinedruk gemeten tussen de 1.9 en 2.2 bar (is wat weinig, heb de druk opgevoerd tot 3 bar met lijmklem op retour leiding (wederom zonder resultaat) (zou trouwens 2.5 bar moeten zijn)
Wanneer ik de stekker van de LMM los haal dan loopt 'ie wel anders maar niet goed, (deze doet dus wel iets dacht ik)
Gasklepschakelaar doet wel click, en maakt/verbreekt contact (verder heeft deze dacht ik geen functie)
Tempsensor tussen de injectoren heeft 0.866 kOhm (866 Ohm dan lijkt me) bij vrij koude motor
De luchtschuif geeft 50 Ohm (deze):
heb de zoekfunctie al meerdere malen gebruikt en het verhaal dat er op lijkt is deze: viewtopic.php?f=4&t=148113&hilit=zagende#p1640539
alleen ik heb helaas niet nog een ECU en LMM op voorraad ... :/
wie o wie heeft er nog een goed idee ?
- Jeroen van 't Hul
- Geregistreerd lid
- Berichten: 81
- Lid geworden op: wo 23 sep, 2015 12:58
- Regio: NL - Provincie Overijssel
Re: LH2.2 wie heeft nog een goed idee ? + filmpje!
Ik heb nog wel een ECU, LMM (zit nog wel in de auto, maar meer als verbindingstuk. Door trionic 5 conversie) Injectoren temperatuur sensor en denk ook nog wel een brandstof druk regelaar. Mijn LH2.2 liep best behoorlijk. Alleen gas geven moest het eerste stukje met beleid (tot na klik gasklephuis sensor) en daarna niks aan de hand. Koud/warm snel starten.
Zijn de Injectoren goed? En ontsteking?
Zijn de Injectoren goed? En ontsteking?
84-er 5 deurs, 900 T16 met Trionic 5.5
- pinguin
- Geregistreerd lid
- Berichten: 532
- Lid geworden op: vr 26 jan, 2007 12:37
- Regio: Deze houd ik graag voor me zelf
- Contacteer:
Re: LH2.2 wie heeft nog een goed idee ? + filmpje!
De injectoren heb ik na laten kijken en laten reinigen, en ik heb er 1 vervangen, vermoed niet dat het aan de injectoren ligt...
hij loopt goed op lpg, dus kan de ontsteking ook uitsluiten naar mijn idee ...
overstap naar trionic 5 klinkt als een leuk project ik heb er ook over gedacht, maar aangezien ik meestal op lpg rijd misschien niet echt nodig...
kan ik de onderdelen van je overnemen (wanneer ze niet meer in de auto zitten of lenen om dingen uit te sluiten ?
hij loopt goed op lpg, dus kan de ontsteking ook uitsluiten naar mijn idee ...
overstap naar trionic 5 klinkt als een leuk project ik heb er ook over gedacht, maar aangezien ik meestal op lpg rijd misschien niet echt nodig...
kan ik de onderdelen van je overnemen (wanneer ze niet meer in de auto zitten of lenen om dingen uit te sluiten ?
-
- Donateur (2x)
- Berichten: 2626
- Lid geworden op: vr 20 jul, 2007 19:56
- Regio: NL - Provincie Friesland
Re: LH2.2 wie heeft nog een goed idee ? + filmpje!
Krukassensor goed? Bobine en kabels, rotor en verdelerkap?
Saab 900 2.1i 16V 4-drs sedan
-
- Donateur (2x)
- Berichten: 383
- Lid geworden op: zo 25 jan, 2009 18:57
- Regio: NL - Provincie Utrecht
Re: LH2.2 wie heeft nog een goed idee ? + filmpje!
Is/was het een nieuwe LMM?
Ik heb met mijn `87-er cabrio enorm lopen zoeken en na uiteindelijk de 3e gebruikte(dank Elferink) Lmm geplaatst te hebben weer een fijn lopend en storingsvrij bakkie.
Ik heb met mijn `87-er cabrio enorm lopen zoeken en na uiteindelijk de 3e gebruikte(dank Elferink) Lmm geplaatst te hebben weer een fijn lopend en storingsvrij bakkie.
