CEIKA remmerij
-
- Donateur
- Berichten: 29
- Lid geworden op: ma 07 mei, 2012 23:20
- Regio: NL - Provincie Groningen
CEIKA remmerij
Beste forummers,
sinds enkele dagen rijd ik rond met een Big Brake Kit van CEIKA. Heb 330mm schijven met 6 cylinder klauwen.
Afgezien van dat het er erg mooi uitziet vind ik zelf
is het verschil in remkracht tov standaard remmerij echt aanzienlijk.
Rij nu wel rond met spacers van 1 cm, maar dat maakt me op zich niet zoveel uit.
Heb ze nog niet op hoge snelheid geprobeerd, maar remweg is met lagere snelheid duidelijk verkort.
Zijn er hier nog meer mensen die ervaring hebben met deze remmen?
sinds enkele dagen rijd ik rond met een Big Brake Kit van CEIKA. Heb 330mm schijven met 6 cylinder klauwen.
Afgezien van dat het er erg mooi uitziet vind ik zelf
is het verschil in remkracht tov standaard remmerij echt aanzienlijk.
Rij nu wel rond met spacers van 1 cm, maar dat maakt me op zich niet zoveel uit.
Heb ze nog niet op hoge snelheid geprobeerd, maar remweg is met lagere snelheid duidelijk verkort.
Zijn er hier nog meer mensen die ervaring hebben met deze remmen?
Laatst gewijzigd door Garrett op di 21 jun, 2016 10:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Plaatjes zichtbaar gemaakt
Reden: Plaatjes zichtbaar gemaakt
Saab 93 Cabrio 2001 T7 LPT 150pk / CEIKA BBK 330mm
- Davione
- Geregistreerd lid
- Berichten: 1277
- Lid geworden op: do 08 jan, 2009 15:31
- Regio: BE - Antwerpen / Anvers
- Contacteer:
Re: CEIKA remmerij
Geen ervaring mee maar wel leuk dat je alles zelf kan kiezen en zo volledig afstemmen op je wagen
- something2say
- Donateur
- Berichten: 499
- Lid geworden op: za 22 aug, 2009 20:00
- Regio: Deze houd ik graag voor me zelf
Re: CEIKA remmerij
Had hier nog nooit van gehoord, maar hij staat nu bij de favorieten in mijn webbrowser [WINKING FACE]. ziet er erg mooi uit..
Verstuurd vanaf mijn HTC One met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn HTC One met Tapatalk
- a3426rage
- Geregistreerd lid
- Berichten: 537
- Lid geworden op: zo 08 nov, 2015 16:54
- Regio: NL - Provincie Flevoland
Re: CEIKA remmerij
Mag ik vragen waar deze set vandaan hebt en wat het heeft gekost? Dit ziet er enorm gaaf uit namelijk! Zeker met de viggen velgen.
Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk
Laatst gewijzigd door a3426rage op za 25 jun, 2016 17:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Miljonair , Ondernemer, Playboy en Grappenmaker
Huidig: Saab 9-3 Cabrio Turbo Stage X DionHPT
Huidig: Saab 9-3 Cabrio Turbo Stage X DionHPT
- ReinO
- Donateur (2x)
- Berichten: 15929
- Lid geworden op: di 03 mei, 2011 6:07
- Regio: NL - Provincie Flevoland
- Contacteer:
Re: CEIKA remmerij
Joh wat een plaatje. Ik ga gelijk zoeken.
De Moerasruiter uit het Paradijs
900ng TD04, 1.9 bar!18T.
9-5 estate Aero, MY01, 18T.
900ng TD04, 1.9 bar!18T.
9-5 estate Aero, MY01, 18T.
- Qabriolet
- Donateur (6x)
- Berichten: 774
- Lid geworden op: do 10 mei, 2012 11:07
- Regio: NL - Provincie Zuid-holland
Re: CEIKA remmerij
Laatst gewijzigd door Injectie op za 25 jun, 2016 22:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd
Reden: Quote verwijderd
9³ Cabriolet 2.8T V6 Aero Hirsch (geDIONt) autom. (my07): 270,4 pk./ 416,6 nm., zwart (ext.), beige (int.), zwart (dak).
- Krizzie
- Donateur (3x)
- Berichten: 12486
- Lid geworden op: wo 15 okt, 2008 23:44
- Regio: NL - Provincie Limburg
- Contacteer:
Re: CEIKA remmerij
Ziet er goed uit allemaal!
Rondom dikke ankers voor 2500,- nog even doorsparen..
Rondom dikke ankers voor 2500,- nog even doorsparen..
