Voorstellen: Sjoerd

2002-2012
Santpoort88
Geregistreerd lid
Berichten: 20
Lid geworden op: di 04 jul, 2017 10:30
Regio: NL - Provincie Noord-Holland

Re: Voorstellen: Sjoerd

Bericht door Santpoort88 » wo 01 nov, 2017 12:50

Heren,

Hoe is het geluid via de Anker SoundSync? Ik lees gemixte reviews hierover op het internet.

Gebruikersavatar
raspaardje
Donateur
Donateur
Berichten: 1079
Lid geworden op: za 16 sep, 2006 9:23
Regio: NL - Provincie Utrecht

Re: Voorstellen: Sjoerd

Bericht door raspaardje » do 02 nov, 2017 11:10

Geluid is prima, heb nog wel een ground loop noise isolator besteld vanwege de hoge piep die nu aanwezig is.
En gek genoeg was deze er niet bij het gebruik van de 3 euro BT-Aux adapter uit China.

Dinsdag bij de installatie werkte alles naar behoren, alle control buttons icm Spotify.
Gisteren deden de play/pauze en skip knoppen het dus niet meer, heeft waarschijnlijk te maken met een update van de Spotify app.
Voice control via Android werkt perfect via 2 keer kort drukken op de centrale knop, gesprekken opnemen en stoppen gaat ook nog prima.

Ik heb hem nu zo zitten, microfoon van de carkit is op deze manier prima te gebruiken.

Afbeelding
2006 Saab 9-3 Cabrio 1.9 TiD Vector 20 Years Edition - Hirsch 175pk/370Nm, Electric Blue
2019 Volvo V60 T5 R-design - Polestar 253pk/400Nm, Osmium Grey

wouterzijlstra
Geregistreerd lid
Berichten: 11
Lid geworden op: ma 26 jun, 2017 14:19
Regio: NL - Provincie Groningen

Re: Voorstellen: Sjoerd

Bericht door wouterzijlstra » do 02 nov, 2017 12:52

Geluid heb ik even getest op kantoor met mijn eigen koptelefoon. Klinkt prima en geen ruis!

Gebruikersavatar
Dikketrip
Donateur (3x)
Donateur (3x)
Berichten: 1828
Lid geworden op: do 17 apr, 2014 20:12
Regio: NL - Provincie Gelderland
Contacteer:

Re: Voorstellen: Sjoerd

Bericht door Dikketrip » wo 08 nov, 2017 20:39

Grappig,

Je auto heet Sjoerd;)
Mooie naam, Friese naam;)

Mooie auto, ziet er shiney uit!
Goede keus tuning is echt iets wat je gewoon moet doen. Hij is er immers voorgemaakt.

Geniet van je auto! En geniet van het forum!
Suzuki GSX 1250 FA 100nm bij 3000rpm
Mazda CX-5 GT 2.0 2015 165pk
Ex:
Saab 9-3 1.8t 2004 G3 205pk
Saab 9-5 2.3t 2003 aero 270pk

Gebruikersavatar
raspaardje
Donateur
Donateur
Berichten: 1079
Lid geworden op: za 16 sep, 2006 9:23
Regio: NL - Provincie Utrecht

Re: Voorstellen: Sjoerd

Bericht door raspaardje » do 09 nov, 2017 11:29

De knoppen van de Anker doen het weer icm Spotify.
En idd was er recent een update van de app.

Hoe relaxed is het om je telefoon geheel handsfree te bedienen.
Nogmaals dank voor de tip, Wouter, zoiets had ik veel eerder moeten hebben!
2006 Saab 9-3 Cabrio 1.9 TiD Vector 20 Years Edition - Hirsch 175pk/370Nm, Electric Blue
2019 Volvo V60 T5 R-design - Polestar 253pk/400Nm, Osmium Grey

Gebruikersavatar
RoccoH
Donateur (5x)
Donateur (5x)
Berichten: 6578
Lid geworden op: za 03 jul, 2004 22:03
Regio: NL - Provincie Utrecht

Re: Voorstellen: Sjoerd

Bericht door RoccoH » do 09 nov, 2017 11:37

Als je wilt bellen met een carkit aangesloten op de aux, dan moet je toch elke keer handmatig overschakelen naar aux op je ICM?