- pinguin
- Geregistreerd lid
- Berichten: 532
- Lid geworden op: vr 26 jan, 2007 12:37
- Regio: Deze houd ik graag voor me zelf
- Contacteer:
Re: LH2.2 wie heeft nog een goed idee ? + filmpje!
Krukassensor zit er niet op (wel sensor in de verdeler) , LMM zou nog kunnen, heb tot nog toe maar 1 andere geprobeerd, maar dat was wel een nieuwe dacht ik
Laatst gewijzigd door pinguin op vr 16 mar, 2018 13:56, 1 keer totaal gewijzigd.
- Braakhuis 9-5
- Geregistreerd lid
- Berichten: 279
- Lid geworden op: ma 04 apr, 2016 9:47
- Regio: NL - Provincie Overijssel
Re: LH2.2 wie heeft nog een goed idee ? + filmpje!
Zit er geen krukassensor op?! Zelfs op mijn T8 uit '85 zat er een
Saab 900 T8 Sedan 1985 (25-12-2016 tot 8-10-2017 R.I.P na het ongeluk)
Saab 9-3 2.0i 1998 (11-02-2018 tot 17-04-2021) viewtopic.php?f=7&t=162410
Alfa Romeo 916 Spider (03-06-2018 tot heden)
Saab 9-3 2.0i 1998 (11-02-2018 tot 17-04-2021) viewtopic.php?f=7&t=162410
Alfa Romeo 916 Spider (03-06-2018 tot heden)
- pinguin
- Geregistreerd lid
- Berichten: 532
- Lid geworden op: vr 26 jan, 2007 12:37
- Regio: Deze houd ik graag voor me zelf
- Contacteer:
Re: LH2.2 wie heeft nog een goed idee ? + filmpje!
Braakhuis 9-5 schreef:Zit er geen krukassensor op?! Zelfs op mijn T8 uit '85 zat er een
hmm, waar zou die moeten zitten ? is het niet zo dat de oudere types een hall sensor hebben in de verdeler ?
- gertram
- Donateur (3x)
- Berichten: 2407
- Lid geworden op: do 01 dec, 2005 21:46
- Regio: NL - Provincie Noord-Brabant
Re: LH2.2 wie heeft nog een goed idee ? + filmpje!
Krukassensor heeft een LH2.2 inderdaad niet. Ontsteking is alleen maar kritischer op LPG waardoor ik het daar niet direct zou zoeken.
Misschien ten overvloede: Benzinedruk is afhankelijk van de druk in het inlaatspruitstuk. 2,5 bar bij 0 bar (vacuümslang er af en afdoppen). Met de slang er op moet je de atmosferische druk er bij optellen. Niet rijdend zul je altijd onderdruk hebben waardoor je minder dan 2,5 bar over houdt.
Uit de fabriekshandleiding:
- AAV (luchtschuif) tussen 40 en 60 ohm.
- NTC sensorinlaatspruitstuk: 5800 ohm bij 0 graden, 2600 bij 20 en 320 bij 80 graden.
- Gaskleppositiesensor heeft twee sensoren, een voor stationair en een voor vol gas verrijking, die laatste schakelt bij ongeveer 72 graden.
De LMM van LH2.2 heeft een stelschroef. Bijstellen zou ik alleen doen met een CO-meter er op of beter nog: Een aparte breedband lambdasensor met meter.
Misschien ten overvloede: Benzinedruk is afhankelijk van de druk in het inlaatspruitstuk. 2,5 bar bij 0 bar (vacuümslang er af en afdoppen). Met de slang er op moet je de atmosferische druk er bij optellen. Niet rijdend zul je altijd onderdruk hebben waardoor je minder dan 2,5 bar over houdt.
Uit de fabriekshandleiding:
- AAV (luchtschuif) tussen 40 en 60 ohm.
- NTC sensorinlaatspruitstuk: 5800 ohm bij 0 graden, 2600 bij 20 en 320 bij 80 graden.
- Gaskleppositiesensor heeft twee sensoren, een voor stationair en een voor vol gas verrijking, die laatste schakelt bij ongeveer 72 graden.
De LMM van LH2.2 heeft een stelschroef. Bijstellen zou ik alleen doen met een CO-meter er op of beter nog: Een aparte breedband lambdasensor met meter.
