Lekstroom accu
- Bluebaas
- Geregistreerd lid
- Berichten: 21
- Lid geworden op: vr 20 feb, 2009 1:11
- Regio: NL - Provincie Gelderland
Lekstroom accu
Wanneer mijn 9000 uit 1997 langer dan een dag stil staat is de accu leeg. Ruik dan ook een schroei lucht.
Plaats ik een lampje tussen de -pool en de massa dan brandt dat. Heb alle zekeringen er al een keer 1 voor 1 uitgetrokken. Lampje blijft branden
Iemand enig idee wat het dan kan zijn?
Plaats ik een lampje tussen de -pool en de massa dan brandt dat. Heb alle zekeringen er al een keer 1 voor 1 uitgetrokken. Lampje blijft branden
Iemand enig idee wat het dan kan zijn?
-
- Donateur (7x)
- Berichten: 31470
- Lid geworden op: vr 29 dec, 2006 1:16
- Regio: NL - Provincie Noord-Holland
Re: Lekstroom accu
Klinkt als een pluskabel die ergens doorgesleten is en bijv. tegen je blok aanligt. Als het een verbruiker is zou je zekering moeten klappen in principe. Ruik je schroeilucht onder de motorkap of in de cabine?
- nastydrive
- Donateur (2x)
- Berichten: 1577
- Lid geworden op: zo 18 jan, 2009 23:32
- Regio: NL - Provincie Zeeland
Re: Lekstroom accu
Het alarm vermoed ik zo
900 16T classic carlsson cabrio 1989 ( airflow kit 185 PK zonder kat met gekietelde APC)
mercedes B 200 turbo 193 Pk
mercedes B 200 turbo 193 Pk
-
- Donateur
- Berichten: 3716
- Lid geworden op: do 17 apr, 2008 10:47
- Regio: NL - Provincie Gelderland
Re: Lekstroom accu
Achter de accu zit een verdeelblok. Alle kabels losmaken en één voor één weer aansluiten tot je de boosdoener hebt gevonden. Dan weet je in welk circuit het misgaat. Wel doen met contact uit. Er vertrekken daar kabels naar het contactslot, de hoofdzekeringkast in de auto, de ABS box onder de motorkap en de zekeringkast voor de accu.
De dikke pluskabel van accu naar startmotor en dynamo wil wel eens problemen geven met teveel overgangsweerstand, dan wordt hij heet en verbrandt de isolatie. Simpel te controleren. Het kan ook nog een kapotte gelijkrichtbrug in de dynamo zijn. Even de dikke B+ loskoppelen op de dynamo dan weet je het. Idem voor de startmotor.
De dikke pluskabel van accu naar startmotor en dynamo wil wel eens problemen geven met teveel overgangsweerstand, dan wordt hij heet en verbrandt de isolatie. Simpel te controleren. Het kan ook nog een kapotte gelijkrichtbrug in de dynamo zijn. Even de dikke B+ loskoppelen op de dynamo dan weet je het. Idem voor de startmotor.
9000 Anniversary 2.3T
- Bluebaas
- Geregistreerd lid
- Berichten: 21
- Lid geworden op: vr 20 feb, 2009 1:11
- Regio: NL - Provincie Gelderland
Re: Lekstroom accu
Ik ruik het alleen in de cabine
- 9323
- Donateur (2x)
- Berichten: 5008
- Lid geworden op: zo 28 sep, 2008 13:47
- Regio: NL - Provincie Utrecht
- Contacteer:
Re: Lekstroom accu
Net een nieuwe radio geplaatst misschien?
'92 900i-16v vijfdeurs, Cherry Red (214c), 287.000km
'23 Ford Kuga PHEV Titanium, Blazer Blue, 14000km
'23 Ford Kuga PHEV Titanium, Blazer Blue, 14000km
- kql
- Donateur (2x)
- Berichten: 508
- Lid geworden op: do 30 dec, 2004 22:38
- Regio: NL - Provincie Noord-Holland
Re: Lekstroom accu
Er staat me vaag iets van bij over een kabelboom achter het dashboard die vanuit fabriek over een scherp randje gedrapeerd is/was. Na verloop van tijd was de isolatie weggeschaafd en maakte de boel sluiting
edit: dit dus: viewtopic.php?f=6&t=140724&p=1544263&hi ... m#p1544263" onclick="window.open(this.href);return false;
/koen
edit: dit dus: viewtopic.php?f=6&t=140724&p=1544263&hi ... m#p1544263" onclick="window.open(this.href);return false;
/koen
90 verkocht
900 2.1 verkocht
9000 cs gesloopt
9000 aero
9-3 aero
900 2.1 verkocht
9000 cs gesloopt
9000 aero
9-3 aero
- Dikketrip
- Donateur (3x)
- Berichten: 1828
- Lid geworden op: do 17 apr, 2014 20:12
- Regio: NL - Provincie Gelderland
- Contacteer:
Re: Lekstroom accu
Ik had ook een kleine lek stroom,
Ik zit bij de anwb dus gewoon gebeld. Die kan lekstroom meten en had het bij mij gevonden;)
Als ik de auto niet op slot doe, blijven er lampjes enz branden.
Ik zit bij de anwb dus gewoon gebeld. Die kan lekstroom meten en had het bij mij gevonden;)
Als ik de auto niet op slot doe, blijven er lampjes enz branden.
Suzuki GSX 1250 FA 100nm bij 3000rpm
Mazda CX-5 GT 2.0 2015 165pk
Ex:
Saab 9-3 1.8t 2004 G3 205pk
Saab 9-5 2.3t 2003 aero 270pk
Mazda CX-5 GT 2.0 2015 165pk
Ex:
Saab 9-3 1.8t 2004 G3 205pk
Saab 9-5 2.3t 2003 aero 270pk
- Bluebaas
- Geregistreerd lid
- Berichten: 21
- Lid geworden op: vr 20 feb, 2009 1:11
- Regio: NL - Provincie Gelderland
Re: Lekstroom accu
Tja dat is nu jammer. Brand gehad midden onder dashboard. Wagen is nu rijp voor de sloop
Heb nog niet kunnen doorgronden war nu precies de oorzaak was
Heb nog niet kunnen doorgronden war nu precies de oorzaak was
- RoccoH
- Donateur (5x)
- Berichten: 6578
- Lid geworden op: za 03 jul, 2004 22:03
- Regio: NL - Provincie Utrecht
Re: Lekstroom accu
Gokje:
kql schreef: ↑ma 12 feb, 2018 13:47Er staat me vaag iets van bij over een kabelboom achter het dashboard die vanuit fabriek over een scherp randje gedrapeerd is/was. Na verloop van tijd was de isolatie weggeschaafd en maakte de boel sluiting
edit: dit dus: http://www.saabforum.nl/viewtopic.php?f ... m#p1544263" onclick="window.open(this.href);return false;
/koen
- Bluebaas
- Geregistreerd lid
- Berichten: 21
- Lid geworden op: vr 20 feb, 2009 1:11
- Regio: NL - Provincie Gelderland
Re: Lekstroom accu
Klopt dat heb ik al een keer eerder van je gelezen. Ben toen ook gelijk op onderzoek uitgegaan maar kon niets verontrustends vinden