Wie rijdt er hier met >250 pk ?
-
evo
- Donateur (2x)

Re: Wie rijdt er hier met >250 pk ?
Ik vind het bijzonder ongepast om bovenstaande persoon naar mij toe erbij te halen. Afgezien van het feit dat bovenstaande persoon niet reageren kan, wat je drommels goed weet! Wat wil je bereiken?
Pielen met injectoren zeg je? Tuurlijk kun je van andere tuners en hun jarenlange ervaring leren... en waarom zou mijn verhaal niet kloppen?
Sorrie allen voor deze offtopic uitlating!
Pielen met injectoren zeg je? Tuurlijk kun je van andere tuners en hun jarenlange ervaring leren... en waarom zou mijn verhaal niet kloppen?
-
hanske1
- Geregistreerd lid
Haha, dit wordt gezellig hier, heb de cola en popcorn al klaar staan!!!
Laat het bashen maar beginnen, ik zit er klaar voor..............................
Laat het bashen maar beginnen, ik zit er klaar voor..............................
-
Style&Co
- Moderator + Donateur

we gaan hier helemaal niet bashen. Evo heeft namelijk helemaal gelijk. We gaan niet katten op oud-forummers die zich niet meer kunnen verweren omdat ze overleden zijn. Ik wil niet zeggen dat dit nu al het geval is maar laten we het netjes houden
-
Qabriolet
- Donateur (6x)

Ff terug naar het onderwerp...
Nee, ik rijd met een van m'n beiden 9-3OG's > 250Pk. en de andere heeft er net iets minder. Dankzij tuner via dit forum aangeschaft. En alleen met het flushen van je ECU ben je dus idd niet, zoals al eerder op dit topic aangegeven. Ik heb zelf gemerkt datje zodra je aan de extra Pk.'s gewend bent je direct over moet gaan met het tunen/aanpassen van het onderstel. Echter wat precies en met welke onderdelen is een discussie die gebaseerd is op persoonlijke voorkeur. Ik ben er nog niet uit, dat weet ik inmiddels wel. Naast de mathematische benadering van Niels, merk je zelf als bestuurder ook dat je minder controle over je auto heb. Dus Viper1 is het een kwestie van doorsparen en opbouwen. Heel leuk en ook verslavend... Ook mijn auto's zien er van de buitenkant 'normaal' uit en kunnen goed meekomen in het dagelijkse verkeer, met soms een sprintje hier en daar.
Na stage 1 zal je ook qua hardware onder de motorkap verder gaan investeren als je alles heel wilt houden. Mijn advies, praat veel met ervaringsdeskundige via dit forum. Daar leer je van en is leuk.
Nee, ik rijd met een van m'n beiden 9-3OG's > 250Pk. en de andere heeft er net iets minder. Dankzij tuner via dit forum aangeschaft. En alleen met het flushen van je ECU ben je dus idd niet, zoals al eerder op dit topic aangegeven. Ik heb zelf gemerkt datje zodra je aan de extra Pk.'s gewend bent je direct over moet gaan met het tunen/aanpassen van het onderstel. Echter wat precies en met welke onderdelen is een discussie die gebaseerd is op persoonlijke voorkeur. Ik ben er nog niet uit, dat weet ik inmiddels wel. Naast de mathematische benadering van Niels, merk je zelf als bestuurder ook dat je minder controle over je auto heb. Dus Viper1 is het een kwestie van doorsparen en opbouwen. Heel leuk en ook verslavend... Ook mijn auto's zien er van de buitenkant 'normaal' uit en kunnen goed meekomen in het dagelijkse verkeer, met soms een sprintje hier en daar.
Na stage 1 zal je ook qua hardware onder de motorkap verder gaan investeren als je alles heel wilt houden. Mijn advies, praat veel met ervaringsdeskundige via dit forum. Daar leer je van en is leuk.
-
ZSR
- Donateur (3x)

