roest binnen en buiten aanpakken
-
Schippertje
- Donateur

Re: roest binnen en buiten aanpakken
Door het los komen van die lasnaad is bij mij de achteras al een keer naar beneden gekomen. De draagarm ligt dan op de grond. Gelukkig gebeurde het 100 meter van de eindbestemming. Had daarvoor alleen wel 300km snelweg achter de rug.......scandi schreef:.
TIP: de behuizing van deze 2 rubbers is aan de as gelast. Controleer bovenop eens of de lasnaad niet gescheurd is.
Deze was bij mij gescheurd. Daarna heb ik hetzelfde verschijnsel bij verschillende slopers gezien.
-
Maus71
- Donateur (3x)

Mooi hoor!! Zijn bij jou alle rubbers van de carrosserie nog in orde?? Ik kan er een aantal niet vinden.
-
scandi
- Donateur

Scherp gezien. Echter....de plastic zakjes op de werkbank zijn ook allemaal gevuld met rubbersMaus71 schreef:Mooi hoor!! Zijn bij jou alle rubbers van de carrosserie nog in orde?? Ik kan er een aantal niet vinden.
Ik mis er nu nog 5 (2 mislukt met persen) maar die staan nu in bestelling.
-
scandi
- Donateur

Vandaag de lagers er in geperst. Was wel even zoeken naar een flens met een fractie kleinere diameter die ik kon gebruiken om het lager er in te persen. Met dank aan Blauwendaal Ridderkerk waar ik een iets kleiner oud lager (van ik denk een peugot) mocht gebruiken.

-
scandi
- Donateur

Afgelopen week ook het gereviseerde stuurhuis opgehaald. Ziet er weer als nieuw uit.

-
scandi
- Donateur

Ik ging vandaag nieuwe fusee's plaatsen maar de nieuwe blijken helemaal niet geklemd te zitten (de oude moest ik er uit slaan). Je kan het nieuwe fusee gewoon los in de behuizing steken.
Het lijkt wel alsof deze alleen met een bout vastgezet worden en niet echt in de behuizing klemmen/knellen?
Het lijkt wel alsof deze alleen met een bout vastgezet worden en niet echt in de behuizing klemmen/knellen?
-
scandi
- Donateur

Dat is inderdaad nog wel punt waar ik nog niet over uit ben. Bij de caab zit een soort stevige kunststof tape om de raam omlijsting. Ik heb mij laten vertellen dat dit kunststof beschadigingen voorkomt bij openen, sluiten en torsie van de cabriokap. Mogelijk laat ik de omlijsting opnieuw wrappen in zwart. Verder moet ik nog op zoek naar een complete voorruit set voor een caab.reiernumans schreef:En laat je de raamomlijsting wit of maak je die nog zwart? Wit houden heeft misschien ook wel wat..
-
Tool
- Geregistreerd lid
Hij klemt zich doordat je de moer aanhaalt en de pasvlakken conisch zijn.
Je moeren zijn nog niet aangedraaid op de foto (alleen tot aanslag op de nylon ring in de moer).
Je moeren zijn nog niet aangedraaid op de foto (alleen tot aanslag op de nylon ring in de moer).
-
scandi
- Donateur

Ha klopt. Moeren zijn nog niet aangedraaid. Conische deel leek mij erg kort. Wist niet dat dit bij aanhalen vd moer dan nog verder de behuizing in gaat.
-
Krizzie
- Donateur (3x)

Waar heb je het stuurhuis laten reviseren? (En wat kostte het?
)
Het ziet er allemaal weer prachtig uit zeg!
Het ziet er allemaal weer prachtig uit zeg!
-
scandi
- Donateur

Lag voor mij nogal uit de route maar bij Van der Heiden AT in Oud Gastel. Kosten moet ik even nazoeken, maar dat bedrijf was volgens mij het scherpst (had meerdere offertes opgevraagd) en zeer prettige ontvangst door de eigenaar die echt de tijd nam om alles uit te leggen (ook de verschillen tussen de 900 stuurhuizen). 
-
scandi
- Donateur

Heel intensief de haakse slijper met staalborstel gebruikt, daarna meerdere keren rustyco gel en vloeistof laten inwerken, dan weer de borstels er op. Daarna nog de chemische baden bij de verzinkerij. Conclusie na 2,5 jaar: gewone roest is op die manier prima te behandelen maar roest die al in het stadium van put corrosie zit komt gewoon weer terug. Daar werkt echt alleen goed uitstralen. Dat heb ik dus maar laten doen.gertram schreef:Jammer dat het verzinken voor niets is geweest. Wat voor roestoplosser heb je voorafgaand gebruikt? Goed nagepoeld?
-
scandi
- Donateur

Uiteindelijk toch besloten de A-stijl niet te wrappen maar zoveel mogelijk origineel te houden en de A stijl in satijn zwart te laten spuiten. Omdat ik de oude versie raamspoilers heb (oftewel geen spoilers bij ramen van de deuren, alleen bij de raampje achter) is de onderrand niet zwart gespoten.reiernumans schreef:En laat je de raamomlijsting wit of maak je die nog zwart? Wit houden heeft misschien ook wel wat..

Nu ben ik nog wel op zoek naar adresje waar ze gelijksoortig zwart vinyl hebben. Het lijkt het soort kunststof waar het dak van auto's in de jaren '70 wel mee bekleed werden. Heeft iemand een tip?

Heeft iemand een tip waar gelijksoortig vinyl te krijgen is die op de raamlijst geplakt zit?

-
busy
- Donateur (4x)

Het materiaal wat er op lijkt heb ik bij een watersportwinkel gehaald. Anders een autobekledingszaak, je zou het via http://www.westgateclassicsltd.com/" onclick="window.open(this.href);return false; in hun buurt zit een bedrijf dat dit spul zeker heeft. (15km er vandaan, maar kan de naam niet vinden) wat een prachtig project by the way!