Het grote voordeel van een carkit aansluiten op TEL1 is dat je ICM automatisch de radio/cd/aux mute als er een telefoongesprek binnen komt.

Gebruikersavatar
raspaardje
Donateur
Donateur
Berichten: 1079
Lid geworden op: za 16 sep, 2006 9:23
Regio: NL - Provincie Utrecht

Re: Voorstellen: Sjoerd

Bericht door raspaardje » do 09 nov, 2017 11:42

Dat is het enige ja. Kan dat nog steeds wanneer je al een telefoonmodule in je kofferbak gemonteerd zit (die ik gebruik voor mijn zakelijke telefoon)?

Twee keer op de SRC stuurknop drukken en dan via de Anker opnemen (1x drukken) of afwijzen (2x drukken).
Ik wil zo min mogelijk extra sh*t in de auto en aan die voorwaarde voldoet de Anker Soundsync zoals ik hem heb gemonteerd perfect.
2006 Saab 9-3 Cabrio 1.9 TiD Vector 20 Years Edition - Hirsch 175pk/370Nm, Electric Blue
2019 Volvo V60 T5 R-design - Polestar 253pk/400Nm, Osmium Grey

Gebruikersavatar
RoccoH
Donateur (5x)
Donateur (5x)
Berichten: 6578
Lid geworden op: za 03 jul, 2004 22:03
Regio: NL - Provincie Utrecht

Re: Voorstellen: Sjoerd

Bericht door RoccoH » do 09 nov, 2017 12:07

Voorbereiding voor een externe carkit = TEL1
Telefoonmodule in je kofferbak gemonteerd = TEL2

Het lijkt mij sterk dat Saab TEL1 en TEL2 tegelijkertijd leverde in één auto, lijkt mij eerder TEL1 of TEL2. Maar technisch gezien zou het volgens mij wel mogelijk moeten zijn.

Je zou kunnen kijken of de TEL1 stekker (375) aanwezig is, rechterkant van je middenconsole, zie de uitleg bij TEL1 op: http://saabworld.net/showthread.php?t=25259" onclick="window.open(this.href);return false; Of even je chassisnummer invullen op http://www.thesaabsite.com" onclick="window.open(this.href);return false; en kijken onder "additional Details" wat er bij Telephone vermeld staat.

Zo niet dan is TEL1 nog wel achteraf in te bouwen: https://www.saab-93-ss.nl/downloads/32025900NL.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
raspaardje
Donateur
Donateur
Berichten: 1079
Lid geworden op: za 16 sep, 2006 9:23
Regio: NL - Provincie Utrecht

Re: Voorstellen: Sjoerd

Bericht door raspaardje » do 09 nov, 2017 12:18

Dank voor de info.
De BT-Aux adapter heb ik dan nog steeds nodig voor het streamen van muziek.
En als dat ding nu ook gewoon werkt als carkit (maar dan met maximaal 2x een knop extra indrukken...) dan vind ik het prima zo.... :lol:
2006 Saab 9-3 Cabrio 1.9 TiD Vector 20 Years Edition - Hirsch 175pk/370Nm, Electric Blue
2019 Volvo V60 T5 R-design - Polestar 253pk/400Nm, Osmium Grey

wouterzijlstra
Geregistreerd lid
Berichten: 11
Lid geworden op: ma 26 jun, 2017 14:19
Regio: NL - Provincie Groningen

Re: Voorstellen: Sjoerd

Bericht door wouterzijlstra » ma 10 jun, 2019 13:48

Tijdje geleden, tijd voor een update over Sjoerd!

Afbeelding

Sjoerd staat inmiddels op 197k kilometers en bevalt nog dikke prima. Inmiddels is er wel een hoop aan toegevoegd en versleuteld :-).

Upgrade naar ES2-7
Allereerst ben ik zelf aan de slag gegaan met de audio upgrade naar ES2-7 en heb ik een AMP1 met speakers van een forum lid in België weten te scoren (Thx Robin!). De glas bekabeling was al voorbereid in mijn auto aanwezig maar om het allemaal aan elkaar te krijgen in de juiste volgorde en in de juiste kabelgootjes was kort gezegd een uitdaging.