Laatst gewijzigd door gertram op za 17 mar, 2018 6:10, 2 keer totaal gewijzigd.
900 T16SE '85 3drs zwart (Garrett GT2560R, 2,5" Abbott, 2.1 kop+nokkenas). 9000 2.3i LPG '95 5drs zwart. 900i '88 3drs zwart (vriendin). 900 2.1 '90 3drs platana (project).
Te koop gevraagd: Versnellingsbakken 900-99-90 MY82-93 met defect.
Te koop gevraagd: Versnellingsbakken 900-99-90 MY82-93 met defect.
- Jeroen van 't Hul
- Geregistreerd lid
- Berichten: 81
- Lid geworden op: wo 23 sep, 2015 12:58
- Regio: NL - Provincie Overijssel
Re: LH2.2 wie heeft nog een goed idee ? + filmpje!
Ja dat mag hoor.kan ik de onderdelen van je overnemen (wanneer ze niet meer in de auto zitten of lenen om dingen uit te sluiten ?
84-er 5 deurs, 900 T16 met Trionic 5.5
- pinguin
- Geregistreerd lid
- Berichten: 532
- Lid geworden op: vr 26 jan, 2007 12:37
- Regio: Deze houd ik graag voor me zelf
- Contacteer:
Re: LH2.2 wie heeft nog een goed idee ? + filmpje!
Jeroen van 't Hul schreef:Ja dat mag hoor.kan ik de onderdelen van je overnemen (wanneer ze niet meer in de auto zitten of lenen om dingen uit te sluiten ?
Top! ik stuur je een pb
- gws
- Geregistreerd lid
- Berichten: 1475
- Lid geworden op: za 19 dec, 2009 12:01
- Regio: Deze houd ik graag voor me zelf
Re: LH2.2 wie heeft nog een goed idee ? + filmpje!
Compressie meten , en staat de ontsteking op tijd ?
-
- Geregistreerd lid
- Berichten: 519
- Lid geworden op: wo 23 dec, 2009 1:24
- Regio: BE - Vlaams-Brabant / Brabant flamand
Re: LH2.2 wie heeft nog een goed idee ? + filmpje!
Loopt dus wel goed op LPG lees ik.
Was het er op benzine altijd al? Hoe oud is je benzine... en je benzinefilter?
Ik zie nog een "extra luchtschuif" op je filmpje (net niet te zien op de foto).
Dat is een luchtslang die de slang, lopend naar de AAV verbindt met de slang die van de AAV naar gasklephuis loopt. Een magneetventiel (met twee elektrische contactjes) regelt de luchtstroom via deze "bypass op de bypass". Niet veel over te vinden in de handboeken, wel in de epc afgebeeld.
Misschien zit loopt er daar nog wel iets fout met de hoeveelheid lucht die om de vlinderklep heen moet kunnen.
Ik denk dat ik trouwens ook zie :
- iets wat lijkt op restanten van een egr : is die netjes buiten spel gezet?
- geen one-way klepje op de dunne carterventilatie (tenzij het verborgen zit achter de benzinedrukregelaar)
Heb je iets gewijzigd aan het stationair (met de regelschroef die daarvoor bovenop het gasklephuis staat in de luchtbypass, of met de aanslagstelschroef die de gaskleppositie regelt?)
O-ringen vernieuwd bij wissel/controle van je injectoren?
Met de info van Gertram lijkt de NTC sensor een te lage weerstandswaarde te geven.
Zonder katalysator : is dat ook zonder lambda dan?
Was het er op benzine altijd al? Hoe oud is je benzine... en je benzinefilter?
Ik zie nog een "extra luchtschuif" op je filmpje (net niet te zien op de foto).
Dat is een luchtslang die de slang, lopend naar de AAV verbindt met de slang die van de AAV naar gasklephuis loopt. Een magneetventiel (met twee elektrische contactjes) regelt de luchtstroom via deze "bypass op de bypass". Niet veel over te vinden in de handboeken, wel in de epc afgebeeld.
Misschien zit loopt er daar nog wel iets fout met de hoeveelheid lucht die om de vlinderklep heen moet kunnen.
Ik denk dat ik trouwens ook zie :
- iets wat lijkt op restanten van een egr : is die netjes buiten spel gezet?
