Mijn Turbo SE BioPower

1993-2002
Gebruikersavatar
web
Donateur (2x)
Donateur (2x)
Berichten: 316
Lid geworden op: wo 05 feb, 2014 12:03
Regio: NL - Provincie Utrecht

Re: Mijn Turbo SE BioPower

Bericht door web » do 04 jan, 2018 23:29

Wordt als het goed is morgen verzonden :wink:
Alleen nog even nieuwe kaarsjes bij halen. Ffzien of dat morgenochtend lukt.
MY00 9-3 2.0t SE Cabrio - B204E Stage 1, vialle lpi
MY01 9-3 2.0T SE - Aero look, Aero power - Verkocht
MY04 9-5 2.0 Estate Linear - B205E, TD04, Vialle LPI, Stage 1 @ 205pk, Aero remmerij

Gebruikersavatar
ReinO
Donateur (2x)
Donateur (2x)
Berichten: 15929
Lid geworden op: di 03 mei, 2011 6:07
Regio: NL - Provincie Flevoland
Contacteer:

Re: Mijn Turbo SE BioPower

Bericht door ReinO » vr 05 jan, 2018 8:20

je weet dat de cassette rechtop bewaard moet worden?
De Moerasruiter uit het Paradijs
900ng TD04, 1.9 bar!18T.
9-5 estate Aero, MY01, 18T.

Gebruikersavatar
tanisha
Geregistreerd lid
Berichten: 14140
Lid geworden op: ma 19 mar, 2007 3:06
Regio: NL - Provincie Friesland

Re: Mijn Turbo SE BioPower

Bericht door tanisha » vr 05 jan, 2018 10:30

web schreef:Wordt als het goed is morgen verzonden :wink:
Alleen nog even nieuwe kaarsjes bij halen. Ffzien of dat morgenochtend lukt.
Gezien het vermogen raad ik bcpr7es aan i.p.v bcpr7es-11 het zijn in principe dezelfde bougies maar bcpr7es heeft een opening van 0.9 mm en bcpr7es-11 een opening van 1.1mm.
Het verschil in opening geeft een fractie eerder een vonk en dat is precies wat gerunde en LPG auto's nodig hebben.

Voor de di cassette geld even een half uurtje tot rust laten komen in de montage positie alvorens te starten dit i.v.m de siliconen olie in de di cassette.
99 GL 1984
Suzuki Swift 1.5 2007
Subaru g3x 1.3 awd 2006
Suzuki wagon R+ 1.3 2006
1972 trabant 601 combi

veel 900ng, 9-3 en 9-5 onderdelen maar let op ik verstuur geen onderdelen alleen halen!

Gebruikersavatar
web
Donateur (2x)
Donateur (2x)
Berichten: 316
Lid geworden op: wo 05 feb, 2014 12:03
Regio: NL - Provincie Utrecht

Re: Mijn Turbo SE BioPower

Bericht door web » vr 05 jan, 2018 15:44

ReinO schreef:je weet dat de cassette rechtop bewaard moet worden?
Eh, serieus? Vertel dat PostNL maar eens...
Oké... uit de reaktie van Tanisha maak ik op dat ie gelukkig wel "waterdicht" is.

En dat ik de goeie bougies gekocht heb vanmorgen vroeg :wink:
MY00 9-3 2.0t SE Cabrio - B204E Stage 1, vialle lpi
MY01 9-3 2.0T SE - Aero look, Aero power - Verkocht
MY04 9-5 2.0 Estate Linear - B205E, TD04, Vialle LPI, Stage 1 @ 205pk, Aero remmerij

Gebruikersavatar
web
Donateur (2x)
Donateur (2x)
Berichten: 316
Lid geworden op: wo 05 feb, 2014 12:03
Regio: NL - Provincie Utrecht

Re: Mijn Turbo SE BioPower

Bericht door web » zo 07 jan, 2018 21:48

Vanmiddag dan nieuwe kaarsen erin.
Afbeelding

De oplettende kijker heeft het natuurlijk allang gezien:
De vorige eigenaar ging blijkbaar voor 300+pk (met de originele uitlaat? :shock: ) want er zat BCR8ES in, met 0.8mm electrodeafstand.
Nummer 4 was ietsje donkerder dan de rest.
De BCPR7ES kwamen met ongeveer 0.85 uit het doosje, heb er 0.9 van gemaakt.