Afbeelding

Afbeelding

Gelukkig ging het weekend na weekend steeds een stukje verder en kreeg ik het aan de praat! Tezamen met een een ICM3, want dat staat leuk en kreeg ik er van Robin bij :-).

Afbeelding

Afbeelding

Na de upgrade was het geluid beter, maar ontbrak er nog steeds een hoop laag. Het was door de bluetooth module via aux een stuk helderder geworden maar had nog totaal geen warmte. Jammer!

Vreemd genoeg hoefde ik de AMP1 en ICM3 niet te laten activeren door de Saab dealer, achteraf had ik dat beter wel kunnen doen want de auto gaf na een paar dagen allemaal gekke traction control meldingen en weigerde na een week te starten.

Afbeelding

Afbeelding

Wat blijkt, als je de ICM module 'zomaar' vervangt dan blijft de auto hier naar zoeken en raakt uiteindelijk vol met storingen. Hele audio afgemeld en aangemeld en nooit weer last van gehad.

Chiptuning & winterbanden
Het volgende cadeautje voor Sjoerd kwam in de vorm van Maptuning bij Joel Autohuis. Daarmee veranderde Sjoerd van een geweldige auto naar een heerlijke auto. MAN wat een verschil !:). Begin Winter kwamen daar nog wat originele 16" saab velgen met winterslofjes bij.

Upgrade naar ES3-13
Deze maand heb ik het volgende project gedaan. Aangezien ik een mail kreeg van mede forummer Hans (eveneens uit België). Of ik nog interesse had in een upgrade naar ES3-13...... Ja shit, eigenlijk wel. Maar aangezien de vorige ervaringen toch wat tricky. Hans had deze in alle rust uit de (nu) sloop auto van zijn ouders geknutseld inclusief kabelboom en alle speakers (Thx!!).

Toch de knoop doorgehakt. Let's do it!

Dit keer wél met behulp van de Saab dealer, hebben we dit afgelopen vrijdag samen ingebouwd in slechts een paar uurtjes. Hoewel een van de monteurs eerst een beetje huiverig was, ging er een paar uur later een stevige high five tegenaan! It works!

Afbeelding

Afbeelding

Voor deze upgrade lag er géén voorbereiding. Geen glasvezel kabels, geen stroom en geen speakerskabels. Deze hebben we dus uit de andere kabelboom moeten afsplitsen en toevoegen. Heel blij dat ik dit niet zélf moest doen :mrgreen:. De 'mount' waar de versterker in past overgezet en de speakers gemonteerd.

Dus nu heeft Sjoerd - eindelijk - de speakers die hij vanaf de fabriek had moeten hebben :-). Het enige wat nog rest is een nieuwe deksel zoeken voor in de kofferbak. Deze heb ik passend moeten maken maar staat een beetje gek.

En de audio? KLINKT EINDELIJK GOED!

Afbeelding

Onderhoud
Onderhoud tot zover is echt uitstekend te noemen. Sjoerd is en wordt goed onderhouden en afgezien van wat bobines die toe waren aan vervanging nog geen gekke dingen!:). Solid as a rock.

Tot zover!:)

Gebruikersavatar
Jappe
Geregistreerd lid
Berichten: 182
Lid geworden op: do 24 mei, 2007 7:46
Regio: - kies een regio

Re: Voorstellen: Sjoerd

Bericht door Jappe » di 11 jun, 2019 18:53

Puik werk beerchug:

Gebruikersavatar
Dikketrip
Donateur (3x)
Donateur (3x)
Berichten: 1828
Lid geworden op: do 17 apr, 2014 20:12
Regio: NL - Provincie Gelderland
Contacteer:

Re: Voorstellen: Sjoerd

Bericht door Dikketrip » wo 12 jun, 2019 14:21

Cool dat je blijft upgraden en daten
Suzuki GSX 1250 FA 100nm bij 3000rpm
Mazda CX-5 GT 2.0 2015 165pk
Ex:
Saab 9-3 1.8t 2004 G3 205pk
Saab 9-5 2.3t 2003 aero 270pk

Plaats reactie