Wie rijdt er hier met >250 pk ?
-
maxmink93
- Geregistreerd lid
Re: Wie rijdt er hier met >250 pk ?
Het gaat vaak lang goed, ze gaan eerst bol staan en dan nog kan je er vaak nog een aanzienlijke tijd mee rijden.
-
93cabrioamsterdam
- Geregistreerd lid
Yep, hele pakket je hier beschrijft. Fabrieksaf gemonteerd in 2005. Rijdt en klinkt stuk lekkerder dan standaard 210 pk. Ooit 245 echte (navi) KM/H gereden in Duitsland, maar dan wel natte oksels... Tevens mooi vullende enkele uitlaat eindstuk van Hirsch. Zag er gisten op de brug nog goed uit, maar bij vervanging wordt het de dubbele Hirsch pijp. Al met al voor 4k euro de moeite waard vind ik.
-
Thieuke
- Donateur (3x)

Volgens de software 260...... In het echt zou ik het niet weten...
Verstuurd vanaf mijn D6503 met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn D6503 met Tapatalk
-
evo
- Donateur (2x)

Boostcontrol bij T8 is stock niet zo verfijnd (itt bijv. T7), en moet het gkh veel regelen. Kan dan voor best hoge drukken zorgen tussen compressor en gkh, indien na tuning niet goed aangepast...
Enne, ja die 250pk haal ik wel, 350 ook wel... op RON95. But who's counting...
Enne, ja die 250pk haal ik wel, 350 ook wel... op RON95. But who's counting...
-
WillyG4ce
- Geregistreerd lid
Stage 4(+)
-veerpootbrug voor strakker stuurgedrag ( goed merkbaar bij het nemen van klaverblad)
-Turbo TD04 -14T
-injectoren aero (refurbished uit de vs)
-talieferro 3" downpipe
-do88 intercooler (als laatste erin laten zetten) onderkant origineel stond ook bij mij inmiddels bol
Géén rem-upgrade. Met origineel 150 pk kon ik ook 210 rijden en moet ik ook een noodstop kunnen maken met de originele remmen. Upgrades zijn mijns inziens noodzakelijk indien je je rijgedrag zodanig gaat aanpassen dat je regelmatig flink moet bij-remmen. (te hard rijden terwijl verkeersdrukte dit eigenlijk niet toestaat!). Dan dien je elke auto van andere (zwaardere) remmen te voorzien. Goede banden dragen volgens mij dan meer bij tot het maken van een veilige stop. Anders gezegd: Keramische remschijven en sliks bij droog weer zijn de beste setup voor een veilige (nood)stop als het zonnetje schijnt maar niet iedere snelle auto heeft deze er onder liggen terwijl er toch veel snellere auto's zijn dan onze getunende Saabs. Dat er zwaardere remmen fabriek af gemonteerd worden onder bijvoorbeeld een Aero heeft te maken met het feit dat een Aero koper over het algemeen wel een sportievere rijgedrag vertoond dan een niet Aero rijder (1.8i) als centjes geen issue zijn en daarop wordt geanticipeerd door de fabrikanten. Maar als jij in je hoofd een 1.8i rijder bent dan zou je bij wijze zelfs veilig kunnen rijden in een Ferrari met trommelremmen
.
Voor mij is het de kik van snellere tussen acceleraties, dus koppel en niet zozeer te gaan onderzoeken of ik de 300km/u kan aantikken (tenzij ik een stukje rechte autobahn tegenkom zonder veel verkeer wellicht).
Wel een kanttekening. De motor loopt nu zwaarder dan vroeger dus de trillingen bij stationair draaien resulteren in trillingen van o.a. dashbordkastje.
3sixty en dan weer
en toch rij ik rustig