Verder een zgan DI-cassette gemonteerd.

Vooralsnog ... nul verschil. Nog steeds een lampje (misschien gaat die pas na een aantal probleemloze starts of een reset uit?). Misschien voelt ie iets sneller maar de getallen op de SID zijn hetzelfde.
Wel is het spruitstuk goed lek, dus daar moet even wat aan gebeuren. Eerste boutje kreeg ik zo op de achternamiddag geen moer op, zo pielend achter de stuurbekrachtigingspomp, maar de (stalen...) pakking is wel aan stukken.

Tijdens de bougiewissel heb ik even de ongelooflijk beroerde "cameraslang" gepakt om plaatjes van de zuigers te schieten. Neem de kleuren dus niet te serieus. Mijn beige bekleding zit - dacht ik - meer op de stoelen dan de zuigers.
Afbeelding

Nummer vier is wat nattig. Da's toch wel een tikkie apart. Dit is na zeker een week stilstaan, dus de kans dat het benzine is, is niet zo groot.

Zonder die camera had ik er niks van gemerkt dus ik maak me geen grote zorgen, misschien is het wel weg na even rijden met de nieuwe ontsteking. Ik heb dus geen moeite gedaan om hem naar BDC te draaien voor een beter beeld van de zuiger als geheel.
MY00 9-3 2.0t SE Cabrio - B204E Stage 1, vialle lpi
MY01 9-3 2.0T SE - Aero look, Aero power - Verkocht
MY04 9-5 2.0 Estate Linear - B205E, TD04, Vialle LPI, Stage 1 @ 205pk, Aero remmerij

Gebruikersavatar
ReinO
Donateur (2x)
Donateur (2x)
Berichten: 15929
Lid geworden op: di 03 mei, 2011 6:07
Regio: NL - Provincie Flevoland
Contacteer:

Re: Mijn Turbo SE BioPower

Bericht door ReinO » ma 08 jan, 2018 6:11

'zgan' : gaf ie in de vorige auto geen ce melding? anders blijft het giswerk met die di.
De foutmelding kan soms ff duren. De ecu zekering er uit of even de accupool ontkoppelen of de 2 accupolen even tegen elkaar tikken geven allemaal
een reset. Langer de accu van de pool geeft een betere reset, maar is meestal niet nodig.
De foto s vind ik lastig te beoordelen maar wel raar dat het daar vochtig is. Die bougies zien er nog perfect uit
Maar goed de tune zelf is ook heftig en wellicht handmatig gemaakt zonder afr... ?
De Moerasruiter uit het Paradijs
900ng TD04, 1.9 bar!18T.
9-5 estate Aero, MY01, 18T.

Gebruikersavatar
tanisha
Geregistreerd lid
Berichten: 14140
Lid geworden op: ma 19 mar, 2007 3:06
Regio: NL - Provincie Friesland

Re: Mijn Turbo SE BioPower

Bericht door tanisha » ma 08 jan, 2018 9:20

Hou je koelvloeistof even in de gaten die nattigheid moet ergens weg komen.
99 GL 1984
Suzuki Swift 1.5 2007
Subaru g3x 1.3 awd 2006
Suzuki wagon R+ 1.3 2006
1972 trabant 601 combi

veel 900ng, 9-3 en 9-5 onderdelen maar let op ik verstuur geen onderdelen alleen halen!