- geen one-way klepje op de dunne carterventilatie (tenzij het verborgen zit achter de benzinedrukregelaar)
Heb je iets gewijzigd aan het stationair (met de regelschroef die daarvoor bovenop het gasklephuis staat in de luchtbypass, of met de aanslagstelschroef die de gaskleppositie regelt?)
O-ringen vernieuwd bij wissel/controle van je injectoren?
Met de info van Gertram lijkt de NTC sensor een te lage weerstandswaarde te geven.
Zonder katalysator : is dat ook zonder lambda dan?
1992 900s LPT
ex 1993 900i LPG
ex 1989 900t FPT
ex 1993 900i LPG
ex 1989 900t FPT
- pinguin
- Geregistreerd lid
- Berichten: 532
- Lid geworden op: vr 26 jan, 2007 12:37
- Regio: Deze houd ik graag voor me zelf
- Contacteer:
Re: LH2.2 wie heeft nog een goed idee ? + filmpje!
Dank allemaal voor het meedenken
loopt inderdaad goed op lpg, het benzine probleem was in 2015 ook al , toen zat de motor nog in een andere auto...
ben afgelopen zomer nog in Denemarken geweest en moest daar weer op benzine rijden, dus ook getankt, benzinefilter heb ik al verwisseld, helpt niet (nu de oude weer terug erop)
(de foto heb ik geleend, is van een andere auto) maar er zit inderdaad nog een soort "extra luchtschuif oid" maar ook deze heb ik er niet bij op gezet. het heeft ooit wel gewerkt met deze onderdelen.
- restanten van een egr? waar zie je dat ?
- idd geen one way klepje ook niet verborgen achter de benzinedruk regelaar
ik heb wel eens het een en ander gewijzigd aan het stationair toerental, zodat 'ie iig op lpg rustig stationair loopt, maar alleen aan het daarvoor bedoelde luchtbypass boutje.
O ringen zijn een paar van vervangen, maar de injectoren heb ik laten reinigen om uit te sluiten dat daar het probleem zat... dus voordat ze van hun plek zijn geweest was het ook al mis.
De NTC sensor zou een lage weerstandswaarde kunnen hebben, maar de motor was niet 0 graden... maar ook niet warm, dus de waarde zou kunnen kloppen.
compressie meten heb ik ook gedaan, dat lijkt allemaal prima, en ontsteking lijkt me ook goed aangezien hij op lpg wel goed rijdt.
loopt inderdaad goed op lpg, het benzine probleem was in 2015 ook al , toen zat de motor nog in een andere auto...
ben afgelopen zomer nog in Denemarken geweest en moest daar weer op benzine rijden, dus ook getankt, benzinefilter heb ik al verwisseld, helpt niet (nu de oude weer terug erop)
(de foto heb ik geleend, is van een andere auto) maar er zit inderdaad nog een soort "extra luchtschuif oid" maar ook deze heb ik er niet bij op gezet. het heeft ooit wel gewerkt met deze onderdelen.
- restanten van een egr? waar zie je dat ?
- idd geen one way klepje ook niet verborgen achter de benzinedruk regelaar
ik heb wel eens het een en ander gewijzigd aan het stationair toerental, zodat 'ie iig op lpg rustig stationair loopt, maar alleen aan het daarvoor bedoelde luchtbypass boutje.
O ringen zijn een paar van vervangen, maar de injectoren heb ik laten reinigen om uit te sluiten dat daar het probleem zat... dus voordat ze van hun plek zijn geweest was het ook al mis.
De NTC sensor zou een lage weerstandswaarde kunnen hebben, maar de motor was niet 0 graden... maar ook niet warm, dus de waarde zou kunnen kloppen.
compressie meten heb ik ook gedaan, dat lijkt allemaal prima, en ontsteking lijkt me ook goed aangezien hij op lpg wel goed rijdt.
- pinguin
- Geregistreerd lid
- Berichten: 532
- Lid geworden op: vr 26 jan, 2007 12:37
- Regio: Deze houd ik graag voor me zelf
- Contacteer:
Re: LH2.2 wie heeft nog een goed idee ? + filmpje!
Vandaag een andere (nieuwe) tempsensor geprobeerd, helaas zonder resultaat :/