Die 4+ is van mij (denk ik
).
Jaren met de bekende stage 1, 210pk gereden. Geen enkel probleem mee gehad.
Maar mijn stage 3, maakte van mijn Saab met toen nog een TD04-11T (1.8t vanaf 2006) een erg felle en hitsige auto. Fijn gevoel maar niet heel verstandig bleek achteraf.
De lijnen liepen alle kanten uit en eigenlijk was het aan de ecu om te ervaren tot waar die het kon redden. De tune werd niet vanuit de ecu begrenst maar door de zwakste schakel in de mechaniek. Niet een heel fijn idee. Gelukkig is het goed gegaan en ik kan de uitzondering zijn geweest. Gijs heeft me ook eerlijk verteld dat hij hier nog niet 100% in thuis was (>stage 3).
(PS ooit gezwicht voor deka 630 en later die Greens...onzin! Die standaard injectoren of die van de aero zijn prima en lopen mooier vind ik- die andere injectoren geven je auto het gevoel van een diesel bij stationair, 300euro plus weg gepist)
De nieuwe tune van EVO loopt erg mooi, wat saai
als je het hitsige onderin bent gewend maar wel een stuk degelijker en het is ook even wennen aan de TD04-14T. Andere (gele) veer in mijn Dump Valve en een thermostaat vervangen en dan eens kijken hoe het rijdt. Een erg mooie "des Saab" tune!! 
Idd on Topic: Er is al zoveel over geschreven, toen ik hier nieuw was heb ik de hele vakantie meer dan genoeg leesvoer gehad om alle meningen en opties te lezen.
Mijn mening:
1- Remmen. Liefst groter 314mm voor en 292mm achter, maar in ieder geval fris en fruitig.
2- Sparen voor een koppeling. Nog niet monteren maar zorg dat als het komt je het geld hebt, anders is het K saab dit en K tune dat als het zover is
3- Rubbers in je "wishbones". Powerflex (het zachtste type) en Eibach en Bilstein B6 en 2cm omlaag. Of Koni's
4- Downpipe. Die Intercooler kan nog best met 210-225pk
5- Tune soft stage 3, niet veel meer PK erbij wel wat meer NM, die duw in je rug
6- Je auto netjes blijven onderhouden, Olie en bougies regelmatig vervangen en als er rubbers gaar zijn powerflexjes erop.
Stoppen en genieten! Meer wordt significant duurder voor minder kick en meer hoofdpijn.
Jaren met de bekende stage 1, 210pk gereden. Geen enkel probleem mee gehad.
Maar mijn stage 3, maakte van mijn Saab met toen nog een TD04-11T (1.8t vanaf 2006) een erg felle en hitsige auto. Fijn gevoel maar niet heel verstandig bleek achteraf.
De lijnen liepen alle kanten uit en eigenlijk was het aan de ecu om te ervaren tot waar die het kon redden. De tune werd niet vanuit de ecu begrenst maar door de zwakste schakel in de mechaniek. Niet een heel fijn idee. Gelukkig is het goed gegaan en ik kan de uitzondering zijn geweest. Gijs heeft me ook eerlijk verteld dat hij hier nog niet 100% in thuis was (>stage 3).
(PS ooit gezwicht voor deka 630 en later die Greens...onzin! Die standaard injectoren of die van de aero zijn prima en lopen mooier vind ik- die andere injectoren geven je auto het gevoel van een diesel bij stationair, 300euro plus weg gepist)
De nieuwe tune van EVO loopt erg mooi, wat saai
Idd on Topic: Er is al zoveel over geschreven, toen ik hier nieuw was heb ik de hele vakantie meer dan genoeg leesvoer gehad om alle meningen en opties te lezen.
Mijn mening:
1- Remmen. Liefst groter 314mm voor en 292mm achter, maar in ieder geval fris en fruitig.
2- Sparen voor een koppeling. Nog niet monteren maar zorg dat als het komt je het geld hebt, anders is het K saab dit en K tune dat als het zover is
3- Rubbers in je "wishbones". Powerflex (het zachtste type) en Eibach en Bilstein B6 en 2cm omlaag. Of Koni's
4- Downpipe. Die Intercooler kan nog best met 210-225pk
5- Tune soft stage 3, niet veel meer PK erbij wel wat meer NM, die duw in je rug
6- Je auto netjes blijven onderhouden, Olie en bougies regelmatig vervangen en als er rubbers gaar zijn powerflexjes erop.
Stoppen en genieten! Meer wordt significant duurder voor minder kick en meer hoofdpijn.
-
Viper1
- Geregistreerd lid
Thanks allen!
Duidelijk verhaal.
Dank ook ZSR voor de duidelijke uitleg.
Top!
Duidelijk verhaal.
Dank ook ZSR voor de duidelijke uitleg.
Top!
-
DionHPT
- Geregistreerd lid
Je verhaal klopt, dat zeg ik ook letterlijk.evo schreef:Ik vind het bijzonder ongepast om bovenstaande persoon naar mij toe erbij te halen. Afgezien van het feit dat bovenstaande persoon niet reageren kan, wat je drommels goed weet! Wat wil je bereiken?
Ik haal die bovenstaande persoon er alleen maar bij om duidelijk te maken dat er zat tuners rondlopen die wel voor de 225 pk gaan of het als zo zijnde aanbieden. En daarbij haal ik hem totaal niet in verband met jou. Die verbanden weet ik ook niets van en dat wil ik graag zo laten en daarbij was dat ook totaal het punt van discussie niet.
Laten we het gewoon verder lekker over onderstellen en remmen hebben
-
ReinO
- Donateur (2x)

