Koppeling geblaat
-
fuga
- Geregistreerd lid
Koppeling geblaat
Wie heeft er ervaring met tunen icm met de originele koppeling van een 9-3 SS 1,8 t '04 5 versnellingen handmatig.
Ik wil niemand in twijfel trekken waarvan ik al wat had gehoord, maar ben benieuwd naar meerdere ervaringen. Op internet kreeg ik zo snel niet gevonden hoeveel een standaard koppeling kan hebben. Ik dat het ook aan de rijstijl ligt etc. Maar je moet ergens beginnen te zoeken denk ik maar.
Gr.
Alex
Ik wil niemand in twijfel trekken waarvan ik al wat had gehoord, maar ben benieuwd naar meerdere ervaringen. Op internet kreeg ik zo snel niet gevonden hoeveel een standaard koppeling kan hebben. Ik dat het ook aan de rijstijl ligt etc. Maar je moet ergens beginnen te zoeken denk ik maar.
Gr.
Alex
-
Vyv
- Moderator + Donateur

Re: Koppeling geblaat
Ik heb een 9-3 SC 1,8 t '04 5 versnellingen handmatig, zelfde setup als jij dus. Daar staat nu 245k km op, ik heb de volledig onderhoudsgeschiedenis en koppeling lijkt nog origineel.fuga schreef:Wie heeft er ervaring met tunen icm met de originele koppeling van een 9-3 SS 1,8 t '04 5 versnellingen handmatig...
De tune die er nu op staat heeft 210pk / 320Nm en deze doet de koppeling niet slippen. Het ligt er ook aan hoe snel het koppel er in komt, sommige tunes vragen al een heel hoog koppel bij 2000rpm, ja dan gaat je koppeling wel slippen...
-
fuga
- Geregistreerd lid
Ik rijd al met een soort gelijke tune als jou. Maar ik wil meer dus vandaar de vraag naar ervaringen als je meer dan stage 1 gaat het icm de originele koppeling.
-
Vyv
- Moderator + Donateur

Ook nog origineel, en hoeveel km heeft de plaat voor zijn kiezen gehad? Dat zijn ook nog factoren waar je rekening mee moet houden...
-
DionHPT
- Geregistreerd lid
Technisch gezien zouden alle autos van die bouwjaren met een 5 bak een maximaal moment van 400 nm moeten kunnen hebben.
Goede upgrade zou een 9-5 aero koppeling zijn overigens! Kan tot 450 nm aan en nog wel voor relatief lange tijd ook. Dit trek ik bij koppel van meer dan 375 nm bij de sport sedan in twijfel.
Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
Goede upgrade zou een 9-5 aero koppeling zijn overigens! Kan tot 450 nm aan en nog wel voor relatief lange tijd ook. Dit trek ik bij koppel van meer dan 375 nm bij de sport sedan in twijfel.
Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
-
evo
- Donateur (2x)

Een en al hangt ook samen met hoe de tuning/software het koppel op bouwt.
Heel wat software die ik langs heb zien komen zorgde hier en daar voor wat onbedoelde (denk ik...) overboost, wat nog wel eens voor kortstondig teveel koppel wilde zorgen. Op papier lijken die tunes binnen de marges te opereren, echter de realiteit kan anders zijn.
Heel wat software die ik langs heb zien komen zorgde hier en daar voor wat onbedoelde (denk ik...) overboost, wat nog wel eens voor kortstondig teveel koppel wilde zorgen. Op papier lijken die tunes binnen de marges te opereren, echter de realiteit kan anders zijn.
-
evo
- Donateur (2x)

Vervang in mijn vorige bericht overboost met boost overshoots... en wellicht dat het dan wat moeilijker wordt 
-
fuga
- Geregistreerd lid
We gaan het mee maken, hoeveel de koppeling kan hebben. Maandag een grotere downpipe er onder met software aanpassing. 
-
fuga
- Geregistreerd lid
Zie topic : viewtopic.php?f=56&t=152444&start=60" onclick="window.open(this.href);return false;
Project van dion en CoKe-tuning. Ik was de eerste 1,8 t waar het onder gemonteerd is.
Het rijd heerlijk hoor!
De tuning is zodanig afgesteld dat de koppeling het aan moet kunnen. Maar word hier ongetwijfeld vermeld.
Of er moet iemand anders zijn die zijn ervaring wil delen; altijd welkom.
Project van dion en CoKe-tuning. Ik was de eerste 1,8 t waar het onder gemonteerd is.
Het rijd heerlijk hoor!
De tuning is zodanig afgesteld dat de koppeling het aan moet kunnen. Maar word hier ongetwijfeld vermeld.
Of er moet iemand anders zijn die zijn ervaring wil delen; altijd welkom.
-
Rrabbit
- Donateur (2x)

Klopt. De downpipe en intercooler met de 14t turbo met 13 blads compressor en ongeveer 285pk bevallen prima de tuning van dion ook. Ik heb een 6 hand bak met een standaatd koppeling op. De. 2.0t. De klopeling is na de tuning prima in staat grip te houden. Hier 450Nm op de koppeling en dat gaat prima. Het dualmassa vliegwiel protesteert wel een beetje. Maar dat deed hij met de stage 1 van Maptune ook een heel klein beetje. Iets om in de gaten te houden, weet niet of de 5 bak dat ook heeft. Ik ben van plan er een v6 vliegwiel en koppeling (set) op te laten monteren. Zou het issue mee opgelost moeten worden.
-
fuga
- Geregistreerd lid
Wat versta je onder protesteren van het vliegwiel? Bij Saabje is 2 weken geleden de complete koppelingset vervangen samen met de hulpcilinder en krukaskeerring. De motor schoot ineens 500 toeren omhoog... Zie : viewtopic.php?f=18&t=154695" onclick="window.open(this.href);return false;