9000 gekocht :-)

1984-1997
Injectie
Moderator

Re: 9000 gekocht :-)

Bericht door Injectie » za 17 dec, 2016 9:37

Dat is het idd Koenie Restant alarmsysteem.
En nog iets vreemds; dit is volgens mij een pijpje waar koelwater door stroomt maar dit T-stukje zat op de turbodrukregelaar.
Dit is je waterleiding naar de turbo. Als het goed is zit daar een klein slangetje aan naar de pijp van je carterventilatie. En de vloeistof stroomt door een metalen deel in die slang en zorgt voor verwarming van die dampen.

K0ENIE
Geregistreerd lid

Bericht door K0ENIE » vr 23 dec, 2016 0:01

Hij rijdt! En goed ook, volgens mij is ie getuned, hij heeft ook al de T7 klep.
Het verbaasde mij ook dat de torque-app er ook op werkte, de ecu is immers 16 mhz...
Nu nog wat kleine dingen fixen zoals diverse dashboardlampjes en behoorlijke speakers scoren. Achterschokbrekers zijn veel te stug (gele Febi)

Jungleman
Geregistreerd lid

Bericht door Jungleman » wo 28 dec, 2016 10:35

mooi! weer een 9000 van de ondergang gered!

K0ENIE
Geregistreerd lid

Bericht door K0ENIE » za 31 dec, 2016 13:18

Bijna alle lampjes in het dashboard doen het weer, alleen nog even wat T3 lampjes scoren voor de schakelaars. en ik kom er zojuist achter dat ik de thermostaat voor Jan L*l vervangen heb; de meter staat niet in het midden van de schaal maar dat hoort zo lees ik nu op het forum... Ik was al bang dat een te koele motor black-sludge in de hand zou werken. Daar is de oude motor waarschijnlijk aan ten onder gegaan.

RoccoH
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Bericht door RoccoH » wo 25 jan, 2017 1:07

K0ENIE schreef:Kettingen van beide motoren waren nog netjes.
Afbeelding
Afbeelding
Wat mij wel opviel is dat de 9000-motor aardig wat black-sludge heeft, vreemd want hij kreeg elk jaar nieuwe olie en filter, de rekeningen zitten er bij.
...
Ik gok dat het bovenste blok vanaf 0 km op LPG heeft gedraaid, dan ziet 'ie er van binnen nog steeds als nieuw uit, zelfs na tonnen aan km's. Komt omdat LPG zoveel zuiverder is dan benzine waardoor er tijdens de verbranding van LPG bijna geen verontreinigingen in de olie terecht komen.

Het tweede blok vind ik er redelijk uit zien voor blok dat op benzine gedraaid heeft. Mooist is een soort van chocolade-kleurtje aan de binnenkant. Het is zwart, maar nog wel schoon.

Bij black sludge vind je echt klonten vastgekoekte olie, zoiets als dit dus:
Afbeelding

Plaats reactie