maar is het bij een 9.3 ss dan zo anders qua benzinepomp dat ie echt niet 250 pk kan bedienen? vind ik nl wel wat raar.
-
kristian-ruizenaar
- Donateur

De benzinepomp wel maar de injectoren van de 1.8t of 2.0t niet
Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
-
ReinO
- Donateur (2x)

ik heb er ook geen verstand van.... . thnx in elk geval.
en goed lezen gaat me blijkbaar ook slecht af.
en goed lezen gaat me blijkbaar ook slecht af.
-
ReinO
- Donateur (2x)

lekker dan.
Ach ja, gelukkig gaat het om bijzaken!
Wel belangrijke bijzaken maar toch.
Ach ja, gelukkig gaat het om bijzaken!
Wel belangrijke bijzaken maar toch.
-
Sapphire
- Donateur (7x)

Ik vind jouw reactie dan weer wat overtrokken, ik snap precies waar Dion op doelde en het was ook een voorwaardelijke stelling: "ALS dat zo is dan". Dit suggereert juist het tegenovergestelde, namelijk dat er niets aan de hand was met zijn tunes, anders waren er al wat "tijdbommetjes" afgegaan wat tot gedonder op het forum zou hebben geleid, hetgeen niet het geval is.evo schreef:Ik vind het bijzonder ongepast om bovenstaande persoon naar mij toe erbij te halen. Afgezien van het feit dat bovenstaande persoon niet reageren kan, wat je drommels goed weet! Wat wil je bereiken?
Overleden - interessante woordkeuze. Overigens vind ik dat we niet hypocriet moeten doen. Ik betreur e.e.a. ten zeerste en kende betrokkene persoonlijk maar waarom zo krampachtig doen? Binnen mijn familie spreken we ook gewoon openlijk over personen die er niet meer zijn. Vermits het niet veroordelend en met respect gebeurt is er toch niets aan de hand? Dat er niemand gebasht moet worden lijkt me vanzelfsprekend maar dat geldt voor álle forummers wat mij betreft.
Ontopic: helemaal eens met het zes punten lijstje van ZSR!
-
Tubbe
- Donateur (2x)

Wie rijdt er hier met >250 pk ?
Ik probeer de tekst van Dion al dagen te snappen, maar kennelijk is het voor verschillende mensen (mijzelf incluis) niet duidelijk wat er wordt bedoeld. Hierdoor ontstaat felle reacties. Het feit dat er niets met de opmerking werd bedoeld (het tegengestelde) blijkt niet 100% uit die tekst naar mijn bescheiden mening. Ik kan niet afleiden of onze vml huistuner in dit geval nu wel of niet iets maakte wat eigenlijk niet werkte.
Krampachtig doen we niet, overleden is een prima woord voor iemand die er niet meer is en er zijn ooit afspraken gemaakt over het onderwerp aangezien een forum op internet geen geheim genootschap is maar wel een informatiebron voor willekeurige ramptoeristen.
De combinatie van inhoud en persoon maken het wel gevoelig kennelijk. Das jammer.
Krampachtig doen we niet, overleden is een prima woord voor iemand die er niet meer is en er zijn ooit afspraken gemaakt over het onderwerp aangezien een forum op internet geen geheim genootschap is maar wel een informatiebron voor willekeurige ramptoeristen.
De combinatie van inhoud en persoon maken het wel gevoelig kennelijk. Das jammer.