Saabs in boeken

Allerlei algemene Saab onderwerpen.
Gebruikersavatar
ReinO
Donateur (2x)
Donateur (2x)
Berichten: 15929
Lid geworden op: di 03 mei, 2011 6:07
Regio: NL - Provincie Flevoland
Contacteer:

Re: Saabs in boeken

Bericht door ReinO » ma 26 jan, 2015 19:42

vandaag in de VK de gele sonnett van Eusebio: bekende foto voor velen.
De Moerasruiter uit het Paradijs
900ng TD04, 1.9 bar!18T.
9-5 estate Aero, MY01, 18T.

gunar
Geregistreerd lid
Berichten: 4253
Lid geworden op: di 04 dec, 2007 13:43
Regio: NL - Provincie Noord-Brabant

Re: Saabs in boeken

Bericht door gunar » ma 23 feb, 2015 22:44

Ik ga deze uitprinten en ophangen. Bedankt Devil !!! :bluethumb: :applause: :headbang2:

Scharnieren aan de "juiste" kant, paddan kleur (geen idee wat dat is, zweeds voor kermit ? beheers dat niet/keine ahnung :wink: ).....illustrator is goed geïnformeerd: koop een Saab en je hebt geen auto aangeschaft, wel een hobby erbij die veel tijd kost en een hoop gepuzzel. Geen hobby om van te ontstressen. :cry: Er is telkens wel wat weg, stuk, gedoe zonder einde; de puzzle komt nooit af. Tenslotte, eindelijk :evil: ik ben er klaar mee, we kunnen :O: ....naar de kringloop, afvalberg, autosloop (kingsize puzzles/doorgezakte stoelen/roestbak).....of eerst nog naar oma toe, diep weggestopt in het groen van het bomenbos :?: (Dennenrust, Renkum). Proberen te ruilen tegen haar scootmobiel. Die heeft tenminste geen eeuwig oliespoor en een regenopvangbak/kofferbak. :D Wel een stoer en stevig mandje voor waar genoeg shag, aldipils en pizzadozen ingaan naast ons poedel.

Zie paddanlink:
http://www.thepetrolstop.com/2014/01/sa ... -toad.html" onclick="window.open(this.href);return false;
(met dank aan forummer Nove Mille)



(vanavond deze Parool gekregen op de mat, ga er de schaar in zetten, buiten de lijntjes met de mooie kleuren, paddan, blijven)
Toe schat laat jij de Saab nog even uit.
Samen Saabs kieken ! 😍
All’s was bruuchsch uf dr Wält, das isch Liebi ...Saab... Ewigi Liäbi..!!! ❤️
+ Katze «Brigadier Broccoli» war 😿 Teil des Schweizer Militärs. Je so süss üsi Broccoli... Süessi Meite.

Gebruikersavatar
Michel Annink
Geregistreerd lid
Berichten: 251
Lid geworden op: ma 18 mar, 2013 23:11
Regio: Sverige - Zweden

Re: Saabs in boeken

Bericht door Michel Annink » di 24 feb, 2015 0:06

[]

Het Zweedse "Paddan" betekent "de pad" in het Nederlands. Ben geen bioloog maar volgens mij zijn de meeste padden (en kikkers) niet groen, maar ik neem aan dat er bij SAAB voor wat artistieke vrijheid is gekozen ;-)

gunar
Geregistreerd lid
Berichten: 4253
Lid geworden op: di 04 dec, 2007 13:43
Regio: NL - Provincie Noord-Brabant

Re: Saabs in boeken

Bericht door gunar » di 24 feb, 2015 0:24

[]

Zou het meer zandkleurig zijn. Zandhazerig Afbeelding.
Of veldgrijs/grauw. Mijn excuses overigens voor deze sneue foto. :evil:

Padden, ik heb er een zwak voor. Geen pets met de schep op de weke massa (onder de schedel !) maar rustig laten leven, overwinteren, in de zandbak van de kinderen. Overwinteren....hoe seniel ben ik wel niet.....wie kan zich nog een winter herinneren :?: :P

Saab en artistieke vrijheid ? Eigenzinnigheid voorzeker. Al kan ik mij (ja opa geloof je dat zelf nog als enige ?) nog :P de inrichting van Saabdealers herinneren. En dat was buitengewoon qua uitstraling, beleving. Scandinavische eenheid van design en......artistieke vrijheid. :wink:
Toe schat laat jij de Saab nog even uit.
Samen Saabs kieken ! 😍
All’s was bruuchsch uf dr Wält, das isch Liebi ...Saab... Ewigi Liäbi..!!! ❤️
+ Katze «Brigadier Broccoli» war 😿 Teil des Schweizer Militärs. Je so süss üsi Broccoli... Süessi Meite.