-veerpootbrug voor strakker stuurgedrag ( goed merkbaar bij het nemen van klaverblad)
-Turbo TD04 -14T
-injectoren aero (refurbished uit de vs)
-talieferro 3" downpipe
-do88 intercooler (als laatste erin laten zetten) onderkant origineel stond ook bij mij inmiddels bol
Géén rem-upgrade. Met origineel 150 pk kon ik ook 210 rijden en moet ik ook een noodstop kunnen maken met de originele remmen. Upgrades zijn mijns inziens noodzakelijk indien je je rijgedrag zodanig gaat aanpassen dat je regelmatig flink moet bij-remmen. (te hard rijden terwijl verkeersdrukte dit eigenlijk niet toestaat!). Dan dien je elke auto van andere (zwaardere) remmen te voorzien. Goede banden dragen volgens mij dan meer bij tot het maken van een veilige stop. Anders gezegd: Keramische remschijven en sliks bij droog weer zijn de beste setup voor een veilige (nood)stop als het zonnetje schijnt maar niet iedere snelle auto heeft deze er onder liggen terwijl er toch veel snellere auto's zijn dan onze getunende Saabs. Dat er zwaardere remmen fabriek af gemonteerd worden onder bijvoorbeeld een Aero heeft te maken met het feit dat een Aero koper over het algemeen wel een sportievere rijgedrag vertoond dan een niet Aero rijder (1.8i) als centjes geen issue zijn en daarop wordt geanticipeerd door de fabrikanten. Maar als jij in je hoofd een 1.8i rijder bent dan zou je bij wijze zelfs veilig kunnen rijden in een Ferrari met trommelremmen
Voor mij is het de kik van snellere tussen acceleraties, dus koppel en niet zozeer te gaan onderzoeken of ik de 300km/u kan aantikken (tenzij ik een stukje rechte autobahn tegenkom zonder veel verkeer wellicht).
Wel een kanttekening. De motor loopt nu zwaarder dan vroeger dus de trillingen bij stationair draaien resulteren in trillingen van o.a. dashbordkastje.
-
JTB81
- Geregistreerd lid
Je beredenering klopt natuurlijk niet. Remmen hebben weinig met topsnelheid te maken. Als jij (op koppel) vol aan het accelereren bent en je moet ineens remmen dan schieten je huidige remmen echt te kort.
Verder is het wel mooi om te zien dat er zoveel liefde in je auto gestoken wordt.
Verder is het wel mooi om te zien dat er zoveel liefde in je auto gestoken wordt.
-
WillyG4ce
- Geregistreerd lid
Voorwaartse snelheid constant of dezelfde snelheid aantikken tijdens acceleratie blijft gelijk wanneer je vervolgens in de ankers moet duiken. Dus mijn redenatie klopt mijn inziens nog steeds. Mag me best overtuigen met de juiste formules.[WINKING FACE]
Verstuurd vanaf mijn LG-H320 met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn LG-H320 met Tapatalk
-
Thieuke
- Donateur (3x)

Ik rijd de laatste tijd alleen maar binnendoor naar mijn werk 35 km. Ik vind de standaard remmen al om te huilen als je een beetje haastig bent.....
Maar goed, ik laat me ook graag overtuigen van bovenste theorieën.
Remmen = gas los, dus koppel weg. Vooralsnog ben ik mee met WillyGforce
Maar goed, ik laat me ook graag overtuigen van bovenste theorieën.
Remmen = gas los, dus koppel weg. Vooralsnog ben ik mee met WillyGforce
-
maikel2.0t
- Geregistreerd lid
Je hebt mijns inzien ook helemaal gelijk koppel is gewoon genieten! Topsnelheid halen misschien leuk voor een keer maar wat is het nut ervan?
Toch ben ik van mening dat grotere remmen toch wel prettig zijn om een voorbeeld te nemen..
Je bent met je saabje lekker aan het cruise met 130 en er komt een of andere dwaas naar links toe op de snelweg met 90
heb ik liever wat grotere remmen haha en wat thieuke zegt als je wat sportiever binnedoor rijd is dit wel fijn.....

Ik rijd zelf voor nu nog met een stage 1 9-5 aero maar dat word stage 3 binnekort... die remmen zijn genieten vind ik persoonlijk!
Toch ben ik van mening dat grotere remmen toch wel prettig zijn om een voorbeeld te nemen..
Je bent met je saabje lekker aan het cruise met 130 en er komt een of andere dwaas naar links toe op de snelweg met 90

Ik rijd zelf voor nu nog met een stage 1 9-5 aero maar dat word stage 3 binnekort... die remmen zijn genieten vind ik persoonlijk!
-
ReinO
- Donateur (2x)

