De grootste

voor de liefhebbers van het tunen van hun Saab.
Gebruikersavatar
Steve-O
Donateur 2014 + 2015 + 2016 + 2017 + 2018 + 2019
Donateur 2014 + 2015 + 2016 + 2017 + 2018 + 2019
Berichten: 5352
Lid geworden op: za 23 okt, 2004 21:24
Regio: NL - Provincie Friesland

Re: De grootste

Bericht door Steve-O » zo 03 dec, 2017 23:56

Tja, dan moet je thuisbrenger en boorgereedschapsetje er sowies aan geloven, en dan broeden op wat je nog meer kan missen.

Je tank op 50 vulling houden en je LPG-zooi eruit ;-(+ :-P+ :wink:

collega
Donateur 2019
Donateur 2019
Berichten: 1069
Lid geworden op: zo 06 jan, 2008 17:41
Regio: NL - Provincie Gelderland

Re: De grootste

Bericht door collega » ma 04 dec, 2017 10:49

Ik moet nog 35 kg besparen als ik die Maptun zou gebruiken.
Thuisbrenger is er al uit.
Voel me een beetje als Drs. P in de Troika...
Nu: 9-5 Aero Maptun Stage 1 violet amethyst 2001/2016: 171K

Vroeger:
900T16S '87 200k, '87 58K en 900 2.1 55K(sold)
900 T16S cabrio '87 163k (sold)
9000 CS 200k, LPT 55K (sold)
9000 Aero 100k (sold)
9-5 3.0V6 200k en Aero 170K (sold)

totaal 1.372.000 km Saab

paso
Geregistreerd lid
Berichten: 109
Lid geworden op: vr 30 jun, 2017 23:12
Regio: BE - Antwerpen / Anvers

Re: De grootste

Bericht door paso » za 09 dec, 2017 12:54

Steve-O schreef:Ik heb wellicht de ultieme "doodsteek" voor de Audi van je collega gevonden. Ik trof een overzichtje van de maximale snelheden waarmee diverse auto's de Elandtest succesvol kunnen doorstaan. Het lijkt typisch dat Audi in de periode van je collega's bolide, hun onderstel nog niet zover op orde had als SAAB.

Een 9-5 Aero Estate 2006 en een Sedan uit 2004 klaarde hem namelijk met 75 km/h en de Audi's uit die periode komen er boven de 71 km/h nier mer goed vanaf.

Dus duelletje is appeltje-eitje.

Bron: http://teknikensvarld.se/algtest/
Xantia activa, 85.... Is dan ook een beest qua wegligging
Saab 9-5 2.0 SE estate bj 2000 403500km
Porsche 944 type 1 te restaureren
Renault Avantime 2.2 Dci privilege te restau.....
Honda Jazz 1.4 DSI 2004
Honda Transalp Xl600V 1987

Gebruikersavatar
Henk-Jan
Geregistreerd lid
Berichten: 12953
Lid geworden op: vr 01 sep, 2006 9:30
Regio: Outside Europe

Re: De grootste

Bericht door Henk-Jan » za 09 dec, 2017 15:58

collega schreef:Ik moet nog 35 kg besparen als ik die Maptun zou gebruiken.
Thuisbrenger is er al uit.
Voel me een beetje als Drs. P in de Troika...
Je kan natuurlijk ook een andere collega van je bij hem in de auto uitnodigen tijdens een sprintje, tenzij hij dat doorziet natuurlijk. :-P+

Ach, wacht nog eventjes af tot hij een flinke onderhoudsbeurt moet laten doen, dit valt te herkennen aan de daarop volgende radiostilte. :wink:

Tot die tijd, dit soort dingen op het intranet verspreiden: http://dougdemuro.kinja.com/german-reli ... 1572026115" onclick="window.open(this.href);return false;

Als voorproefje:
German Reliability: The Greatest Myth Ever Sold to American Car Buyers

As a journalist, I feel that it's my duty to provide you, the reader, with carefully researched columns that employ unbiased facts to present multiple sides of today's most complex issues. So today I'm going to use a lot of hyperbole and anecdotal evidence to write about German cars.

I came up with the idea for today's column – that the only thing less reliable than a German car is a Happy Meal wristwatch – a few weeks ago while talking to a German friend. He told me, with absolutely no hint of irony in his voice (because Germans don't have the capacity for irony; just cleanliness), that modern German cars will "last forever." He was also stunned when I began violently coughing after several minutes of uncontrollable laughter.

For some reason, Germans still believe this stuff. They actually think that modern German cars, which use the same technology for cruise control as our government uses to monitor the skies for impending nuclear warfare, will still be running perfectly in 20 years.

[...]
Geld maakt niet gelukkig, daarom is Saab-rijden ook zo fijn...

Heden: 9-3x XWD (MY11) + 9-3 Cabrio (MY01) + Saabo (MY68) 2017 - ...
Te koop in NL(?): Toyota Celica Liftback AT160 (MY87) 2014 - ...
Het begin: 9000 CS 2.3i Automaat (MY92) 2006 - 2013

gewoonikke
Geregistreerd lid
Berichten: 96
Lid geworden op: vr 18 aug, 2017 21:09
Regio: Luxemburg

Re: De grootste

Bericht door gewoonikke » zo 10 dec, 2017 2:23

eigenlijk wel sneu voor je collega, zo een ego en dan maar 420pk op zulks gewichtm
Wil wel een keer zijn ego wat kleiner komen maken met mijn sleepertje :wink:
Heb hier nog een leuk Kadettje E staan met een c20LET stage 4.
Weegt 785kg met 379 pk op 5450rpm :lol: :lol:

Plaats reactie