-MY91 Witte T5.5'ed 900 Aero - 216wpk / 338wnm: Meer info en foto's hier
- ReinO
- Donateur (2x)
- Berichten: 15929
- Lid geworden op: di 03 mei, 2011 6:07
- Regio: NL - Provincie Flevoland
- Contacteer:
Re: CEIKA remmerij
1450 en daar heb je ookbrembo voor
De Moerasruiter uit het Paradijs
900ng TD04, 1.9 bar!18T.
9-5 estate Aero, MY01, 18T.
900ng TD04, 1.9 bar!18T.
9-5 estate Aero, MY01, 18T.
- Krizzie
- Donateur (3x)
- Berichten: 12486
- Lid geworden op: wo 15 okt, 2008 23:44
- Regio: NL - Provincie Limburg
- Contacteer:
Re: CEIKA remmerij
ReinO schreef:1450 en daar heb je ookbrembo voor
2610,- kom ik op uit..
4 pots rondom (zou nog 6 pots voor kunnen... )
304x26mm voor en 286x22mm achter
Gegroefde schijven
Klauwen wit gespoten
Logo en rotor blauw
Handrem achter (schijf blokkerende versie)
Zou leuk staan achter mijn velgjes denk ik.
Nu nog de loterij winnen..
-MY91 Witte T5.5'ed 900 Aero - 216wpk / 338wnm: Meer info en foto's hier
- ReinO
- Donateur (2x)
- Berichten: 15929
- Lid geworden op: di 03 mei, 2011 6:07
- Regio: NL - Provincie Flevoland
- Contacteer:
Re: CEIKA remmerij
Ik stopte al met rekenen maar het is nog erger dan ik dacht.
Alleen voor die hele grote schijven en achter de 9-5 geventileerde, zou een alternatief zijn misschien.
gaat ie achter wellicht van zwabberen.
Alleen voor die hele grote schijven en achter de 9-5 geventileerde, zou een alternatief zijn misschien.
gaat ie achter wellicht van zwabberen.
De Moerasruiter uit het Paradijs
900ng TD04, 1.9 bar!18T.
9-5 estate Aero, MY01, 18T.
900ng TD04, 1.9 bar!18T.
9-5 estate Aero, MY01, 18T.
- ReinO
- Donateur (2x)
- Berichten: 15929
- Lid geworden op: di 03 mei, 2011 6:07
- Regio: NL - Provincie Flevoland
- Contacteer:
Re: CEIKA remmerij
Past dit in 17inch, of heb daar ook nog nog grotere velgen voor nodig?
De Moerasruiter uit het Paradijs
900ng TD04, 1.9 bar!18T.
9-5 estate Aero, MY01, 18T.
900ng TD04, 1.9 bar!18T.
9-5 estate Aero, MY01, 18T.
- Garrett
- Lid van verdienste
- Berichten: 8196
- Lid geworden op: zo 23 nov, 2003 14:37
- Regio: NL - Provincie Gelderland
Re: CEIKA remmerij
De foto toont originele Viggens dus zou moeten.
'06 Volvo V50 2.4i
'07 Mitsubishi Outlander Turbo (EVO VIII)
'98 9000 Anni 2.3 HPT | '97 900 Caab 2.0i | '00 9-5 Aero | '00 9-5 2.0t Estate | '99 9-3 SE Coupé 2.2TiD | '97 9-5 SE 2.3t | '95 9000 2.3i CSE | '96 900 Coupé Carlsson | '88 900 T8 Red Arrow #31
'07 Mitsubishi Outlander Turbo (EVO VIII)
'98 9000 Anni 2.3 HPT | '97 900 Caab 2.0i | '00 9-5 Aero | '00 9-5 2.0t Estate | '99 9-3 SE Coupé 2.2TiD | '97 9-5 SE 2.3t | '95 9000 2.3i CSE | '96 900 Coupé Carlsson | '88 900 T8 Red Arrow #31
- ReinO
- Donateur (2x)
- Berichten: 15929
- Lid geworden op: di 03 mei, 2011 6:07
- Regio: NL - Provincie Flevoland
- Contacteer:
Re: CEIKA remmerij
ik weet helemaal niet hoe groot die dingen zijn - ik vind ze ook niet zo mooi- wel dat ze veel ruimte van binnen hebben en dat nogal wat opeltjes er mee rond rijden.
De Moerasruiter uit het Paradijs
900ng TD04, 1.9 bar!18T.
9-5 estate Aero, MY01, 18T.
900ng TD04, 1.9 bar!18T.
9-5 estate Aero, MY01, 18T.
