Yes Herman, punt 4: Right to Challange.
En klopt de 900 was per 1 juni 2015 nog niet in mijn bezit, maar de 900 donor wel

En omdat ik er heel constructief ingezeten heb met de gemeente zelf, denk ik dat ze daar soepel mee omgegaan zijn. Ze hebben dat beginsel erin staan, om te voorkomen dat mensen nu nog steeds oude auto's kunnen kopen waarmee ze de stad in kunnen. Ik heb gewoon de auto die ik al in bezit had voorzien van een nieuwe carrosserie
En je kunt kiezen welk van de onderstaande gegevens in te zenden. Je kunt dus een verklaring vragen van een BOVAG (waarom Bovag?) erkende garage dat er een geregelde kat in je auto zit (dit is niet moeilijk voor je) en denk ik de kortste klap.
Het tweede punt is wat lastiger, maar niet onmogelijk als je bijvoorbeeld Duitse SAAB vrienden hebt. Of je moet de TÜV bellen.
Een combinatie van punt drie en vier is wat ik gedaan heb.
Bewijs dat uw auto aantoonbaar schoon is. Bijvoorbeeld:
- Een verklaring door een BOVAG erkende garage dat er een geregelde katalysator in uw auto zit
- Een typekeuringsbewijs van uw fabrikant, dealer of RDW erkende keuringsinstantie zoals TüV of Horiba in Duitsland waaruit de Euroklasse van uw auto blijkt.
- In geval van nieuwe onderdelen in uw auto: bewijs van een BOVAG-erkende garage dat er een nieuwe(re) motor én een nieuw(er) uitlaatgasnabehandelingssysteem zijn geïnstalleerd met typekeuringen Euro-1 of hoger (benzine) of Euro-3 of hoger (diesel)
- In geval dat u een ombouwkit in uw auto heeft geïnstalleerd: een verklaring van een BOVAG-erkende garage waaruit blijkt dat deze garage een TüV-gecertificeerde ombouwkit heeft geïnstalleerd in de auto. Uit de TüV-certificering moet blijken dat verwacht wordt dat de auto na installatie van de complete ombouwkit minstens zo schoon is als Euro-1 (benzine/lpg) of Euro-3 (diesel).