Op zoek naar een caab | Gevonden: '04 9-3 Cabrio 1.8t Hirsch
-
Zeb
- Donateur (2x)

Re: Op zoek naar een caab | Gevonden: '04 9-3 Cabrio 1.8t Hi
Wauw blinken doet die zeker!
Is dit een soort wet look wax?
Is dit een soort wet look wax?
-
Mac O.
- Geregistreerd lid
Sorry, erg late reactieZeb schreef:Is dit een soort wet look wax?
De cabrio heeft zich het afgelopen half jaar voorbeeldig gedragen, maar nu beginnen er wel wat dingetjes aan te komen. Om te beginnen manifesteert zich sinds enkele weken een rammel in de voorwielophanging links. Bij mijn Volvo's waren dat steevast de stabi-stangetjes, dus ik hoop dat dat nu ook zo is. Nieuwe exemplaren liggen inmiddels klaar, dus als het in het weekend uitkomt dat vervang ik ze effe.
Lastiger is het portierslot aan de rechterkant. Ik heb inmiddels begrepen dat die vaker stuk gaan. Zo ook bij mij. Zo nu en dan sluit of opent het portier niet mee met de centrale vergrendeling. Een nieuwe unit kost ruim over de 200 Euro, wat wel een beetje veel is. Maar eens kijken hoe lang ik het kan accepteren om dat knopje handmatig naar beneden te drukken, en anders t.z.t. toch maar vervangen (hopelijk zijn er dan nog nieuwe units leverbaar).
Tot slot: Het valt me op dat de velgen aan de achterkant veel sneller vies worden van het remstof dan aan de voorkant. Bovendien is er een lichte vibratie merkbaar in de auto bij snelheden rond de 120km/u. Typisch een snelheid waarbij niet/slecht gebalanceerde wielen gaan trillen, maar in mijn geval mogelijk ook veroorzaakt door hangende remklauwen. Het vreemde is echter dat de remschijven mooi glad ingesleten zijn en dat de velgen nauwelijks warm worden. Bij hangende klauwen zou je verwachten dat de velgen erg heet worden en/of dat de remschijven een afwijkende slijtage vertonen. Weet iemand of je die klauwen op een of andere manier kunt testen? Zijn dit exemplaren waarbij de zuigers geschroefd zitten waardoor je ze niet handmatig kunt indrukken?
-
PK1970
- Geregistreerd lid
Dat "knarsen" is een bekend euveltje bij de productiejaren 2004 en 2005. Je hoort het vooral wanneer je over een verkeersdrempel gaat bij koude temperaturen en het zijn idd de rubbertjes van de stabi-stangetjes. Soms hoef je ze alleen maar even in te vetten en is het probleem al verholpen. Ik laat het altijd standaard even doen bij het wisselen van de zomer- en winterbanden.
-
Mac O.
- Geregistreerd lid
Het is niet zozeer 'knaresen' maar echt een rammel die je inderdaad vooral hoort wanneer de wielen snel inveren (zoals op een drempel of oneffenheden in de weg).
-
jaap noord
- Geregistreerd lid
Kan een gebroken veer (spiraal) zijn. Dit is zelf te zien cq te controleren.
GM had in die tijd meer inferieure veren, ook de Opels hadden hier redelijk last van. Zelfs na 1 jaar al weer gebroken veren.
GM had in die tijd meer inferieure veren, ook de Opels hadden hier redelijk last van. Zelfs na 1 jaar al weer gebroken veren.
-
Mac O.
- Geregistreerd lid
Bij het wisselen naar zomerbanden inderdaad ook al naar de veer gekeken, maar die bestaat gelukkig nog steeds uit één stuk
Morgen eerst maar eens de 'rammelstokjes' vervangen en dan kijken of het daarmee is opgelost. Indien niet, dan hoop ik op meer suggesties van jullie kant
Morgen eerst maar eens de 'rammelstokjes' vervangen en dan kijken of het daarmee is opgelost. Indien niet, dan hoop ik op meer suggesties van jullie kant
-
Mac O.
- Geregistreerd lid
Nou, het linker rammelstokje is vervangen. Ik zou bijna harder willen vloeken (dat deed ik wel toen het wringijzer losschoot waarmee ik de stabilisatorstang wat naar beneden wilde drukken om het nieuwe stangetje te kunnen plaatsen, wat ten koste ging van een stuk duimvel van 2mm dik
) want potverdikkeme wat zaten die moeren vast zeg, echt bijna niet los te krijgen.
Straks maar eens een stukkie rijden. Ben benieuwd. Nu eerst koffie.
Straks maar eens een stukkie rijden. Ben benieuwd. Nu eerst koffie.
-
jaap noord
- Geregistreerd lid
Haha, geniet van je koffie!
Zo te lezen heb je die verdiend.
Zo te lezen heb je die verdiend.
-
Mac O.
- Geregistreerd lid
Dank je. Koffie met zelfgebakken cake was het, heerlijk
Maar het rammeltje is inderdaad helemaal weg, dus ik ben weer happy (was ik toch wel, trouwens)!
Volgend weekend maar eens kijken of ik voldoende moed kan verzamelen om het stangetje aan de rechterkant te vervangen (en sowieso dan een paar keer van tevoren met WD40 insprayen).
Straks met het Saabje naar de Maasvlakte om het vertrek van de Pioneering Spirit te aanschouwen. Hopelijk is de regen dan weg zodat we nog een stukje open kunnen rijden.
De koplampen van de Saab hadden / hebben wat last van 'staar' en kleine putjes/beschadigingen. Ik hoopte dat dat eruit kon worden gepolijst. Vanmorgen even bij een vriend langsgeweest die vrij kundig is in het poetsvak en die al vaker met succes doffe koplampen heeft opgeknapt. De operatie is deels geslaagd. De 'glazen' zien er weer wat frisser uit, maar de staar blijkt toch meer aan de binnenkant of misschien zelfs ín het kunststof te zitten. Dat is er dus niet uit te polijsten. Zijn die dingen los te vervangen of zit je dan automatisch vast aan een compleet nieuwe unit?
Maar het rammeltje is inderdaad helemaal weg, dus ik ben weer happy (was ik toch wel, trouwens)!
Straks met het Saabje naar de Maasvlakte om het vertrek van de Pioneering Spirit te aanschouwen. Hopelijk is de regen dan weg zodat we nog een stukje open kunnen rijden.
De koplampen van de Saab hadden / hebben wat last van 'staar' en kleine putjes/beschadigingen. Ik hoopte dat dat eruit kon worden gepolijst. Vanmorgen even bij een vriend langsgeweest die vrij kundig is in het poetsvak en die al vaker met succes doffe koplampen heeft opgeknapt. De operatie is deels geslaagd. De 'glazen' zien er weer wat frisser uit, maar de staar blijkt toch meer aan de binnenkant of misschien zelfs ín het kunststof te zitten. Dat is er dus niet uit te polijsten. Zijn die dingen los te vervangen of zit je dan automatisch vast aan een compleet nieuwe unit?
-
Mac O.
- Geregistreerd lid
Vraagje: Ik heb een dashcam gekocht en wil deze met een vaste voeding via een piggyback aansluiten in de zekeringkast. Het is daarvoor nodig om de bekleding van de linker A-stijl los te halen. Hoe doe ik dat? En kan ik die zo weer terugplaatsen of zitten er van die plastic plugjes in die snel afbreken (zodat ik die beter van tevoren kan kopen)?
-
V6Aero
- Donateur (4x)