Gebruikersavatar
Steve-O
Donateur (7x)
Donateur (7x)
Berichten: 8299
Lid geworden op: za 23 okt, 2004 21:24
Regio: Deze houd ik graag voor me zelf

Re: Mijn Turbo SE BioPower

Bericht door Steve-O » di 09 jan, 2018 12:08

web schreef:
ReinO schreef:je weet dat de cassette rechtop bewaard moet worden?
Eh, serieus? Vertel dat PostNL maar eens...
Het gaat niet om het transport, maar om het "settelen" van de koelende olie intern. Na ontvangst conform montage een uur of 2 rechtop laten staan en dan pas testen, is het devies. Als je dit niet hebt gedaan, is er grote kans dat de levensduur van de DI is verkort. Ik weet dat dit nu mosterd na de maaltijd lijkt, maar onthoud het voor je volgende kaarsinspectie: "niet rechtop wegzetten = 1 tot 2 uur wachten met starten".
East of the Sun, West of the Moon

Enquete moderne autoverlichting:
https://www.anwb.nl/belangenbehartiging ... erlichting

Gebruikersavatar
web
Donateur (2x)
Donateur (2x)
Berichten: 316
Lid geworden op: wo 05 feb, 2014 12:03
Regio: NL - Provincie Utrecht

Re: Mijn Turbo SE BioPower

Bericht door web » di 09 jan, 2018 20:21

Gedaan hoor. Een halve dag rechtop in de doos en na montage nog een uurtje moet genoeg zijn.

Kvs ga ik op letten!

Afbeelding
MY00 9-3 2.0t SE Cabrio - B204E Stage 1, vialle lpi
MY01 9-3 2.0T SE - Aero look, Aero power - Verkocht
MY04 9-5 2.0 Estate Linear - B205E, TD04, Vialle LPI, Stage 1 @ 205pk, Aero remmerij

Gebruikersavatar
ReinO
Donateur (2x)
Donateur (2x)
Berichten: 15929
Lid geworden op: di 03 mei, 2011 6:07
Regio: NL - Provincie Flevoland
Contacteer:

Re: Mijn Turbo SE BioPower

Bericht door ReinO » zo 04 feb, 2018 11:24

al een stapje verder gekomen?
De Moerasruiter uit het Paradijs
900ng TD04, 1.9 bar!18T.
9-5 estate Aero, MY01, 18T.

Gebruikersavatar
web
Donateur (2x)
Donateur (2x)
Berichten: 316
Lid geworden op: wo 05 feb, 2014 12:03
Regio: NL - Provincie Utrecht

Re: Mijn Turbo SE BioPower

Bericht door web » ma 05 feb, 2018 19:47

In zoverre, na een paar ritten is check engine vanzelf uit gegaan en vooralsnog uit gebleven, maar ik rijd nauwelijks zolang het spruitstuk lekt en ik vette boost overshoot heb, dus dat zegt niet veel.

Ik pb wel even een van de forumklussers, want ik zie mezelf in dit seizoen nog even geen dagje staan pielen met het uitlaatspruitstuk, zolang de garage niet opgeruimd is. Kan beter even iemand doen die de auto beter kent, en reserve draadeinden enzo bij de hand heeft.
En ik wil weten hoe goed de carosserie nu echt is voordat ik verder ga investeren, want er schijnen wat zwakke punten te zijn die niet direct aan de oppervlakte liggen.

Er is budget voor een fijne uitlaat/downpipe en een paar cm omlaag, maar dan wil ik wel wat jaren door kunnen met deze koets. En dan dus ook de bekende zichtbare plekjes professioneel aan laten pakken. Kortom dat gaat geld kosten wat je er nooit meer uit krijgt, tenzij je er zélf jaren plezier van hebt :mrgreen:
MY00 9-3 2.0t SE Cabrio - B204E Stage 1, vialle lpi
MY01 9-3 2.0T SE - Aero look, Aero power - Verkocht
MY04 9-5 2.0 Estate Linear - B205E, TD04, Vialle LPI, Stage 1 @ 205pk, Aero remmerij

Gebruikersavatar
ReinO
Donateur (2x)
Donateur (2x)
Berichten: 15929
Lid geworden op: di 03 mei, 2011 6:07
Regio: NL - Provincie Flevoland
Contacteer:

Re: Mijn Turbo SE BioPower

Bericht door ReinO » di 06 feb, 2018 11:35

die veerpoten voor zaten nog helemaal gaaf op je carros. achterveren hadden we niet gecheckt dacht ik. en voor de rest: heb vertrouwen!
Robbert Bevaart krijgt dat spruitstuk gegarandeerd goed voor je en heeft ook alle benodigde vaardigheden en spullen voor het geval ze afbreken.
De Moerasruiter uit het Paradijs
900ng TD04, 1.9 bar!18T.
9-5 estate Aero, MY01, 18T.