Met volle bepakking in het Sauerlang, met 150km u een helling af en een paar keer vol moeten remmen: dan merk je dat je remmen niet helemaal voldoen.
Wanneer je dan ook nog gaat tunen dan geloof ik dat de meesten toch iets rapper doorrijden. Daarnaast is hier al eerder discussie geweest over dat 'versnellende massa' meer
stopkracht nodig heeft in vergelijking stabiel snelle massa. Tja. de formule zal wel ergens in een natuurkundeboekje staan, maar die zijn al zo oud... .
Wie weet heeft iemand hem nog.
Wanneer je dan ook nog gaat tunen dan geloof ik dat de meesten toch iets rapper doorrijden. Daarnaast is hier al eerder discussie geweest over dat 'versnellende massa' meer
stopkracht nodig heeft in vergelijking stabiel snelle massa. Tja. de formule zal wel ergens in een natuurkundeboekje staan, maar die zijn al zo oud... .
Wie weet heeft iemand hem nog.
-
reiernumans
- Donateur (2x)

Als de versnelling groter is komen er toch meer krachten op te staan? Zelfde als het bergje af remmen, kost ook meer kracht omdat je met bijv. de zwaartekracht zit die ook aan de auto trekt.
-
Thieuke
- Donateur (3x)

De energie die bergaf toevoegt aan het krachtenplaatje is niet meer of minder bij een getunede of niet getunede auto. Zodra je remt is de versnelling toch weg? Blijft alleen de roterende massa over die tot stoppen gebracht moet worden. Die is met een getunde en niet getunde toch ook gelijk......reiernumans schreef:Als de versnelling groter is komen er toch meer krachten op te staan? Zelfde als het bergje af remmen, kost ook meer kracht omdat je met bijv. de zwaartekracht zit die ook aan de auto trekt.
-
millerman
- Donateur (3x)

Snelheid an sich is niet alleen belangrijk, ook de versnelling. Meer vermogen/koppel betekent een grotere versnelling. Als je de cruise control op 120km/h zet, maakt het inderdaad niet meer uit. Maar als je optrekt van 80 naar 120 en je doet dat met een grotere versnelling, heb je ook een grotere hoeveelheid voorwaartse energie die je moet omzetten naar warmte. Dan helpt een grotere hefboomwerking en/of een grotere capaciteit om warmte af te voeren.
Het is wel weer even geleden dat ik natuurkunde heb gehad op het VWO, dus vul aan/verbeter waar het onjuist of onvolledig is!
Het is wel weer even geleden dat ik natuurkunde heb gehad op het VWO, dus vul aan/verbeter waar het onjuist of onvolledig is!
-
WillyG4ce
- Geregistreerd lid
Helaas kan ik geen tekening plaatsen. Bij een afdaling werkt de zwaartekracht (iets) mee in een voorwaartse beweging.(100% bij een vrije val
) Je hebt een schuin naar beneden beweging parallel met de auto (die ook schuin naar beneden gaat) en een beweging dat loodrecht omlaag gaat (zwaartekracht). Als je dit uittekent (lijnen/vectoren) zie je dat de zwaartekrachtlijn ook een voorwaartse beweging genereert. (rijweerstand is weer een negatieve 'snelheid' als vector)Bij helling op werkt zwaartekracht dan juist weer tegen. Maar massa is en blijft gelijk. Dus bij 120 km/u vanaf een constante snelheid de helling af rijdend of vanuit een versnelling naar de 120 km/u en op die gelijke momenten remmen is en blijft gelijk. Hopelijk geeft tekening wat meer duidelijkheid.

Wel gelijk dat wanneer je een helling af rijdt je regelmatig zal bij moeten remmen en standaard remmen eerder warm zullen worden dan upgrade remmen en dan zal verschil in remkracht wel meer merkbaar zijn. Daarmee is een standaard rem bij normaal rijgedrag nog steeds voldoende lijkt mij.
3sixty en dan weer

Wel gelijk dat wanneer je een helling af rijdt je regelmatig zal bij moeten remmen en standaard remmen eerder warm zullen worden dan upgrade remmen en dan zal verschil in remkracht wel meer merkbaar zijn. Daarmee is een standaard rem bij normaal rijgedrag nog steeds voldoende lijkt mij.