Vaak zit er (behoorlijk) wat aanslag aan de binnenkant van de koplampen. Ergens op het forum staat een handleiding hoe je dat weg kunt poetsen. Het aanzicht en de lichtopbrengst verbeteren hierdoor enorm, maar het is wel een klusje waar je - naast een dosis geduld - de tijd voor moet nemen. De kunstof glazen zijn niet los te vervangen.
-
Mac O.
- Geregistreerd lid
-
Mac O.
- Geregistreerd lid
Omdat het weer hoognodig was is de cabrio weer eens fatsoenlijk gewassen en opnieuw in de Fusso sealant gezet. Afgelopen dagen verschillende keren naar Zeeland gereden maar dat rijdt met een schone auto toch lekkerder
Wat is het trouwens toch heerlijk om lekker met het dakje naar beneden en snelwegmijdend met zo'n auto te touren zeg.

-
DionHPT
- Geregistreerd lid
Heerlijk! Keuze voor Fusso is ook erg goed.
Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
-
Mac O.
- Geregistreerd lid
Klopt, is echt geweldig spul. Aanbrengen moet secuur gebeuren, maar de waterafstotende eigenschappen, duurzaamheid en (in iets mindere mate weliswaar) glans zijn extreem goed te noemen.DionHPT schreef:Heerlijk! Keuze voor Fusso is ook erg goed.
Toch nog maar even mijn eerdere vraag herhalen:
Anyone?Mac O. schreef:Vraagje: Ik heb een dashcam gekocht en wil deze met een vaste voeding via een piggyback aansluiten in de zekeringkast. Het is daarvoor nodig om de bekleding van de linker A-stijl los te halen. Hoe doe ik dat? En kan ik die zo weer terugplaatsen of zitten er van die plastic plugjes in die snel afbreken (zodat ik die beter van tevoren kan kopen)?