Gebruikersavatar
web
Donateur (2x)
Donateur (2x)
Berichten: 316
Lid geworden op: wo 05 feb, 2014 12:03
Regio: NL - Provincie Utrecht

Re: Mijn Turbo SE BioPower

Bericht door web » do 08 feb, 2018 0:16

Achterveerschotels moeten we even bekijken inderdaad, en ik heb begrepen dat er achter de wielkuipen bij het schutbord ook ellende kan zitten, en zo zijn er misschien wel meer plekken.
Sowieso heb ik 1 klein gaatje in een verder op het eerste gezicht best strakke bodem, op zo'n "laagste punt", maar dat is niet schokkend.

Dus aan de oppervlakte een goeie indruk inderdaad, anders had ik hem ook niet gekocht :-)
Maar voordat ik aan een intercooler, downpipe en dat soort speelgoed ga denken, of de eerste keer dat het blok open moet (zou die natte zuiger koelvloeistof zijn?) gelijk gesmede zuigers monteer, wil ik wel weten of de basis echt goed is.

Robbert had ik eigenlijk niet aan gedacht (ik moet er even aan wennen dat hij blijkbaar meer doet dan alleen electra) maar ik heb via-via al een ander contact gelegd in de PB. Wordt dat niks dan ga ik zeker even bij Robbert op de koffie.
MY00 9-3 2.0t SE Cabrio - B204E Stage 1, vialle lpi
MY01 9-3 2.0T SE - Aero look, Aero power - Verkocht
MY04 9-5 2.0 Estate Linear - B205E, TD04, Vialle LPI, Stage 1 @ 205pk, Aero remmerij

Gebruikersavatar
ReinO
Donateur (2x)
Donateur (2x)
Berichten: 15929
Lid geworden op: di 03 mei, 2011 6:07
Regio: NL - Provincie Flevoland
Contacteer:

Re: Mijn Turbo SE BioPower

Bericht door ReinO » do 08 feb, 2018 9:09

sowieso grappig om bij hem langs te gaan want hij heeft werkelijk alle mogelijk uitleesapparatuur en gereedschap om te klussen aan je auto.
De onderkant heeft van die rubber doppen voor waterafvoer, meestal niet spannend. De wielkastranden: kwetsbaar maar bij jou auto nog supergaaf
en dat is mazzel.
Onder de dorpels - ff de skirts er af- is soms roest te vinden. Wanneer je de kofferbekleding even loshaalt dan kun je precies zien hoe het
met de bodem daar rond de veerschotels gesteld is. Maar nog ff wachten op warmer weer, die paar maanden maakt ook niet uit.
Die saabs zijn meestal beter dan je denkt! Achterstallig onderhoud is eerder een probleem.
De Moerasruiter uit het Paradijs
900ng TD04, 1.9 bar!18T.
9-5 estate Aero, MY01, 18T.

Gebruikersavatar
web
Donateur (2x)
Donateur (2x)
Berichten: 316
Lid geworden op: wo 05 feb, 2014 12:03
Regio: NL - Provincie Utrecht

Re: Mijn Turbo SE BioPower

Bericht door web » do 01 mar, 2018 18:27

Nou, ik heb de knoop doorgehakt en toch maar een Vialle LPi installatie gekocht voor de kilometers.

Afbeelding

er zit alleen nog een auto omheen. Op één been kun je niet lopen toch?
MY00 9-3 2.0t SE Cabrio - B204E Stage 1, vialle lpi
MY01 9-3 2.0T SE - Aero look, Aero power - Verkocht
MY04 9-5 2.0 Estate Linear - B205E, TD04, Vialle LPI, Stage 1 @ 205pk, Aero remmerij

Plaats reactie