Gebruikersavatar
LaurensPJ
Geregistreerd lid
Berichten: 172
Lid geworden op: ma 05 dec, 2005 18:34
Regio: NL - Provincie Noord-Holland

Re: Saabs in boeken

Bericht door LaurensPJ » di 24 feb, 2015 1:03

De Paddan was de verbrede versie van de 96 als test voor de 99. Thans te bewonderen in het Museum.

Zie ook: http://oppositelock.jalopnik.com/saab-9 ... 1637192230" onclick="window.open(this.href);return false;
Move my mind! - SAAB rijden, is rijden als een BAAS!

900i 2.1 16V (1991)
Groot geworden in: 9-3 Sport Sedan (2004) | 9-3 S (2000) | 900i 2.0 16V 'Forty' (1990) | 99 GL Special (1983) | 96 (onbekend)

gunar
Geregistreerd lid
Berichten: 4253
Lid geworden op: di 04 dec, 2007 13:43
Regio: NL - Provincie Noord-Brabant

Re: Saabs in boeken

Bericht door gunar » wo 25 feb, 2015 0:37

Nog een Paddan in Zweden. Niet uit Zweden afkomstig, mais non !!!, wel zo genoemd vanwege zijn uiterlijke overeenkomst :P met een amfibie.

"I Sverige kallades bilen ofta för Paddan på grund av sin likhet med groddjuret."


Proudly we present to you .....du pain du patron :eh: la reine des voitures.......Citroën DS/Paddan:

http://sv.wikipedia.org/wiki/Citro%C3%ABn_DS" onclick="window.open(this.href);return false;

Och:

http://www.gp.se/motor/nostalgia/1.1970 ... 19-paddan-" onclick="window.open(this.href);return false;

"Fransmännen kallar den Gudinnan, vi lite mindre vördnadsfullt Paddan - Citroën DS 19."" (ik heb lukraak wat gekozen uit dit artikel. Spijker op de kop slaan is voor mij namelijk volkomen onmogelijk :wave: :wink: omdat het in het Zweeds geschreven is).


Afbeelding

Hier gaat iets fout, herstel :oops: : Zonet, Sonett.... Nu beter :o : Afbeelding
Toe schat laat jij de Saab nog even uit.
Samen Saabs kieken ! 😍
All’s was bruuchsch uf dr Wält, das isch Liebi ...Saab... Ewigi Liäbi..!!! ❤️
+ Katze «Brigadier Broccoli» war 😿 Teil des Schweizer Militärs. Je so süss üsi Broccoli... Süessi Meite.

Gebruikersavatar
Joopyboy
Donateur (4x)
Donateur (4x)
Berichten: 1143
Lid geworden op: wo 16 feb, 2011 14:51
Regio: NL - Provincie Zuid-holland

Re: Saabs in boeken

Bericht door Joopyboy » ma 02 mar, 2015 23:22

Frans47 schreef:"Een man die Ove heet" van Fredrik Backman...

Ove is negenenvijftig jaar oud. Hij rijdt een Saab. Mensen noemen hem 'de bittere buurman'. Enz.
Ove is een van ons.. Een liefhebber. (En heeft een beetje de pest aan een Volvo rijdende buurman :lol: )

Aanrader!

Vorige week dat boek voor 1euro gekocht. Leest lekker weg en een Saab en de liefde voor dat ene merk zijn mooi verwerkt in het verhaal. Zodanig dat ik elke keer even moest gniffelen :lol:
95 V4 ('73), toreador rood (R2-B): sinds 2018
900 T8 sedan (‘87), ambassadeurs blauw: sinds 2023
900i 16v ('92), nocturne blauw metallic: 2011-2024

gunar
Geregistreerd lid
Berichten: 4253
Lid geworden op: di 04 dec, 2007 13:43
Regio: NL - Provincie Noord-Brabant

Re: Saabs in boeken

Bericht door gunar » za 08 aug, 2015 0:01

Afbeelding

"Luckily, Charlton Comics gave a drivetrain lesson for the uninitiated. This was 1964, you know!"

Afbeelding

"Even the Volkswagons got pruned by the mighty three!"