- evo
- Donateur (2x)
- Berichten: 5550
- Lid geworden op: zo 25 mar, 2007 23:00
- Regio: NL - Provincie Noord-Brabant
- Contacteer:
Re: CEIKA remmerij
Leuk! Iemand die eens niet een "standaard" maar nieuw pad bewandeld.
Persoonlijk ben ik geen voorstander voor spacers op de voorwielen. Was 1 van de redenen waarom ik niet voor de Brembo/Porsche setup ben gegaan voor mijn 9-3 met Viggen velgen. Ik vermoed echter dat als je wat verschillende velgen zou gaan passen je nog wel een setje zult vinden waarbij die spacer achterwegen gelaten kan worden. Zo staan de spaken van de 6 spaaks van Hirsch bijvoorbeeld veel verder naar buiten. Bij bijv de Brembo/Porsche setup passen deze velgen zonder spacer, terwijl je bij de velgen van de Viggen spacers nodig hebt. (Maar ik wilde mijn Viggen velgen houden... )
Heb je de achterkant ook al gedaan? Of pak je daar iets minder exotisch voor, zoals geventileerd van de 9-5 Aero?
Andere leuke remupgrade is je rembekrachtiger en cilinder vervangen door die van een Viggen of vroege 9-5 Aero. Dat remt/rijd ook een stuk fijner (althans vind ik...).
Persoonlijk ben ik geen voorstander voor spacers op de voorwielen. Was 1 van de redenen waarom ik niet voor de Brembo/Porsche setup ben gegaan voor mijn 9-3 met Viggen velgen. Ik vermoed echter dat als je wat verschillende velgen zou gaan passen je nog wel een setje zult vinden waarbij die spacer achterwegen gelaten kan worden. Zo staan de spaken van de 6 spaaks van Hirsch bijvoorbeeld veel verder naar buiten. Bij bijv de Brembo/Porsche setup passen deze velgen zonder spacer, terwijl je bij de velgen van de Viggen spacers nodig hebt. (Maar ik wilde mijn Viggen velgen houden... )
Heb je de achterkant ook al gedaan? Of pak je daar iets minder exotisch voor, zoals geventileerd van de 9-5 Aero?
Andere leuke remupgrade is je rembekrachtiger en cilinder vervangen door die van een Viggen of vroege 9-5 Aero. Dat remt/rijd ook een stuk fijner (althans vind ik...).
-
- Donateur
- Berichten: 29
- Lid geworden op: ma 07 mei, 2012 23:20
- Regio: NL - Provincie Groningen
Re: CEIKA remmerij
sorry voor de late reactie.
Ik was uiteindelijk voor de hele set op de voorwielen 1200 euro kwijt.
Inderdaad wel een hoop geld.
Ze passen precies in de standaard 17" velgen (zowel ALU 36 als ALU 34), maar wel spacers van 1 cm nodig.
Het mooie is dat je alles eraan kan kiezen.
Het is een relatief klein bedrijf volgens mij, altijd snel antwoord. Misschien een ideetje voor een gezamenlijke inkoopactie?
Ik wil uiteindelijk ook achter nog upgraden, maar daar ontbreekt me nu het geld voor.
Twijfel nog over inderdaad 9-5 upgrade of ook de Ceika's eronder. Vind ze wel mooi staan moet ik zeggen.
Moest ook wel even slikken over de spacers, maar merk er in dagelijks gebruik eigenlijk niets van.
Spacers zijn een cm, ik denk dat ik ongeveer 0.7 cm tekort kwam, dus weet niet of eventueel Hirsch velgen wel zonder spacers zouden passen.
Ik was uiteindelijk voor de hele set op de voorwielen 1200 euro kwijt.
Inderdaad wel een hoop geld.
Ze passen precies in de standaard 17" velgen (zowel ALU 36 als ALU 34), maar wel spacers van 1 cm nodig.
Het mooie is dat je alles eraan kan kiezen.
Het is een relatief klein bedrijf volgens mij, altijd snel antwoord. Misschien een ideetje voor een gezamenlijke inkoopactie?
Ik wil uiteindelijk ook achter nog upgraden, maar daar ontbreekt me nu het geld voor.
Twijfel nog over inderdaad 9-5 upgrade of ook de Ceika's eronder. Vind ze wel mooi staan moet ik zeggen.
Moest ook wel even slikken over de spacers, maar merk er in dagelijks gebruik eigenlijk niets van.
Spacers zijn een cm, ik denk dat ik ongeveer 0.7 cm tekort kwam, dus weet niet of eventueel Hirsch velgen wel zonder spacers zouden passen.
Saab 93 Cabrio 2001 T7 LPT 150pk / CEIKA BBK 330mm