Afbeelding
Toe schat laat jij de Saab nog even uit.
Samen Saabs kieken ! 😍
All’s was bruuchsch uf dr Wält, das isch Liebi ...Saab... Ewigi Liäbi..!!! ❤️
+ Katze «Brigadier Broccoli» war 😿 Teil des Schweizer Militärs. Je so süss üsi Broccoli... Süessi Meite.

Gebruikersavatar
FC
Donateur (2x)
Donateur (2x)
Berichten: 272
Lid geworden op: di 05 dec, 2006 14:55
Regio: NL - Provincie Noord-Brabant

Re: Saabs in boeken

Bericht door FC » do 03 dec, 2015 12:58

Kreeg van mijn zus een stapel boekjes voor onze zoon.
Blijkt nog goed studiemateriaal tussen te zitten;

Afbeelding
Afbeelding
Snap alleen de vermelding 'kattenrug' bij de 96 niet helemaal, dacht die bij Volvo 'hoorde'.

Het recept is per pagina hetzelfde; Een merk per pagina, steeds een klassiek model, een 'jonge klassieker' en een modern model.
Dan staan er achterin nog 'bijzondere en cult modellen'. Een zeer, zeer groot gebrek.. ik heb geen klassieke Mini gezien :-(

Voor de liefhebbers;
Afbeelding

Oorspronkelijk een Zweedse uitgave :-)

Groet Chris
900 S Coupe MY1993

gunar
Geregistreerd lid
Berichten: 4253
Lid geworden op: di 04 dec, 2007 13:43
Regio: NL - Provincie Noord-Brabant

Re: Saabs in boeken

Bericht door gunar » zo 03 apr, 2016 13:58

Afbeelding

http://forsmark-stralandetider.blogspot ... chive.html" onclick="window.open(this.href);return false;

"FREDAG 17 APRIL 2009
Det går dåligt för Saab
Det går dåligt för Saab. Det var bättre förr. På svärdfäktartiden till exempel. Men det fanns förstås vissa problem på den tiden också."


Afbeelding
Toe schat laat jij de Saab nog even uit.
Samen Saabs kieken ! 😍
All’s was bruuchsch uf dr Wält, das isch Liebi ...Saab... Ewigi Liäbi..!!! ❤️
+ Katze «Brigadier Broccoli» war 😿 Teil des Schweizer Militärs. Je so süss üsi Broccoli... Süessi Meite.

Gebruikersavatar
Ronnes
Geregistreerd lid
Berichten: 3224
Lid geworden op: ma 01 okt, 2007 21:15
Regio: BE - Antwerpen / Anvers

Re: Saabs in boeken

Bericht door Ronnes » zo 27 jan, 2019 11:16

In de vlaamse stripserie "Jommeke", album 241 (Nobelprijs voor Gobelijn) komt een 96 voor. Opvallend is dat de auto een grille heeft van '68 én de pinklichten op de schermen.

Afbeelding

Heeft deze 96 model gestaan?

Afbeelding
Saab 96 '61 ('86-98 ~ '11- )
Saab 9-3 Cabrio LPG '05 ('11-)
Saab 93B '58 ('12-)

Borggreve
Donateur (6x)
Donateur (6x)
Berichten: 129
Lid geworden op: za 13 dec, 2008 17:18
Regio: NL - Provincie Gelderland

Re: Saabs in boeken

Bericht door Borggreve » ma 17 mei, 2021 21:20

Een Saab Cabrio in Freitisch een novelle van Uwe Timm uit 2011. Let vooral ook op de beschrijving van de kleding van de bestuurder(eigenaar)!
Op de omslag van de novelle staat overigens een VW Kever Cabrio, had wat mij betreft natuurlijk een Saab schoonheid moeten zijn.


Afbeelding
A. Borggreve Lochem
93 Cabrio Aero - Hirsch 2010

EX - 93 Cabrio Aero - Hirsch 2005
EX - 93 Sport Estate Aero - Hirsch 2011
EX - 93 Sport Sedan SE 2001

Gebruikersavatar
Henk-Jan
Geregistreerd lid
Berichten: 14325
Lid geworden op: vr 01 sep, 2006 9:30
Regio: Outside Europe

Re: Saabs in vakbladen

Bericht door Henk-Jan » do 10 jun, 2021 15:08

Afbeelding
Geld maakt niet gelukkig, daarom is Saab rijden ook zo fijn...

Nieuwe liefde: 9-3x XWD (MY11) + 9-3 Cabrio (MY01) + Saabo (MY68) 2017 - ...
Oude liefde: 9000 CS 2.3i Automaat (MY92) 2006 - 2013 & 2020 - ...

Plaats reactie